Styrelsens fokus

Startat av Clifford, juli 26, 2004, 12.38

Föregående ämne - Nästa ämne

Vad bör styrelsens fokus vara, jämte att upprätthålla föreningen?

Nyrekrytering, riktad mot ungdomar
1 (7.1%)
Nyrekrytering, riktad mot "gamers" och de som redan "kan" hobbyn
5 (35.7%)
Aktiviteter, typ konvent, kobold, och annat "stort"
0 (0%)
Aktiviteter, typ löpande spelkvällar och turneringar
5 (35.7%)
Inget mer än att sköta föreningens ekonomi och "pappersarbete"
0 (0%)
Uppfräschning och utveckling av lokalen och våra speltillhörigheter
3 (21.4%)

Antal personer som röstat: 14

Omröstningen har avslutats: juli 26, 2004, 12.38

Heavy

Citat från: "Clifford"Jag hade funderingar på att lägga till alternativet "Äta Bajs" i pollen, jag tror på allvar att vi skulle haft en otroligt högre mängd deltagare då... :roll:


*skrattar bedrövat*
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Apropå engagerade medlemmar kom jag just på en sak...

Hur betalar man sin medlemsavgift enklast om ens medlemsskap har gått ut??  :oops:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Björn

Citat från: "Heavy"Hur betalar man sin medlemsavgift enklast om ens medlemsskap har gått ut??  :oops:

 :idea: Konfrontera random styrelsemedlem nästa gång du är i lokalen så löser det sig....

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Jag hade funderingar på att lägga till alternativet "Äta Bajs" i pollen, jag tror på allvar att vi skulle haft en otroligt högre mängd deltagare då... :roll:

Vet inte om man ska skratta eller gråta, det känns allt för sant :cry:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Apanpapan

Kanske skulle försöka skratta ibland?  :)
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

sebbe

jag skulle vilja säga att tvåan och sexan är viktigast, och kanske även ettan men det är typ samma sak som tvåan så vi säger tvåan.

trean och fyran är saker som man kan lasta 'vanliga' medlemmar med, utan problem.
eller borde kunna iallafall.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Lambda

jag kommer inte ihåg vad "jag" röstade på senast jag kollade in denna topic; det kanske inte var jag som röstade ändå..

anyway. jag skulle lägga in en röst för #5, eventuellt #6. nyrekrytering och aktiviteter bör INTE vara styrelsens fokus, utan ALLA medlemmars lika mycket. om ni förväntar er #1-#4 av mig, samtidigt som ni själva skiter i att lyfta ett finger, kan ni "äta bajs".
"öh, nää, jag kan inte¹ rekrytera någon eller anordna en aktivitet. prata med någon i styrelsen.". WTF!?!

¹ - vill inte, är trög, är lat osv..

parantes: vet inte hur man gör? FRÅGA!
Not even death can save you from me.

Björn

Precis, reklamkampanjer i all ära men det bästa sättet att få "kvalitativa medlemmar" är att någon geddonit drar ner kompisar och visar hur schysst det är. Enda problemet är bara att det inte är speciellt kvantikativt.

Heavy

Citat från: "Björn"Enda problemet är bara att det inte är speciellt kvantikativt.


Eller schysst heller i vissa fall.. :/

Jag har (som jag skrivit nån annanstans på forumet) pratat med en del icke-gedoniter som inte blir medlemmar för att de helt enkelt inte blev väl bemötta när de hälsade på på klubben och tyckte att stämningen var trist..
Så som presumitiv ny medlem behöver man få ett bra bemötande. Eller som du skrev, ha en kompis som drar med en dit så alla mossiga gedoniter tvingas lär känna personen i fråga :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

CitatJag har (som jag skrivit nån annanstans på forumet) pratat med en del icke-gedoniter som inte blir medlemmar för att de helt enkelt inte blev väl bemötta när de hälsade på på klubben och tyckte att stämningen var trist..

Jag kan förstå detta till viss del, men om man bara kommer till Geddon EN gång, kanske man inte ska bedöma hela föreningen utefter det besöket.  Det kan ju vara så att man träffat fel person, eller kommit fel dag, eller tja, snubblat in samtidigt som städningen, vad vet jag.

Heavy

Ja, jag kan väl hålla med om att det är lite fånigt att döma hårt efter ett besök, men det är väl förmodligen så folk fungerar..

Och, ja, jag håller med om att det kan vara svårt att agera välkomstkommité med nere på Gedon, man är ju främst där för att leka med sina kompisar.. Kommer det då nytt folk så kanske man inte vill avbryta det man håller på med, och framför allt om inte personen är intresserad av det man själv pysslar med..
Ex. ganska lätt att tjôta tennsoldater med nån som kommer in och kollar i det blå rummet, men svårare att prata rollspel med nån som stoppar in huvet i lokalen i allmänhet :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Allrajt, det finns en ny styrelse med säkert en massa fina visioner för året :D

Kan man få be lämplig delegat från ovan nämnt organ yppa årets visdomsord när dessa är klargjorda :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

I korthet kan man säga att styrelsens fokus i år kommer att vara:

* Nyrekrytering som främst riktar sig till nya, yngre, medlemmar och då främst de med datorintresse aftersom det är den mest utspridda formen av spelande bland ungdomar idag.

* Fortsätta föregående styrelses arbete med att förändara attityden hos föreningens medlemmar om hur man bör engagera sig när det gäller aktiviteter på klubben.

* Försöka förändra föreningens medlemmars attityd om hur man är en "god föreningsmedlem", bl.a. ansvar, hänsyn och att städa upp efter sig.

* Försöka förbättra mysigheten, det faktiska användandet och utformandet av klubblokalen.

* Försöka få tillbaka glädjen i att hålla ett såpass stort evenemang som BSK för de som gör det är och att försöka sporra fler medlemmar att känna glädje och värme över att göra saker för andra i föreningen.


Nånting sånt är det jag spontant kommer på som viktiga saker för oss i styrelsen, om någon protesterar och kommer på saker jag glömt så hojta till.. :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Det låter ju på det hela som bra idéer, men är det styrelsens utarbetade målsättnignar eller "bara" dina egna :?:

Har även en fråga: hur ska årets styrelse skapa en ekonomisk grund för kommande års förtroendevalda att driva föreningen vidare på mot sitt 30 års jubileum :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Det är ideér som styrelsen inte fastslagit men som i min värld känns som det styrelsen diskuterat under den första, späda månaden.. :)

Att få ekonomin att flyta;

Grundtanken, och det årsmötet kom fram till, är att det sättet vi ska satsa på att överleva är igenom nyrekrytering och aktivering av bidragsberättigande medlemmar, d.v.s. personer mellan 4 och 20 år.
Det är mer eller mindre det enda sättet att kunna fortsätta driva denna verksamhet i denna lokalen framgent.
Datorsektionens utbyggnad och förändring hos medlemmarnas syn på nya medlemmar och "kids" är det som måste till för att en bas av bidragsberättigande medlemmar ska kunna bli en verklighet. Den första delen är avklarad,  och vi får hoppas att den andra delen tar sig med framgent.

Fungarar inte detta, kommer iallafall vissa delar av styrelsen, med mig och Markus i spetsen, att jobba för att en uppsägning av kontraktet blir en realitet före dead-linen i höst.


Men, detta sagt, för att det ska gå att säga upp lokalen så behövs vettiga alternativ att flytta till. Det är upp till en frivillig lokalkommitée att göra, och en sådan finns chansen att starta för intresserade på nästa medlemsmöte.
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.