Aktiviteten på forumet

Startat av Martin Larsson, juli 25, 2004, 23.49

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Slänge en blick på vår memberlist, och kom till en viss slutsats :arrow:

Vore roligt om alla medlemmar i föreningen läste på forumet (och då helst titta på alla delar, inte bara magic/whfb/rollspelsdelen) regelbundet om de har möjlighet att göra det, och gärna kommentera saker och komma med egna tankar om saker och ting.

Tycker att det är gôrbra att folk disskuterar saker på forummet, men att det bitvis känns som om det mest är ett par personer som disskuterar en större del av frågorna :shock:
De topics som är tänkta som debattfrågor blir generellt intressantare för varje ny person som lägger in sin åsikt :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Alla kanske inte har en åsikt eller bryr sig...
Men den som tiger ger sitt samtycke till vad som än bestäms & genomförs.

/F

Martin Larsson

Citat från: "Ewers"Men den som tiger ger sitt samtycke till vad som än bestäms & genomförs.
/F

Exakt min åsikt med :!:
Dock kanske alla andra skulle uppmärksamma detta med och inse att tystnad tolkas så
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lambda

jasså?

lustigt.. det är ju så att för det mesta tycker jag helt annorlunda (än de flesta), som i detta fallet också, men eftersom ni två redan är en majoritet i frågan, har det jag säger inget värde, eller hur?

jo, det visar ju att jag "bryr mig" och se'n visar ni att ni skiter i min åsikt. inget personligt menat, men så har det alltid varit för min del. därför brukar ni inte se/höra det jag har att säga..

alltså: att jag inte lägger in min åsikt betyder inte att jag godtar det som händer. man kan ju faktiskt till och med räkna med att jag kommer att skita i vissa saker som bestäms. grejen är bara det att om jag öppet visar var jag står, kommer "strömmen" genast att se snett på mig och också veta vem som har gjort vad när allt inte är som det ska vara..
Not even death can save you from me.

Ivar

lambda har en stor poäng!!!!

Dessutom anser jag som jag skrev tidigare att forumet är jättebra för sakliga diskussioner, MEN det skall ses som ett komplement till vanliga samtal. Man kan INTE fatta beslut bara utefter vad som skrivs på forumet, man måste ju ta hänsyn till de diskussioner som förs i lokalen mellan medlemmar.

Jag som exempel är inte bekväm med att uttrycka mig i skrift utan föredrar att prata med människor.

Se det som ett komplement inte som hela sanningen

Sen har jag en fråga: Om två personer framför två olika åsikter och jag håller med om den ena och inte skriver något vem håller jag med då?
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

emil

Det finns ju ett gammalt forumtalesätt:
Att vinna en diskussion på ett forum på internet, är som att vinna handikapp-OS utan att vara handikappad...

Tolka det som ni vill, vilket jag vet att samtliga gör.

Martin Larsson

Citat från: "Ivar"Dessutom anser jag som jag skrev tidigare att forumet är jättebra för sakliga diskussioner, MEN det skall ses som ett komplement till vanliga samtal. Man kan INTE fatta beslut bara utefter vad som skrivs på forumet, man måste ju ta hänsyn till de diskussioner som förs i lokalen mellan medlemmar.

Se det som ett komplement inte som hela sanningen

Som "author" till detta vill jag säga att det e kul att någon reagerar, det va själva idén, dock trodde jag att nån mer skulle göra det :cry:

Känns som om du e lite väl gnällig över ny teknologi Ivar, du tror väl inte på fullt allvar att folk ENBART ser till det som skrivs här :?:
Det du nyss skrivit är dina tankar, dessa MEN, INTE osv får dock det att se ut som om du bestämmer vad man får och inte får göra på forumet, och att du har ensamrätt till detta, vilket inte är helt sant :evil:

Ett forum är enligt mig utmärkt för att diskutera saker på eftersom man inte behöver chansa på att stöta på den man vill disskutera med i lokalen, utan(i fall av att individen ifråga använder det nya elektroniska hjälpmedlett) kan posta sin idé, och efter en dag eller så förmodligen fått ett svar. Dessutom så har forumsdiskussioner en enormt stor fördel: alla andra får också en möjlighet att delta i diskussionen eftersom man inte måste befinna sig på en given plats vid en given tidpunkt för att delta :wink:

Om folk bara skulle kunna vara vänliga att ta forumet för vad det är och acceptera detta nya hjälpmedel, inte tvärt borra ner fötterna i backen, så skulle förmodligen alla bli gladare och diskussionerna(BÅDE på geddon och här) bli rikare :|
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Björn

Citat från: "Martin Larsson"
Ett forum är enligt mig utmärkt för att diskutera saker på eftersom man inte behöver chansa på att stöta på den man vill disskutera med i lokalen, utan(i fall av att individen ifråga använder det nya elektroniska hjälpmedlett) kan posta sin idé, och efter en dag eller så förmodligen fått ett svar. Dessutom så har forumsdiskussioner en enormt stor fördel: alla andra får också en möjlighet att delta i diskussionen eftersom man inte måste befinna sig på en given plats vid en given tidpunkt för att delta :wink:

Samt att man inte behöver fundera på om personen i fråga är på diskusionshumör eller om han har funderat på vad han/hon verkligen tycker i frågan. Med forumet kan man lugnt vänta på att folk har tid och lust att svara samt att de har fått tänka igen saken i lugn och ro.

Men visst, inget diskussionsmonpol för forumet, fler diskussioner, varesig de är här på forumet, IRL eller någon annanstans är bra.

Ivar

Jag sa inte att de var meningslösa jag sa att de skulle ses som ett komplement.  ett bra komplement i mina ögon.

Jag ber om ursäkt om folk tolkat mitt uttal som sanning. de stora bokstäverna var till för att lägga emfas på delar av min mening. Samt att framhäva en av nackdelarna med forumet, nämligen att två personer tolkar de stora bokstäverna annorlunda.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Martin Larsson

Citat från: "Ivar"Samt att framhäva en av nackdelarna med forumet, nämligen att två personer tolkar de stora bokstäverna annorlunda.

Det är inte det att 2 personer tolkar stora bokstäver annorlunda, stora bokstäver är ett sätt att typ SKRIKA i den elektroniska världen. Att göra detta i ett forum blir som att bestämma genom att gapa högst 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lobotommie

"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Martin Larsson

Citat från: "Lobotommie"SKRIK!!! :x

Suck....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Barcus

Citat från: "Lobotommie"SKRIK!!! :x


Ha Ha Ha  :lol:
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Getsen

jag reagerar väldigt sällan. Och ibland tar det väldigt lång tid. :-)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Martin Larsson

Citat från: "Getsen"jag reagerar väldigt sällan. Och ibland tar det väldigt lång tid. :-)

Det hade du inte behövt skriva ut :twisted:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.