Lite förslag till Necromunda Kampanjen..

Startat av Heavy, april 30, 2005, 00.36

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Tankar och lösryckta ideér typ...

Längd: 5-7 veckor.

Man spelar ett specialscenario varje onsdag, vid klockan 18-19 eller så..

Specialscenariona ska vara skrivna från början så man vet vad som väntar "down the road".

Emellan specialscenariona får man spela max 2 ggr per vecka..

Vi använder swiss baserat på gangrating för att se vilka som möter vilka varje specialscenario, om nu inte alla mot alla eller två gäng mot tre och andra spännande lösningar..

Vi använder oss av ett rapporteringssystem som är formulärbaserat för att ge rapporter till striderna som ev. kompileras till ett nyhetsbrev varje vecka. Om inte annat kan det sitta i en pärm för alla att läsa som kul grej. En ytterligare fördel är att man kan kolla sitt gäng med jämna mellanrum för att se om man har räknat fel nånstans (vanligt problem idag verkar det som).

Gängen sitter i en lämplig pärm hela tiden man inte använder dom för att folk (och jag som förmodligen blir spelande arbitrator) kan hålla koll på vad som gömmer sig ute i Underhiven.

Man tar kopior på alla gäng när de är färdigbyggda för att kunna jämföra dom med slutresultatet efter sista slaget i kampanjen..

Gängen ska vara namngivna och enskilda gängmedlemmar ska vara detsamma..

Alla lägger 30-50 kr var till en kassa som används till kopiering av regler och kampanjmaterial. Inplastade counters är inte heller helt fel iom att det kan bli rörigt att hålla reda på allt som händer i spelet med failade ammorolls, flyende snuckon osv.. Ev. överblivet cash köper vi en kul och/eller användbar spelmojäng till vinnaren för..

Vad tycker DU  :?:  :?:  :?:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

krav på namn på gängen och kanske gängledare vore kul (även om det kommer innebära att jag ligger sömnlös natten före för att komma på något)

annars låter allt bra tycker jag
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Ta kopior av alla lag innan deras första match, när de är helt klara med XP-slag, utrustning och allt. Då kan man lätt kolla hur laget var från början.

Heavy

Bra ideér !


*Uppdaterad orginalpost*
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Jag gillar allt ihopa.. förutom att spela specialscenariona på onsdagar bara.. de gör att jag inte kan vara med varannan onsdag.. antagligen varje onsdag eftersom jag upptäkt att man e för trött för att verkligen vilja åka ner till geddon efter jobbet o spela necro..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies