Dark Heresy - Figuspelstappning 6/12-2014

Startat av cracked_open, november 04, 2014, 13.02

Föregående ämne - Nästa ämne

cracked_open

Efter att ha fått mycket positiv uppmärksamhet under sin debut på BSK 2014 så intar nu våra dysfunktionella anti-hjältar Daxon, Red, Cyra och deras "kamrater" Armagedon för att sprida kaos och förvirring. Nya uppdrag, nya tärningar och många nya nervpirrande situationer utlovas för de som deltar.
Med T10:or, skratt, lömska planer, och plastfigurer intar ni det fiktiva universumet 40K och låter de lojala styrkorna i Imperiet känna era gudars vrede.

Bakgrund:
Det har gått 60 år sedan kriget förlorades och rösterna i ditt huvud övergav dig. Du som troget tjänade dina gudar och deras röster tvingades leva undangömd som en hund utan möjligheten att återvända till det liv som du hade innan rösterna kom. Men för några månader sedan kunde du åter höra rösterna och de blir tydligare för varje dag som går och kraftfullare för varje steg som du tar mot fortet i norr. Du vet att gudarna åter valt dig och den här gången skall de segra och belöningen som de utlovar ska bli din.

Genom att blanda regler från 40k och Dark Heresy tillsammans med egna regler så uppstår ett storslaget äventyrsspel där du tar på dig rollen som en bitter kättare som tillsammans med sina dysfunktionella "kamrater" söker hämnd för det krig de förlorade och den belöning som deras inre röster lovar dem.

Vi börjar spela 12:00 och spelar fram till ca 20:00 beroende på hur folk känner och hur väl spelet flyter på.

Anmälan sker här på forumet och de personer som är snabbast att anmäla sig får först välja vilka karaktär de vill spela.
Det kommer att finnas plats för 11 personer och får jag in fyra anmälningar så blir det spel.

Väl mött/ Jerry

Spelare 1: Joel
Spelare 2: Max
Spelare 3: Burak
Spelare 4: Ros
Spelare 5: Ewers
Spelare 6: Li
Spelare 7:  Peter
Spelare 8:Oskar
Spelare 9:  Bholin
Spelare 10:  Markus M
Spelare 11:

Reserv 1:
Reserv 2:

Guard 1:
Guard 2:
Guard 3:

If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

maxx

Jag har ingen aning om vad det är, men det låter roligt!
Sign me up!

Gustaf Eklund

Jag ska kolla hur mitt schema ser ut och så, men jag tror inte det skall vara något ivägen. Om det är det så säger jag till.
Jag är på  :D
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Meldon

Jag som jobbar den helgen.. :( Ville jue svinga lite mer yxa som Patch jue...
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Ewers

Hej!

Jag bokar in Red till mig och en plats till Li (hon är egentligen hos sin pappa den helgen men skall fråga om hon får vara med).

Kram Fredrik  8)

bohlin

Jag är på! är min karaktär tillgänligt tar jag gärna den igen :)

mlkr

I want in on some fun!
Missade ju helt att få spela NÅGOT ALLS under BSK32.
/Veni Vidi Vicious

cracked_open

#8
Det finns tyvärr ingen plats kvar bland kultisterna. Vi kan eventuellt ordna så att spelare kan välja att agera PDF:er och Guards om intresset finns. Jag var inte beredd på en så snabb uppslutning av spelare (lyxproblem).

Frågan har även kommit om det är tillåtet med publik och svaret är ja. Då tanken är att spelet ska arrangeras på GothCon så är det bara bra om personer ser och gärna sprider ordet om de tycker om vad de ser.
  8)

//Jerry
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Meldon

Jag tar gärna o styr upp en enhet guards, låter jue skoj, får hoppa över just denna spelningen bara eftersom jag jobbar då :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

cracked_open

Tanken är att det ska krydda spelet ytterligare och ge en extra dimension av spänning  8)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Gustaf Eklund

Jag måste dra mig ut, tyvärr :(
Det har visat sig att jag har ganska mycket på schemat som det är.
Glory to Menoth! Death to the infidels!

cracked_open

Det finns alltså en plats ledig för den som vill delta
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Tack för en trevlig dag!
Mest tack till Jerry och Kari som arrangerade, men tack även till samtliga deltagare som var med.

Inga som helst tack till någon av de tärningar som användes.

Kram Fredrik!