Nygammal i gemet

Startat av Anathema, februari 02, 2011, 10.34

Föregående ämne - Nästa ämne

Anathema

Hej där.

Är en inflyttad Boråsare som fått ett otroligt sug efter att spela rollspel igen efter några års uppehåll.

I min ungdom spelade jag mycket D&D i olika inkarnationer samt Mutant, och på senare år har det varit nästan uteslutande V:tM men med avbrott för CoC-DG som change of pace.

Jag är inte med i Armagedon men har tänkt att bli det om det skulle göra att rollspelsabstinensen dämpades. Jag har länge tänkt att spelleda både CoC och V:tM (föredrar det systemet framför det nya) men känner att det var så länge sen jag rollspelade att jag behöver vara rp ett tag för att komma in i det igen.

Så det jag eg frågar efter är; Nån grupp som vill testa att ha med en erfaren men ringrostig snubbe som har några äventyr/kampanjer att SL framöver?

Hur är det? Får exilnorrlänningar vara med er och leka? :)

Barcus

Min erfarenhet är att man gärna spelar med någon man har träffat innan så mitt förslag är att du någon dag i veckan förslagsvis torsdag eller onsdag pallar dig ner till vår föreningslokal och säger hej.

Det finns redan ett par exilnorläningar som är med i vår fina förening, så att du kommer från Norrland är inget problem.

Välkommen till vår förening.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Anathema

jo jag hade tänkt det ändå, men ju fler krokar man lägger ut, desto större chans att få fisk tänker jag.

Men som sagt, planen var att besöka lokalen oavsett. Tack för välkomnandet iaf!

CharlieCharlieLarsson

håll ögonen på forumet här framemot hösten det ligger nog ett par kampanjer på lur som kommer att startas om några månader....
La la la la, la la la la, Elmo\'s world.
La la la la, la la la la, Elmo\'s world.
Elmo loves his goldfish, his crayon\'s, too.
That\'s elmo\'s world.

roligt

Hallå, jag har inte fullkoll men störst chans har du nog om du har tålamod att vänta tills någon/några andra blir klara och ska starta nya grupper, om du dessutom lär känna mycket folk så blir det också lättare att komma in.
Var med och spela.