Eberron 4e

Startat av Den Gamle, augusti 04, 2009, 13.29

Föregående ämne - Nästa ämne

Den Gamle

Jag kommer att köra igång en ny Eberron-kampanj under hösten och vill härmed kolla intresset av att vara med. De spelare som var med i min förra kampanj har förtur.

Eberron är en av världarna i Dungeons & Dragons och det som utmärker den är att den är mörkare, mer vuxen och att den är mycket mer modern än klassiska fantasy-världar.

Anmäl ditt intresse här på tråden.

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

Jag anmäler härmed mitt intresse för kampanjen.

Kram /F 8)

Gobbos Spider

I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Niklas

Anmäler även jag mitt intresse

Den Gamle

Ni som har varit med innan, har ni några tankar om vilken typ av kampanj ni vill spela?

Min tanke är att hålla det mer enhetligt än tidigare, en mer sammansvetsad grupp med en gemensam bakgrund och ett gemensamt övergripande mål.

4e Eberron skiljer inte så mycket från tidigare utgåva, världen är i stort sett densamma. Det som har tillkommit är några nya raser (som alla är väldigt sällsynta).
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

Hur ligger kampanjen till tidsmässigt, utspelar den sig i en parallell tidslinje?

Skulle vara bra om alla karaktärerna hade någonting som band dem samman. Det behöver inte vara speciellt mycket men ändå en sammanbindande faktor. Exempel som poppar upp i huvudet är att man alla har kopplingar till någon familj eller liknande. Om man är avlägsen släkting, barn till någon av de andra karaktärernas fars bästa vänner eller liknande. Det viktiga är att det är någonting som gör att man känner lojalitet till varandra från början.

Alternativet är att vi alla kommer överens om att skapa de sista åren av vår bakgrundshistoria tillsammans för att på så vis komma fram till att karaktärerna faktiskt känner varandra sedan några år.
Detta kan vara mer smakfullt och dessutom ge en rolig stund av skaparglädje och spontanitet.  :D

Får man spela shifter igen? :shock:

/F 8)

Dina

So long, suckers!

Den Gamle

Den nya kampanjen kommer att ligga direkt efter den gamla.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Barcus

Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Den Gamle

Efter lite diskussioner så har jag bestämt att kampanjen kommer att börja i Karrnath, ett land i norra delen av kontinenten. Återkommer med mer info om tillgängliga raser och klasser.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Gobbos Spider

I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

patrikcarlsson

Hej
Efter läst lite om Karnath och Eberron världen, bla, bla
Jag vill spela halvlingstjuv och har jag samma bakgrund som i förra kampanjen så borde det gå ganska bra. Karnath är ju den nordliga grannen.
Jag ha till och med ett - Haldir
8) "Alla jämförelse med karaktären i föregående kampanj är helt felaktiga!"

Frid Patrik Carlsson

Ewers

Min karaktärsidé är en Shifter druid (predator).

Bakgrund i stort är att han varit spejare åt ett Karnathförband under kriget (fiendens fiende är vår vän) och svurit lojalitet till dess befälshavare tills dess att kriget är slut, vilket är nu (typ). alltså inte längre bunden till löftet men har fortfarande en bra kontakt med befälhavaren.

För att det skall bli trovärdigt får det vara ett förband som ej använde odöda och en befälhavare som nog ansåg användandet av odöda som ett onödigt ont som han/hon ej hade i sitt förband.

Vad säger SL?

/F 8)

Den Gamle

DM säger att Druid kan nog bli knepigt, vi kan diskutera det.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Niklas

Jag har ingen direkt karaktärside utan skulle vilja spana i lite regelböcker för att kunna bestämma mig.