Konvents scenarios skrivar tävling!

Startat av soulreaper, november 20, 2008, 18.56

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

Hej!

Hade lite funderingar idag på hur man kan få lite fler rollspels-arrangemang på nästa års bsk. Jag kom då fram till att ett av problemen är avsaknaden av nya fräscha scenarion som går att spela på 3-5 timmar.

Så nu har jag kommit fram till att i egenskap av medlem denna spelförening arrangera en liten konvents scenario tävling.

Reglerna är väldigt enkla!
Skriv ett scenario till valfritt spelsystem eller om du vill friform. Scenariot ska helst gå att spela på 3-5 timmar då detta är normal konvents standard. I scenario beskrivningen så ska de mest grundläggande reglerna finnas med så att vem som helst kan spelleda scenariot. Jag vill även att ni hittar på lämpliga spelarkaraktärer som rimligtvis bör vara någonstans mellan 4-6 personer beroende på vad som passar scenariot. För att få delta i tävlingen måste man vara medlem i spelföreningen armagedon år 2009 och även godkänna att scenariot spelleds på BSK. Scenariot får inte vara ett redan befintligt scenario som spelats på tidigare konvent. De 3 bästa scenario skrivarna kommer av mig att belönas med fin fina rollspelspriser under ett cermoniellt tillfälle!

Scenariona hade jag tänkt att en grupp med frivilliga spelledare skulle spela igenom och med både nybörjare och gamla rävar för att sedan disskutera vilket scenario som får pris. Därför efterfrågar jag här även spelledare!

Scenariona ska vara nedskrivna i word eller som pdf och mailas till mig på pierre_1200@hotmail.com senast den 31/3 -09. Även om ni vinner tävlingen kan jag inte lova att scenariot kommer att vara med som arrangemang på BSK 2009 då vi ej ännu inte officiellt startat upp förberedelserna!

Så sätt nu igång och skriv jag vet att potentialen hos många på föreningen är stor och kanske är det just du som lyckas rå hem ett pris!


MVH Pierre
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Daniel

Bra initiativ!!!

Lycka till allihop!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Brain

Citatjag inte lova att scenariot kommer att vara med som arrangemang på BSK 2009 då vi ej ännu inte officiellt startat upp förberedelserna!

Vaddå? Vi fick ju just en rollspelsansvarig till vår stab  :twisted:
Är du på Pierre?
Tomas Davidsson

Fluff

svinbra pierre!
jag är grymt imponerad.
ät en makaron till!

Clifford

Jag slår mig själv i huvet över att jag inte tänkt på detta själv. Lysande, borde göras tillgängligt för alla scenarioskrivare på konvent, även icke-geddoniter, med Geddon som pris-sponsor!

:thumbright:  :thumbright:  :thumbright:  :thumbright:

soulreaper

Jag är fett på att vara rollspelsansvarig! Naturligtvis får vem som helst skicka in sina bidrag dock kan ändast de som är medlemmar i föreningen 2009 delta i tävlingen. Jag tänkte slänga upp länkar till den här tråden på lite rollspelsforum ikväll! Tack för visat stöd!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Greger

Mycket bra initiativ! :)

Men är inte deadline lite tight? Om syftet är att få in bra scenarion till konventet så kanske deadline bör ligga i sommar någon gång, så att fler hinner delta? Bara en tanke...

/Greger

soulreaper

Ev. att jag flyttar upp det en bit men jag tänkte att eftersom vi ska hinna spela igenom dem och hitta bra scenarion så måste vi ha in dem hyffsat tidigt...

Men vad säger folk om att ändra till 31/5 då har vi fortfarande ett tag på oss! Naturligtvis får folk skicka in scenarion som inte ska vara med i tävlingen som kan vara med på konventet både före och efter deadline.

Även bidrag som inte vinner kan eventuellt bli uttagna till bsk..

På torsdag den 27/11 kommer ett definitivt svar på om datumet flyttas fram så kom med era åsikter!!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

soulreaper

jag flyttar härmed officiellt sista datumet för scenarion till tävlingen till 31/5 scenarion som man vill ha med på konventet är välkommna att skickas in när som helst då även efter detta datum.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

soulreaper

Vill boosta min tråd jag vet att det finns duktiga scenario skrivare på föreningen ta chansen och gör ett bra scenario till konventet och vinn ett pris!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Heavy

Ska jag vara helt hundra ärlig så är inte nya, fräscha scenarios som är det som är problemet med att få rollspel till BSK tyvärr..
Det finns miljarder återanvändningsbara scenarios som är roliga och välskrivna man kan plocka av.. Problemet är väl som alltid att hitta ansvariga och framför allt spelledare till konventet..

Vill inte skjuta ner dig på nått vis, för det är en jäkla bra idé.. Vill väl snarare ge ett välmenande ord om att det förmodligen inte kommer ramla in en massa scenarios till dig.. Tyvärr..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Brain

Citat från: "Heavy"Ska jag vara helt hundra ärlig så är inte nya, fräscha scenarios som är det som är problemet med att få rollspel till BSK tyvärr.. Det finns miljarder återanvändningsbara scenarios som är roliga och välskrivna man kan plocka av.. Problemet är väl som alltid att hitta ansvariga och framför allt spelledare till konventet..

Jo, till stor del. Både spelare och spelledare kan tänka sig gamla scenarion men vill även ha något nytt.

Genom att få folk att skriva scenarion som de vill visa upp får man även deras intresse att själva aktivera tänkbara personer till SL.

Folk vill spela rollspel och det slående exemplet är Orchis och Svettis som kunde tänka sig att hålla ett scenario och även bidraga med SL bara det fanns mer Rollspelsarrangemang så de kunde få spela också.

Säger att det är tvärt om! Nya scenarion/scenarioförfattare kommer att medföra att vi får ansvarig och spelledare.

@Pierre Kommer fixa lite kontaktlappar om BSK till GothCon. Kollar än en gång, axlar du ansvaret (ROL)?
Tomas Davidsson

Heavy

Jupps, som jag skrev så är det en utmärkt idé som sådan.. Men man kanske inte ska lägga all sin tillit på en tävling om man nu "måste" ha in nytt material..

Vi får såklart hoppas att det slår väl ut :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

soulreaper

jag antar utmaningen om vi inte får in nya scenarion får jag hitta på något annat bra
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun