Gryning på Ereb II

Startat av Spiff Rymdspionen, juni 10, 2007, 14.52

Föregående ämne - Nästa ämne

Dina

Föregående inlägg har nämnt allt som bör sägas. Riktigt kul kampanj där jag fick chansen att spela två helt olika karaktärer. Som jag sa i början på dagens spelning: Idag är en riktigt bra dag att dö på.

Stor puss till dig Carlos, för din enastående förmåga att spelleda.
So long, suckers!

Spiff Rymdspionen

Tack pojkar och flickar, det värmde.


Rolig historia kring svärdet som Liko hade, som trots allt bidrog en hel del till resultatet.

Cyrek, den första chefen för underrättelsetjänsten anlitar tjuven Lofoten att stjäla svärdet, detta i ett försök att locka ut viktiga medlemmar av eldkulten ur Nyg och slå till mot dem utanför skyddet av deras murar. Det lyckas och Lofoten tar sin tillflykt till Anjubile Hebe, ett tempel i dyrkan av vattenanden Hebe. Spelare som behöver hjälp att infiltrera eldkulten får dock svärdet med sig, detta för att komma på god fot med Aparchan och Ana-Pichel.

Senare i kampanjen uppdagas det att svärdet nog är ganska kraftfullt i och med visioner om Lycius död. Så man anlitar Lofoten igen för att stjäla samma svärd. Detta funkar ännu en gång, i kaoset i Nyg under nyåret försvinner han som en skugga över portarna. Liko, vild av raseri reser mot Si-Nel för att hämta det som är sitt.

So far so good. Detta är ju ett utmärkt tillfälle att bekämpa en försvagad Liko, eller att hämta svärdet som är oerhört kraftfullt för att nyttja självt. Legenden säger ju att när svärdets eldar tänds är det början på Barbias undergång. Men, samtliga spelare är fullt upptagna med annat kampanjstuff och den plotten glöms för ögonblicket av. Så Liko strosar in i Si-Nel, goes apeshit när han får tag på Lofoten och stryper denne, samt hämtar tillbaka det som är sitt.

Vad som hände sedan är ju alla varse om som lirade sista spelningen..
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Apanpapan

Hey, vi var ju på väg men kungens dumma magiker satte stopp för oss.

"Det krävs en marskunk för att sänka Klogars klan."

Hur gick det sen då? Går Ereb under?
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

deadbolt

Det var grymt Carlos, ser redan fram mot nästa.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Spiff Rymdspionen

Nej, Ereb går inte under, fast invasionen på Barbia från magi-teokratin som styr mer eller mindre över resten av kontinenten kommer att misslyckas. Barbia kommer under de kommande åren att förvandlas till något liknande Nidland under Vicotnic. Gränserna kommer att stängas, och rykten som når de andra länderna rörande Barbia handlar om kulter, blodsoffer och mörka gudomar.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Getsen

Citat från: "Spiff Rymdspionen"... och rykten som når de andra länderna rörande Barbia handlar om kulter, blodsoffer och mörka gudomar.

Låter ju som en standardspelning med Nattulvarna ^_^. Sluta posta på forum och sätt dig i tänkarstolen och klura ut en ny kampanj ;-) Sjunde gången gillt!!
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Robin

Lustig notis.

Jag tror inte Kari hade explosion ;).

Han hade nog bara 8 erf utsatt på det.... Darn that Girep ;)
Jag vann combat med 13.