Gryning på Ereb II

Startat av Spiff Rymdspionen, juni 10, 2007, 14.52

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

Har efter lite funderingar beslutat att låta ytterligare en grupp börja spela i kampanjen om intresse finns, främst bland spelare som fallit av tidigare.

Detta går emot vad jag sagt tidigare, men.. screw it. Anledningen är främst att tempot med att spelleda för en grupp är något lägre än vad jag hoppats på. En annan anledning är att om spelare fortsätter falla av i tempot som de gjort på sistonne blir det inget slut på kampanjen. Även i fall jag absolut inte håller tillbaka på ett eventuellt misslyckande ser jag gärna att kampanjen avslutas på sista sidan och inte två tredjedelar in.

Även i fall det kan bli tufft att träda in i kampanjen så här sent så kommer det ske på (relativt) lika vilkor som för veteran-spelarna.

Finns intresse så posta helst inte här, utan tag kontakt med mig personligen.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
Jag vann combat med 13.

Spiff Rymdspionen

Första dagen för karaktärsgörande blir den 19/6, alltså på tisdag, runt 18:00.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Clifford

Jag är nyfiken på hur karaktärerna förväntas passas in i storyn. Jag är lite småintresserad men det känns lurigt att spela en karaktär som inte vet vad min förra karaktär visste.

Har dock en karaktärsidé som är för bra för att försummas...
Vilket datum är det i kampanjen?

Spiff Rymdspionen

Karaktärena kommer alla att börja i det belägrade Babor. De är samtliga officerare och betraktade som eliten bland Kaels soldater. Detta begränsar yrkesvalet något då de troligtvis har varit värvade i minst 5 år. Dock så kan de ha varit allt från herdar till skräddarlärlingar tidigare, och nu till exempelvis ingengörer, sabotörer, strateger eller bågskyttar. De behöver inte alls vara lojala Kael, många av soldaterna som fastnade i den forna huvudstaden gjorde så innan Kael bröt med kung Kapar Gripe.

Informationsmässigt så kommer ni att börja på samma nivå som det förväntas innehas av spelare som överlevt kampanjen hittills. Även i fall en del mindre detaljer kan komma att saknas, så kommer ni övergripande att ha minst lika mycket information angående plotten som den andra gruppen. Ni kommer alltså inte att börja på noll.

Poäng-mässigt talar vi om 950 xp och 70 gerf. Det kommer att finnas vissa färdigheter som samtliga behöver ha ett halvdant värde i, så som taktik, en vapen-färdighet, stadskännedom Babor, osv. Men räkna med att 850 av dessa exp är era att fördela.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Sparvel

Hej hej!
Sitter här hemma i norrland efter att just ha ätit en tok god middag på grillat älgkött och massa annat gott ;)

Jag kommer hem från min semester den 1/1 ungefär om jag räknat rätt.
men jag har en ganska klar bild av vad jag vill göra för karaktär. så det ska inte ta så lång tid om allt går enligt planerna :)

hoppas ni har det bra där nere i söder allihopa!
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Robin

Är rätt mätt efter att ha ätit upp resterna efter Marie. Martin är i Hultsfred utan internetaccess, men skickar en fet intresseanmälan via mig med. Han vill alltså gärna få plats, han får väl hör av sig när han kommer hem om det.
Jag vann combat med 13.

Barcus

jag vill självklart hoppa in igen om det nu är så att min karaktär är död.... :wink:
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Spiff Rymdspionen

Gruppen är nu klar, beståendes av Robin, Marie, Dina, Alfredsson, Ewers, samt en eller två till som är funderandes. Karaktärsgörande för er som inte har rullat fram era grundegenskaper blir ett par timmar före den första spelningen.

Såå, lite datum då. Föreslår den 13/7, 14/7, 19/7, eller den 20/7.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

13/7 slutar 16, så kan, jobbar dock dan efter (0845)
14/7 kan.
19-20/7 blir nog lurigt pga semester i gbg då.
Jag vann combat med 13.

Ewers

Fre 13/7 Robin
Lör 14/7 Robin
Tors19/7 Ewers
Fre 20/7 Ewers
Lör 21/7 Ewers
Sön 22/7 Ewers

Ewers

CitatPoäng-mässigt talar vi om 950 xp och 70 gerf.

Jag har gjort färdigt min karaktär förutom att jag använt 900 xp och 70 gerf. Innebär det här att jag har 50 erf kvar att spendera?  :D

Simon Senbock är en officer ifrån underhålltrupperna med rykte om sig att vara en briljant stabsofficer med god strategiskt och taktiskt skolning. Till skillnad från sina äldre brödrar, som båda var officerare i kungens tjänst. Linedh, den älsta brodern har dragit sig tillbaka efter allvarliga skador sedan tre år tillbaka medan Carl, mellanbrodern, dödades av orcher i Babor för en månad sedan.
Det sägs att simon började sin karriär inom underättelsetjänsten men tvingades byta till underhållstrupperna efter en allvarlig ridolycka som än idag, ett tjugotal år senare, tvingar honom att använda käpp.

Han är ca 40 år gammal men ser ut att vara äldre än så, mycket tack vare haltandet och käppen. Han anser att hans främsta vapen är intellektet och det var över tio år sedan han använde sitt bredsvärd, vilket faktiskt ligger i botten av hans packning.

Simons hobby är matematik och han finner ro i utföra komplicerade beräkningar. Han har dock ännu inte löst Droguls tal, det mystiska talet som enligt legenden gavs till matematikern Drogul av en sfinx för över fyrahundra år sedan, men han anser sig ha kommit nära vid ett flertal tillfällen.

Det Simon tillför gruppen är ett skarpt militärt intellekt och de färdigheter som kommer med det. Han tillför inte en stadig svärdshand eller en tyst skugga i natten. Detta låter han ungdomarna stå för.
Bästa färdigheter är : Administration/jurdik, Bluff, Heraldik, Taktik, Strategi, Matematik och Övertala.

/F  8)

Dina

Fre 13/7 Robin, Dina
Lör 14/7 Robin, Dina
Tors19/7 Ewers
Fre 20/7 Ewers, Dina
Lör 21/7 Ewers, Dina
Sön 22/7 Ewers, Dina

Karaktären jag skapat är en stridspräst typen Lysios, med två svärd. Längre beskrivning kommer senare.
So long, suckers!

Den Gamle

Finns det fortfarande plats?
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

Om jag har förstått det hela består gruppen av Dina, Marie, Robin, Alfredsson, fredrik E (mig) samt någon mer som jag just nu glömt och därmed är full. Carlos får säga till om jag har fel men det vore bra att veta för många frågar.

/F  8)