BB-pitch

Startat av Niklas, januari 11, 2006, 11.41

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas

Hej och hallå... jag har hittat en sida på nätet där man kan ladda ner ett antal olika bb-pitchar för att lämna in dem på tryckeri... något som vi vill göra? Plasta in dem och så en ram... eller något liknande.

Om vi vill göra detta... finns det pengar kvar i brädspelskontot?

Länk till sidan:
http://www.creatish.com/core/sam/lord_of_the_boards/html/design/bloodbowl.htm

emil

Man kan väl be ngt ställe att printa ut dom, fast det kanske var det du menade. Att traditionellt trycka dom kostar mer än vad sektionen har i årsbudget misstänker jag. Men dom vart koola, misstänker att du vill ha flowerpitch?  :wink:

Niklas

Tänkte nog inte att vi skulle printa ut alla eller så... men om det inte finns pengar så finns det inte.

Kommer antagligen att trycka flower pitch för eget bruk... Så snygg och så passande... det enda felet med den är ju att det är den vanliga dödskallegrejen i mitten av planen...

KOBOLDKUNGEN

Ascoola, jag vill ha en khemri-pitch, passar fint både till ödlor och mitt nya vamp-lag :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Niklas

Nya lag? Nästa ligaomstart eller när vi är färdiga med hela ligaspelet?

KOBOLDKUNGEN

Blir väl till MMMT-02, om Emil frälser oss med en  :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Niklas

Han blev lite trött på BB under matchen mot mig så vem vet... han kanske oxå byter lag till MMMT-02...

Hur ligger läget inför omstarten säsong 2? Ska man börja om med ett nytt lag eller forsätter man med sitt gamla?

Brain

Skrev ut vår Cemetaryhill karta hos mailboxes etc

Vill du att dom skall kantskära så kostar det ca 200 kr där.
(Jag fick vår för 160:- och då gjorde jag allt efterarbete själv)

Alternativ 1
En 5 mm kartong alternativt foamboard av rätt storlek går på 50-100:-
Spraylim (foto) ca 200:-
Lack

Alternativ 2
Laminering gissar på 200:-/karta
Tomas Davidsson

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "Nisse"Han blev lite trött på BB under matchen mot mig så vem vet... han kanske oxå byter lag till MMMT-02...

Hur ligger läget inför omstarten säsong 2? Ska man börja om med ett nytt lag eller forsätter man med sitt gamla?

Valfritt antar jag? Trist å börja med nytt lag om man inte vill.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Niklas

Citat från: "Brain"Skrev ut vår Cemetaryhill karta hos mailboxes etc

Vill du att dom skall kantskära så kostar det ca 200 kr där.
(Jag fick vår för 160:- och då gjorde jag allt efterarbete själv)

Alternativ 1
En 5 mm kartong alternativt foamboard av rätt storlek går på 50-100:-
Spraylim (foto) ca 200:-
Lack

Alternativ 2
Laminering gissar på 200:-/karta

Hur funkar det att lämna in prylar för laminering då? Aldrig gjort det... Bara att ta med det man vill ha utskrivet och laminerat på en cd-skiva och ge dem måtten mellan rutorna?

Vill nog ha dem laminerade med någon form av hårdplast om det är möjligt

Niklas

Får se hur sugen man är på att lira sitt alvlag när serien är klar... är ju låååångt kvar ju

Brain

Citat från: "Nisse"
Hur funkar det att lämna in prylar för laminering då? Aldrig gjort det... Bara att ta med det man vill ha utskrivet och laminerat på en cd-skiva och ge dem måtten mellan rutorna?

Vill nog ha dem laminerade med någon form av hårdplast om det är möjligt

Förutsätter att planerna är i korrekt storlek annars skall det vara lugnt att kolla kartorna i photoshop och ge tryckeriet en utskriftsstorlek ifall rutorna inte är korrekt storlek.

Ta med dokumentet i ett USB-minne är smidigast.

Lamineringen har nog Carlsson bäst koll på vilken tjocklek du kan få det i.

Vill du ha hårdplast får du nog kolla med en glasmästare efter någon kraftig plast.
Tomas Davidsson

emil

Asså, jag är smått trött på att spela klantskallar(ogres), men jag har gett mig fan på att spela färdigt ligan MMMT1 iaf me´rom. Sedan så blir ngt annat. MMMT2 får vi se hur det blir med regler osv.