Arrangemangsidé: Kelly's hjältar

Startat av Greger, februari 04, 2008, 20.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Ska vi försöka få hit Kelly\'s?

JA, HURRA!!!
18 (94.7%)
DÃ...LIGT, DÃ...LIGT!
0 (0%)
Inte veta, inte bry mig...
1 (5.3%)

Antal personer som röstat: 15

Omröstningen har avslutats: mars 05, 2008, 20.32

carlsson

Personlig åsikt från mig är att det väl ändå borde gå att klämma in i Armagedons lokaler?

Vi slipper ev extrahyra, och vi visar att vi har egna, mycket gedigna, faciliteter! Kiosk, tillsammans med möjligheten att få folk intresserade av annat i lokalen (finns ju en del spel i hyllorna) är väldigt bra!!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Håller med Andreas om att vi borde vara i våra lokaler. Är ganska övertygad om att dioramat får plats i det stora utrymmet utanför bardisken.

Det blir ju tämligen mycket "sitta och vänta på sin tur"-tid i Kelly's och då är det bra att ha filmhörnan samt blå rummet för allmänt lirande av roliga spel.

Dessutom kommer ju mer försäljning i kiosken in som en god sak...

/F

Greger

Håller absolut med om att det vore bäst i Gedons lokaler! Blev bara fundersam när jag hörde måtten... kan någon Borås-boende mäta och klura lite när du/ni är i lokalen, please? :)

Ewers

Vilka är måtten som dioramat har?

Har just mätt utrymmet mellan Gröna rummet (ASL-rummet) och pelaren mitt i lokalen, 4 meter. I längd mellam Terrakottarummet (Westernrummet) och till köksdörret är det 8 meter.

Alltså har vi en yta på 4x8 meter men skall man kunna ta sig runt dioramat längs väggarna har vi ca 3x8 meter att spela på. I nödfall funkar ju 3,5x8 meter.

/F 8)

Greger

Tobias kom inte ihåg exakta måtten, men sa följande:


CitatJag har för mig att 67 deltagare är absolut max, men helst 50-55 som max.
Minst 30 för att det ska bli riktigt bra tycker jag. Ungefär hälften på varje sida, kanske något fler tyskar.

Jag har inte de exakta måtten, men det är ju ganska stort, plus att man måste kunna gå runt hela. Det kan nog vara ca 4 x 3 meter, men jag har kasst ögonmått på sådana saker...
Vete 17 vart som är mest lämpligt i er lokal, figurspelsrummet är för litet iaf.

Det borde med andra ord funka!!! :D

Dina

Det låter som att det faktiskt blir av. Yay!
So long, suckers!

Greger

Citat från: "Dina"Det låter som att det faktiskt blir av. Yay!

Har inte fått definitivt ja från YLVA ännu, men det låter väldigt positivt så här långt! :D

Nu är det ju strax Gothcon, så före dess lär inget hända, men efteråt hoppas jag...

:)

Clifford

Citat från: "Greger"
Citat från: "Dina"Det låter som att det faktiskt blir av. Yay!

Har inte fått definitivt ja från YLVA ännu, men det låter väldigt positivt så här långt! :D

Nu är det ju strax Gothcon, så före dess lär inget hända, men efteråt hoppas jag...

:)

Kellys spelas på Gothcon. Be nån ta mått. Räkna med att få pröjsa för frakten, minns att det brukade kosta en del att frakta det till BSK.

tobias

Jag pratade med Birger om det nu i helgen och vi ska bara hitta några datum som passar oss båda. Ge mig någon vecka så ska vi synka ihop våra scheman!

Pratade med Brain också och vi är överens om att det inte ska vara några problem att få in det i er lokal.

Greger: Kan inte du skicka ett PM med ditt telefonnummer?
/Tobias
Jag är bara här för maten och drycken.

Greger

Tobias, något nytt om detta? Vore himla kul om det blev av! :)

Greger

Senaste nytt här är att pöjkarna har haft mycket att göra men ska försöka hitta en helg framöver som funkar.

To be continued...  8)

Martin Larsson

Asså plats lär inte vara en issue i geddons lokal. Vi har ju spelat minst 5 bord brett, har för mig vi haft 6 bord på raken men kan ha fel där, WHFB/40k

Ett bord = 180 cm, 5 bord = 9 meter, nema problema
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Greger

Tobias, om du ser detta, har det hänt något mer? Jag vill gärna att det ska bli av, men förstår om du inte haft tid att fixa med det. Jag går vidare, hoppas att du inte tar illa upp! :)

Eftersom jag inte har hört något mer i frågan så kontaktar jag Ylvas styrelse, i ett försök att få tag på några Kelly-entusiaster. Jag har inte Birgers kontaktuppgifter, tyvärr.

/Greger

Greger

Bara en liten uppföljning på detta:

Anledningen att det inte blev av var framförallt tidsbrist, men också att Birger tycker att man bör vara minst 35 deltagare, helst uppåt en 50 (om jag minns rätt), vilket jag då bedömde att vi nog har svårt att få ihop på kort varsel.

Men vi skulle kunna göra ett nytt försök nästa år, och se till att vara ute i god tid, samt att göra mycket PR för det.

Bara så folk vet vad som hände/inte hände...

:)

carlsson

Det handlar väl bara om att fasställa ett datum?

Intresseanmälan på nätet och saken är biff. Ge mig foton och info så slänger jag upp nåt.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com