Att göra-lista

Startat av jonas, augusti 17, 2005, 13.11

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Om att BSK behöver Lincons anmälningssytem, om det går att ordna?

BSK behöver ett anmälningssystem, vilket det blir skiter jag snart i, det viktiga är att vi har nåt alls!

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Om att BSK behöver Lincons anmälningssytem, om det går att ordna?

BSK behöver ett anmälningssystem, vilket det blir skiter jag snart i, det viktiga är att vi har nåt alls!
Men hur har det gått med det du kollat runt om?

Clifford

Pratade med Wille, systemet är färskt och inte särskilt modulärt, men dgår att bestämma vilken info man vill ha ut. sen ska vi bara lyckas konvertera infon till Filemaker antar jag. Jag vet på tok för lite om mjukvara och programmering inser jag.

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Pratade med Wille, systemet är färskt och inte särskilt modulärt, men dgår att bestämma vilken info man vill ha ut. sen ska vi bara lyckas konvertera infon till Filemaker antar jag. Jag vet på tok för lite om mjukvara och programmering inser jag.
Hopp. Men ajja, bara någon kontaktperson lyckas få fram vad det handlar om för det eller kanske mer aktuellt, LinCon's system då. Då vet vi ju direkt om vi kan köra igång med att lägga in det.

rAWTAZ

Var det senaste att LinCon styrelse skulle ha möte om BSK's få/köpa systemet, nyligen, eller hur var det? =o

Clifford

Det senaste är väl att Wille behöver nån att skicka systemet till som förstår sig på det, och Joakim Molin ska kontaktas ang. Lincons system. Han bor i Gbg. Jag vete fan vem som ska göra detta, någon som har god koll på databaser, MySQL, Php och sånt. Jag har nog fått login nu så om nån vill göra detta så messa mig så får ni login.

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Det senaste är väl att Wille behöver nån att skicka systemet till som förstår sig på det, och Joakim Molin ska kontaktas ang. Lincons system. Han bor i Gbg. Jag vete fan vem som ska göra detta, någon som har god koll på databaser, MySQL, Php och sånt. Jag har nog fått login nu så om nån vill göra detta så messa mig så får ni login.
OK. Så om jag förstår det hela rätt så tar vi in detta (spelkonvent.se) system så att vi har ett, men om LinCon delar med sig så är det att föredra, korrekt?

För att det hela skall bli gjort (om än inte idag då det är innebandy :) kan jag ta emot det, om ingen annan räv vill givetvis. Isf undrar jag om det utöver FTP och mysql-access hos Sverok (om sidan skall ligga där och inte istället länkas från B-One?) även finns SSH (shell)-tillgång?

Jag känner som många andra lite angst över att detta måste lösas så vi snarast kan få igång någonting om nu BSK#23 blir av.

Clifford

Citat från: "rAWTAZ"
Citat från: "Clifford"Det senaste är väl att Wille behöver nån att skicka systemet till som förstår sig på det, och Joakim Molin ska kontaktas ang. Lincons system. Han bor i Gbg. Jag vete fan vem som ska göra detta, någon som har god koll på databaser, MySQL, Php och sånt. Jag har nog fått login nu så om nån vill göra detta så messa mig så får ni login.
OK. Så om jag förstår det hela rätt så tar vi in detta (spelkonvent.se) system så att vi har ett, men om LinCon delar med sig så är det att föredra, korrekt?

För att det hela skall bli gjort (om än inte idag då det är innebandy :) kan jag ta emot det, om ingen annan räv vill givetvis. Isf undrar jag om det utöver FTP och mysql-access hos Sverok (om sidan skall ligga där och inte istället länkas från B-One?) även finns SSH (shell)-tillgång?

Jag känner som många andra lite angst över att detta måste lösas så vi snarast kan få igång någonting om nu BSK#23 blir av.

Helt rätt. SSH vete fan, men här är vad Sveroks server stödjer:
(saxat från www.sverok.se)
Systemet körs i GNU/Linux-miljö (inget problem med filer skapade i windows) och stöder SSI, PHP och CGI.

Servrar

Här är en lista på adresser till Sveroks olika servar:

OBS! Listan är inte komplett än, saknas något maila hosting(at)sverok.se

   * FTP: dios.sverok.net
   * IMAP: imap.sverok.net
   * POP: pop3.sverok.net
   * SMTP: smtp.sverok.net
   * MySQL: mysql.sverok.net

B-one har vi än så länge inget konventsrelaterat på.

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"
Citat från: "rAWTAZ"
Citat från: "Clifford"Det senaste är väl att Wille behöver nån att skicka systemet till som förstår sig på det, och Joakim Molin ska kontaktas ang. Lincons system. Han bor i Gbg. Jag vete fan vem som ska göra detta, någon som har god koll på databaser, MySQL, Php och sånt. Jag har nog fått login nu så om nån vill göra detta så messa mig så får ni login.
OK. Så om jag förstår det hela rätt så tar vi in detta (spelkonvent.se) system så att vi har ett, men om LinCon delar med sig så är det att föredra, korrekt?

För att det hela skall bli gjort (om än inte idag då det är innebandy :) kan jag ta emot det, om ingen annan räv vill givetvis. Isf undrar jag om det utöver FTP och mysql-access hos Sverok (om sidan skall ligga där och inte istället länkas från B-One?) även finns SSH (shell)-tillgång?

Jag känner som många andra lite angst över att detta måste lösas så vi snarast kan få igång någonting om nu BSK#23 blir av.

Helt rätt. SSH vete fan, men här är vad Sveroks server stödjer:
(saxat från www.sverok.se)
Systemet körs i GNU/Linux-miljö (inget problem med filer skapade i windows) och stöder SSI, PHP och CGI.

Servrar

Här är en lista på adresser till Sveroks olika servar:

OBS! Listan är inte komplett än, saknas något maila hosting(at)sverok.se

   * FTP: dios.sverok.net
   * IMAP: imap.sverok.net
   * POP: pop3.sverok.net
   * SMTP: smtp.sverok.net
   * MySQL: mysql.sverok.net

B-one har vi än så länge inget konventsrelaterat på.
Mjo. Har du möjlighet att kolla upp det? Alltså jag tänkte om ni har några inloggningsuppgifter någonstans där det ev står då.. Verkar väl lite mörkt men..

När skickas systemet då? Kan skickas till min mail om du vill. Osså uppgifterna. Kan gärna få killens mail också om man har nån fråga :)

dagle

hoppas verkligen det är sftp och inte ftp då detta är inget att föredra då det är okrypterat och är görlätt att hacka om man har narp eller liknade. Admin pass i mig :S, då är scp bättre (finns om ssh finns). Om du behöver hjälp kan du alltid fråga mig då jag har gjort ganska konstiga funktioner till php (typ slim torrent client (jättekass)) men mycket standard lösningar , men är kanske inte lika bra på att göra klart hela sidor.. kan mysql, php, lite cgi (glömt mycket) etc. Så fråga om det är något

rAWTAZ

Citat från: "dagle"hoppas verkligen det är sftp och inte ftp då detta är inget att föredra då det är okrypterat och är görlätt att hacka om man har narp eller liknade. Admin pass i mig :S, då är scp bättre (finns om ssh finns). Om du behöver hjälp kan du alltid fråga mig då jag har gjort ganska konstiga funktioner till php (typ slim torrent client (jättekass)) men mycket standard lösningar , men är kanske inte lika bra på att göra klart hela sidor.. kan mysql, php, lite cgi (glömt mycket) etc. Så fråga om det är något
Jadu, vi får nog ta den risken. Chansen att det är SFTP är väl inte så stor. Jag lovar dock att inte köra NARP så det kanske är ganska lugnt ändå.

Men jag har fortfarande inte hört ett knyst så vem vet vart detta bär hän ;)

tobias

Ge mig din mailadress så skickar jag den vidare till Joakim Molin!
/Tobias
Jag är bara här för maten och drycken.

Dina

jag fattar inte mycket av ovanstående, men nu är det så att jag fick mail av wille (?) igår, angående stockholms anmälningssystem som är internetbaserat. jag sa att vi var intresserade. så mycket vet jag.
So long, suckers!

rAWTAZ

Citat från: "Dina"jag fattar inte mycket av ovanstående, men nu är det så att jag fick mail av wille (?) igår, angående stockholms anmälningssystem som är internetbaserat. jag sa att vi var intresserade. så mycket vet jag.
Är det inte bara att ro över det hit då? Han verkar ju gärna släppa det om vi vill kolla på det, som jag förstått saken?

Jag väntar lixom fortfarande på respons från Cliffis om inte annat :) Kanske har annat att göra, inte lika livlösa som oss andra hehe :lol:

tobias

Jag ska ju upp till Stockholm i helgen och kan prata med Wille, men då måste någon ge mig information om vad 17 det är jag ska prata med honom om.
/Tobias
Jag är bara här för maten och drycken.