The Good, the Bad and the Dead

Startat av carlsson, januari 27, 2012, 23.59

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Southwest Florida International Airport.
Onsdag 2012.05.23 1147 EDT


Neo knackar vant på tangentbordet för att öppna och stänga dörrarna till terminalens entréhall. Allt går som planerat, och sällskapet där nere sköter elimineringen utmärkt.
Neo tänker på sin familj, det sista mailet som kom fram var ju faktiskt bara två dagar gammalt. I normala fall hade han inte varit orolig, men den här epidemin har ju spridit sig så fruktansvärt fort. Han uppdaterar latimes.com ännu en gång. Sidan är fortfarande från den 21 Maj...
"Håll er inomhus och öppna inte för någon" läser Neo när någonting plötsligt rör sig i hans vidvinkel. Han tittar upp på den monitor som övervakar parkeringsplatsen utanför entrén, och ser en pickup som bromsar in. Ut kommer två män med handeldvapen och dom tar sig varsamt fram mot entrén, där ett tjugotal odöda frenetiskt bankar mot glasdörrarna för att komma in...


Leslie står som paralyserad. De två männen som kom springande in blev obarmhärtigt mördade av Ridley. Han avrättade dom med tre skott var och nu ligger dom där, livlösa och blödande. Hon kan inte bestämma sig för om han är en tillgång eller en fara för alla – "Det är bra att ha en man som honom om vi beger oss norrut, till mamma och pappa."
Samtidigt snurrar tankarna... "Om vi inte kan samsas med dom levande, hur ska vi då kunna överleva dom döda?"
Leslie avbryts av att dörrarna öppnas ännu en gång. Levande döda stapplar in, med ett stönande som bara döda människor kan frambringa. Hon gör sig redo med sin brandyxa...


Andy kontrollerar i backspegeln att gallergrinden glider igen bakom honom. Ingen kom igenom och han trampar hårt på gaspedalen.
Det klagande ljudet av odöda slår mot honom när han rundar terminalens östra flygel. Som en mörk bubblande massa sträcker sig dom levande döda upp mot den Boeing 737 som står en kilometer bort på landingsbanan. Jämrande hungrar dom efter det som finns i planet.
"Deras liv ligger i våra händer" konstaterar Andy krasst när han stannar pickupen bredvid Jacks Hummer.
Ridley väntar redan på honom och dom lyfter snabbt över all utrustning som fanns i pickupen. Konserver, vatten och vapen.
Han tänker på sin son. "Finns det någon chans att han har överlevt? Och Allissa? Kan dom ha klarat sig?" Andy slår snabbt bort tanken och koncentrerar sig på nuet. Att fokusera på uppgiften är något han lärt sig som polis, tänker han tacksamt när han och Ridley låser Hummern bakom sig...


Ridley greppar nycklarna som leder till tankbilarna utanför. "Scania" läser han på dom stora lastbilarna i den fuktiga värmen. Han är inte riktigt säker på om den här idén är speciellt bra, med tanke på att Andy ska genomföra den. Hans förtroende för gruppen och i många fall den godmodige polisen är inte helt solid. Den enda han är säker på är sin storebror Bradley.
Han längtar hem och minns med ett snett leende den unghjort han fällde när han var blott elva år gammal. "Kunde inte allt bli som då igen? Vad var det egentligen som hade hänt? Och varför gick allt så fort?"
Ridley rycker till när den äldre brodern skriker åt honom att stanna.
Framför dom står ett litet flygplan. En Cessna Mustang minns han att Mr Jackson hade sagt. Han hoppade ur tillsammans med brodern och påbörjade arbetet med att tanka planet...


Bradley har aldrig haft chansen att tanka ett flygplan innan. Men med vana mekanikerfingrar hittar han ändå snabbt tankluckan och han glömmer heller inte att jorda planet som han läste att man skulle göra någonstans.
Brodern har under tiden dragit fram slangen från tankbilen. Dom sätter snart igång pumpen för att fylla Cessnan, med det bränsle som äntligen ska ta dom härifrån.
Lukten från bränslet kommer som en skänk från ovan. Den ersätter tacksamt den obehagliga lukt från de levande döda, som har förföljt honom sen dom kom iland i Miami. Han sluter ögonen och drar ett djupt andetag. Lukten påminner honom om firman och han ler.
Han tänker på Ridley och konstaterar att han inte verkar vara helt stabil. Trots  det känner han sig trygg när han är med honom – Ridley har aldrig svikit.


Lisa springer efter Ridley till Cessnan där dom andra redan har bordat flygplanet. På något konstigt sätt känner hon sig trygg när hon ser att Mr Jackson fäller upp trappan och stänger dörren till flygplanskroppen efter henne. "Han verkar kunna sin sak" konstaterar hon tacksamt och sätter sig på den plats som en av männen har reserverat åt kvinnorna. Hon sjunker ner i den gigantiska fåtöljen och tar en klunk vatten, men hon kan inte slappna av. Inte ännu.
Hon tänker på Toby och hoppas på något konstigt sätt att han är död nu - På riktigt denna gången. Vad som händer efter att man blivit smittad vill hon inte veta. Hon är en fighter och kommer inte tillåtas att bli smittad. Så enkelt är det.
Hennes puls stiger i takt med att planet nu börjar röra på sig...


Ronald är spänd när han taxar ut på huvudbanan. Bortsett från ett antal odöda samt passagerare från Flight 521 finns det inte mycket i närheten. Inte just nu åtminstone. "Det här kommer gå bra" tänker han när han drar spakarna mot sig.
Lyckoruset stiger i takt med accelerationen och han ler för sig själv.
Efter en knapp kilometer släpper däcken landningsbanan och alla i gruppen tittar skrattande på varandra. Han betraktar sin Rolex. Klockan är snart kvart över tre och han är äntligen på väg hem!


Cessnan steg långsamt mot den klarblå himmeln. Människor, såväl döda som levande, följde flygplanet då det förvandlades till en prick på den blå himlen.


* EPISOD 1 SLUT *

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Mycket bra sammanfattning! :)

...förutom att någon skulle kunna tänka att Bradley inte är helt stabil. Det är ju helt befängt! :o

/F 8)

Gunilla Hellén


carlsson

Citat från: Gunilla Hellén skrivet augusti 13, 2012, 21.32
Nästa spelning?

Troligen nu på söndag, men inte helt 100% säkert. Jag vet mer senare i veckan. Håll ut.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Tyvärr tyvärr finns det ingen möjlighet för mig på söndag. Som vanligt kommer jobb i vägen. :( Det är inte första gången man vill klons sig själv...

Extra trist med tanke på att alla kunde, men det är ingen idé att hålla er på halster OM det går ändå.

Jag ser istället fram emot Oktober då jag hoppas att alla kan!? Fyll i bokningen så fort ni kan tack.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Thure

Jag kommer kunna 1 gång i oktober som det ser ut nu, vet inte vilket datum än men ska försöka passa in något med studierna. Ewers, sugen på att dra en 40k match istället?

Thure

Sååå, när blir nästa gång. Har tittat igenom båda säsongerna av walking dead och är mer sugen än någonsin!

carlsson

Hur funkar det för dig nu Felix? Går du i skolan på annan ort eller hur ser det ut?

Skulle egentligen haft ett datum klart, men har haft så j*a mycket på jobbet så jag har helt enkelt inte hunnit tänka... :(

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Thure

Jag kan komma hem vid behov ^^ bara det inte blir varje helg!

Ge mig ett datum och så ser jag till att det funkar för mig! Gärna 2-3 veckor i förväg! Kommer inte kunna första helgen i december (1-2 dec)

Thure

Helst en lördag om möjligt kan jag ju tillägga

Ewers

Jag har ingen möjlighet att lira förrän efter konventshelgen. Jobbar eller är på konventet.

"Ridley öppnar ännu en öl och halsar halva i ett svep, det är ju lång tid till landning i Texas. Efter att ha levererat en manlig rap låter han alkoholen döva honom bort i drömmar. Fast han somnar håller han ölen upprätt mot låret"

/F

Gunilla Hellén



Avvaktar med förväntan på nya datum :)

carlsson

Nya datum på förslag: http://doodle.com/6pcnprw698yx3z75

Lördagar och söndagar är det som gäller, vi får se hur det blir!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

När jag försöker klicka på länken stänger Safari ner sig...

Kan man skriva datumen i en tråd på detta forumet?

/F 8)

Thure

NOVEMBER 2012
Sun 1
   
Kan ej: Felix
Sat 24
Felix
Sun 25   
Felix, Gunilla, Björn
Kan ej: Nisse
DECEMBER 2012
Sat 1
Kan ej: Felix
Sun 2
Gunilla, Björn
Kan ej: Felix, Nisse
Sat 15
Felix
Sun 16
Felix, Gunilla, Björn
Kan ej: Nisse

Så ser det ut just nu :)