Magic

Startat av nilP, februari 01, 2009, 17.37

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Har spelat ganska många dueller senaste veckan. (20-30) Funderar på att knåpa ihop en ny lek igen.... Är nere imorgon (Tisdag 17/2) för att spela Blood Bowl och kan tänka mig att trolla efter det. Torde vara klar runt 20-snåret
Tomas Davidsson

nilP

aha, kanske trillar in runt 20 då ^_^
[edit] hörde det ryktas om lite magic lir i helgen, men densamma var "tyvärr" helt upptagen.

roligt

tja hemma nu kan nog vara med och köra litte magic.
Kommer över nu på torsdag och kan spela en omgång eller flera om någon vill om inte så hoppar jag in på något brädspel.
Var med och spela.

nilP

Får se om jag hoppar in på torsdag.

roligt

kommer in nu på torsdag igen och spelar med den som vill, tar då med mig korten och har nog några/någon ny lek att testa. Så om någon vill spela så är jag där imorgon (torsdag) kan även låna utt en lek för några/någon match
Var med och spela.

nilP

Jag har tyvärr lite för mycket att göra just nu (Måste förbereda för spelledande på fredag) så jag kan tyvärr inte komma ner -_-;

Plutonergy

Jag undrar om några är intresserad utav att spela Magic the Gathering draft?

Detta hade vart drömläge om det fanns 4 eller 8 intresserade spelare att spela en Magic draft, jag brukar när tid finnes åka till Göteborg för att spela, men jag spelare hellre här i Borås det hade sparat värdefull speltid istället för spilld restid  :D

Om det inte går att få ihop 4 el 8 spelare så är det helt okay att spela en Rochester draft på två spelare 1st booster 10 länder.

Finns det någon där ute som är intresserad?
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

pannan

Ja, är intresserad. Kan även försöka dra i iite gammalt folk som spelade mycket tidigare, vet att det är en del som fortfarande kör en draft om de hinner. I teorin så finns det tom fler än 8 pers iaf..

Plutonergy

Vad kul med ett så snabbt svar  :D

Hur ser det ut i veckan som kommer? normalt sett brukar jag kunna vilka kvällar som helst om jag bara får någon dags varsel :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

nilP

hoppas folk joinar.
Så det blir några fler gånger, kan vara med nån gång då jag kan hosta upp lite kosing.

Xyzar

Jag är på limited. dock jobbar jag kväll nästa vecka. samt är tjokk på hela helgen
There is no IRL, there is only AFK.

Plutonergy

Hur gör vi med boosters och länder, jag brukar köpa på mig boosters när jag draftar i Göteborg (3xConflux 100kr) vet inte om de säljs i Borås någonstans?

Säljer föreningen boosters?

Jag delar gärna med mig utav basic-länder jag har c:a 100st det täcker inte 8 spelare, så det är bra om någon annan ochså har lite länder, om vi bli så många som 8 dvs!
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Brain

Citat från: "Plutonergy"Hur gör vi med boosters och länder, jag brukar köpa på mig boosters när jag draftar i Göteborg (3xConflux 100kr) vet inte om de säljs i Borås någonstans?

Säljer föreningen boosters?

Jag delar gärna med mig utav basic-länder jag har c:a 100st det täcker inte 8 spelare, så det är bra om någon annan ochså har lite länder, om vi bli så många som 8 dvs!

Får väl göra en beställning, borde kunna få in en display billigt ifall vi är några som köper in oss.

Föreningen har fn inga boosters, vet inte ens vem som är ansvarig för kortspelssektionen...

Basicländer skall inte vara något problem...

BTW glömde jag säga att jag är intresserad av draft :-)
Tomas Davidsson

Xyzar

Den ansvarige för kortspel skulle kunna köpa in någon display eller två(beroende på intresse) till kiosken eller liknande som man sedan kan köpa tycker. För det verkar ju finnas intresse. vore askul. För magic is the shit!
There is no IRL, there is only AFK.

dagle

Citat från: "Brain"
Citat från: "Plutonergy"Hur gör vi med boosters och länder, jag brukar köpa på mig boosters när jag draftar i Göteborg (3xConflux 100kr) vet inte om de säljs i Borås någonstans?

Säljer föreningen boosters?

Jag delar gärna med mig utav basic-länder jag har c:a 100st det täcker inte 8 spelare, så det är bra om någon annan ochså har lite länder, om vi bli så många som 8 dvs!

Får väl göra en beställning, borde kunna få in en display billigt ifall vi är några som köper in oss.

Föreningen har fn inga boosters, vet inte ens vem som är ansvarig för kortspelssektionen...
Lite beroende när ni tänkt att spela skulle jag kunna köpa med mig ett par. Spel i focus (nya namnet på cardcollector) ligger ju på vägen ända.
Aka jag är intresserad.