4/8 Gamesday 4 2012!

Startat av cracked_open, juli 29, 2012, 19.03

Föregående ämne - Nästa ämne

cracked_open

Gamesday 1 2012!

När: 4/8 2012

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och favorit He-man karaktär.
Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om

Samling kl 11.00 med en snabb regelgenomgång av de stora regeländringarna.
Slag 1: Spelstart kl 11.30 Inga nya rundor börjar efter 14.15
Slag 2: Spelstart kl 15.00 Inga nya rundor börjar efter 18.45 Matpaus under matchen.
Slag 3: Spelstart kl 19.00

Poäng och Arméer
1750 pts: arméer ur senaste möjliga codexar. 1 Force Organisation Chart gäller. Allies är inte tillåtna den här gången för att underlätta för de spelare som inte har spelat med de nya reglerna. Inga Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler

6th ed. Alla rekommenderas att läsa igenom reglerna, det är allt för lätt att blanda nuvarande regler med 5th ed reglerna. . Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 40k så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IAböcker gäller med


Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Visst proxyande är såklart relativt. Bra proxys (dvs enkla och tydliga sådana som tex mina tactical SM är CSM troops istället) är ok såklart, 3 ripperbaser som Trygoner är inte ok osv

Missions och Resultatpoäng
Rankingsystemet kommer vara det samma som sist vi hade regelbundna gamesdays. Dvs antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slagen kommer lottas efter den totala snitt bp:n. Nya spelare kommer slumpas in

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, samtliga uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett bra spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt

Missions:
For me to know and for you muppets to find out
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

cracked_open

Namn: Jerry Hammarberg
Armé: Imperial Guard
He-man karaktär: TrapJaw
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Thure

Tycker faktiskt att vi borde börja på ny kula nu när det är 6th! inte bara för att jag ligger dåligt till :P

cracked_open

If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Thure

Felix Thuresson
Chaos Space Marines
SKELETOR

Meldon

David Ljungquist
Ultramarines
Orko
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Lord Black

Kristian Bergström
Tyranider
Evil-Lyn
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Ewers

#7
Fredrik Ewers
Space Marines alt Tyranids
Me-man? Jag lekte med Big Jim-dockor...

Jag kommer kunna vara med på en match mellan 11.00-15.00. Sedan skall jag iväg på bröllopsfest.


Cugel

Funderar på att börja med 40K igen (har litet space marines och eldar och är sugen på att börja måla litet igen, vet inte om ögon och händer fortfarande håller för precisionsabete dock) så jag kommer förmodligen ner och tittar. Bli inte rädda om ni ser ett tjockt gammalt troll i california-keps ni inte sett förut. 1750 points når jag tidigast nästa år dock - och då med allies.
Jag är så kool att min kroppstemperatur ligger en grad under den absoluta nollpunkten.

cracked_open

Du är mer än välkommen. Det brukar gå att låna en arme eller två också om du vill och lovar att vara försiktigså du behöver nog inte vänta ett helt år  ;D
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Thure

Kommer ganska rätt på 11.30 men vill gärna vara med på första matchen!

cracked_open

Det blev bara fyra spelare men det är ju inte antalet som gör en fest lyckad utan sällskapet. Moraliskt stöd fick vi både av Ewers och Adam som aktivt deltog och delade känslor med de som behövde det (skriver Kristian här  ;)) Resultaten blev som följande och så hoppas vi att fler vill vara med nästa gång.

Får säga att 6th edition verkar lovande och närstriden har fått ett helt nytt moment och djup.

Spelare   Poäng   Antal slag   Summa/snitt
Felix   27   2   13,5
Kristian   10   2   5
Jerry    19   1   19
David   4   1   4
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Thure

Tror även att det kommer gå att pressa ner tiderna på varje match till omkring 3h som det var i 5th. Gäller bara att komma in i de nya reglerna :)

Tack för matcherna David och Kristian. Förstår fortfarande inte hur jag vann mot Nidsen ^^