Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Snart brädspelsdags igen :-)

Jag fick en sändning av spel igår från England.
Av de kommer jag troligen att ta med mig de jag har bra koll på reglerna:
- Queen's Architect
- Discoveries
- Kraftwagen (fick jag redan förra veckan)
Så småningom dyker följande upp:
- Flip City (behöver 86 st plastfickor à 63x88 mm. Någon som kan sälja?)
- DRCongo
- Workshop of the World
- India/GB-expansion till Rolling Freight
/Carl

globetrotter

Spel på torsdag som vanligt och jag tar med ett urval av de nya, som är omnämnda i inlägget ovan.
/Carl

globetrotter

Då är det dags på torsdag igen.
Jag tar med flertalet nya spel och är speciellt intresserad av att spela DRCongo, vilket är ett tyngre ekonomiskt och logistiskt spel från de som gjort Canal Mania och Viking Fury).
/Carl

globetrotter

Jag må vara sent ute, men vi kör som vanligt ikväll!
/Carl

globetrotter

Det blir i morgon som vanligt!
/Carl

globetrotter

På torsdag blir det spel som vanligt. Troligen tar jag med Queen's Architect och Luna på begäran av Joakim, som förvarnat om att han kommer.
/Carl

globetrotter

På torsdag kan jag tänka mig Voyages of Marco Polo, men även någon äldre klassiker som Brass eller Steam.
Kom gärna med förslag.
/Carl

Usually_Insane

Kommer Vara på bokmässan i göteborg och kan bli sen eller utebli helt. Flaggar för det
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Ok!
Kan redan nu flagga att jag är borta torsdag 8 oktober, dvs om två veckor.
Då är jag (och även Joakim S och Mekka) i Essen på brädspelsmässan.
/Carl

globetrotter

På begäran tar jag med Eldritch Horror och Voyages of Marco Polo på torsdag, vilka kommer finnas tillgängliga veckan därpå i ett skåp som Peter har tillgång till.
Såsom tidigare annonserats, så är jag, Joakim S och Mekka på brädspelsmässan i Essen hela veckan därefter.
Kom gärna med fler önskemål.
/Carl

Usually_Insane

Ok, CG är i Essen men det hindrar inte oss från att ha en trevlig brädspelskväll, har fått vissa önksade spel och lagt dem i säkert förvar, tycker jag allt att folk får komma och spela dem, hin hint ;)

väl mött imorgon
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Både jag och Mekka lär ha med oss nya titlar i morgon torsdag.
Steampunk Rally har vi planer på att ha på BSK-demon, så den vill jag helst testa. Simultan drafting och spelning, så den ska nog funka på upp till åtta spelare...
Tar nog med Simurg och ett par mindre spel, som jag har koll på.
/Carl

Usually_Insane

suck, låter som roliga spel, jag kommer dock inte imorgon så du får gärna ta med dig alla igen nästa gång.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Mekka kommer inte heller och hittills har ingen annan reagerat på FB, så det får kanske bli tvåmannaspel... eller solo ikväll...
/Carl

globetrotter

Nu börjar jag få lite ordning på de nya spelen och dessutom har jag fått Thunderbirds, ett coop-spel från en sci-fi kultserie som firar 50-årsjubileum. Fick testa detta i Essen med designern Matt Leacock (som gjort Pandemic). Nu ska jag bara också hinna läsa alla regler.

Till på torsdag tar jag med Steampunk Rally igen. Likaså Thunderbirds, M.U.L.E. och kanske Ships och Haspelknecht. Dessutom tar jag med de mindre spelen Dark Matter och Magecraft, vilka troligen passar bäst på två.
/Carl