Flipperspel på gedon?

Startat av Cliff Jr., september 13, 2004, 22.46

Föregående ämne - Nästa ämne

Flipperspel?

Ja!
8 (33.3%)
Dum eller?
6 (25%)
Kanske, om det innefattar aliens, babes eller stora vapen.
10 (41.7%)

Antal personer som röstat: 24

Omröstningen har avslutats: september 13, 2004, 22.46

Niklas

Eller varför inte ett black-jack bord? Banken går ju alltid plus så det blir lite extra klirr i kassan av det oxå...

Martin Larsson

Citat från: "Apanpapan"Hur det än är i helvetet så tycker jag att ett flipperspel i lokalen suger fett. Skiter i om det handlar om kulor till gedon. Iof om man skyfflar in skiten i datasalen så kan jag acceptera det.

Du kanske sitter inne med nått annat bra alternativ för att få in pengar till föreningen själv Pasi :?:
Med tanke på det inte direkt enorma(för att vara mild i orden) intresset för konventet och att skaffa bidragsberättigade medlemmar så bör man absolut se över varje annan enkel inkomstmöjlighet :!:

Fast å andra sidan så kanske vi har en ny konventsordförande i Pasi själv som med nytt engagemang kommer att lösa geddons ekonomiska framtid :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Tycker lätt att vi ska pryda varenda rum med varsitt flipperspel! Högsta volym på också i sattelithögtalarsystem med det fetase förstärkare också! :lol:
För jag är en introvert j-l som bara tänker på mina egna egoistiska ändamål med föreningen. Vi SKA ha 300 kvm med asmycket i hyra, för det är BRA! Sedan att lokalen nästintill är tom på MÄNNISKOR/medlemmar det SKITER jag i. Att rum står OANVÄNDA, det är också j-t BRA! Hur det hela ska gå runt, det skiter jag i OXÅ! Att det dessutom finns IDIOTER som ställer upp ideellt med att jobba GRATIS, för att det ska funka, mer eller mindre flera ARBETSDAGAR, tycker jag är BRA, bara JAG slipper göra ett DYFT!

JAG! JAG! JAG! Argh! NAVEL-LUDD!!!

Dra åt h-e hela högen! :evil:
(Hög nivå på den här diskussionen btw...)

Björn

För det första, att ha ett flipperspel ur ett ekonomisk perspektiv var inte min huvudargument för att skaffa sådan.

Även om den kan dra in en eller annan slant så skall det vara för att
medlemarna tycker att det vore kul med ett. Men endel medlemmar har en väldigt egoistisk inställning till föreningen. Kan de som känner sig träffade läsa emils inlägg en gång till.

Men några jättesummor handlar det inte om i mina ögon. Dock, Några slanta små, blir snabbt en pengadepå....

Apanpapan

Ät bajs. *stilig handrörelse*
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Martin Larsson

Citat från: "emil"

+++ Deleted by the Inquisition +++

(Hög nivå på den här diskussionen btw...)

Tyvärr känns det så på en hel del ställen på forumet :(
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

"Världen befolkas av mig... Mig o mig o mig, bara mig o min mam-ma!"

Ivar

läst igenom den här diskussionen några gånger nu, o jag fattar INGENTING.
Vill folk ha flipper eller inte?
Det kan ju vara ganska kul, men det låter en del även om man sänker volymen, men å andra sidan kan det vara en liten inkomst o de är ju spel.
Jag vill också bestämma :?
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Apanpapan

Jag har tagit ställning till frågan om vi ska ha flipperspel på gedon. Jag har inte  sagt att gedon ska sluta se efter nya sätt att skaffa pengar. Håll er till saken och sluta attackera folk som inte tycker som ni gör MARTIN OCH EMIL. Jag är jävligt trött på att mitt namn figurerar hela tiden i era inlägg bara för att jag tycker att flipperspel är en dålig idé. Om ni vill mig nåt så kan ni maila mig  istället för att  föra en dialog här.

tack.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

emil

Citat från: "Apanpapan"Håll er till saken och sluta attackera folk som inte tycker som ni gör MARTIN OCH EMIL. Jag är jävligt trött på att mitt namn figurerar hela tiden i era inlägg bara för att jag tycker att flipperspel är en dålig idé. Om ni vill mig nåt så kan ni maila mig  istället för att  föra en dialog här.

tack.

Sorry, har inte nämnt ditt namn, men om det känns bättre för dig så...

Martin Larsson

When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ivar

Är jag också en av de som är emot?
Bara undrar?
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Clifford

Rättning i leden folk. Inga mer kraftuttryck, inga personliga påhopp. Oavsett åsikt i ämnet har Apanpapan rätt i att personliga saker tas brevledes. Självklart kan man tilltala andra på forumet direkt, men visa förståelse för dem och deras åsikter. Detta gäller hela forumet. Detta är något som vi alla klarar när vi är på Armagedon, i den fysiska verkligheten, så det ska gå att klara här på forumet också.

Inga mer "Ät Bajs" heller, eftersom "ät bajs" på forumet inte är lika lätt att tolka som i verkligheten, då det inte ackompanjeras av en stilig handrörelse här på forumet.

Nu, personliga åsikter:
Ang. flipperspel: Ingen vet ju någonting konkret, så den som känner sig manad får gärna kolla upp erbjudanden samt ljudnivåer. Dartpisten vore ett ok ställe om ljudnivån kunde sänkas. Eventuella erbjudanden kan sedan diskuteras i sin helhet här.

Niklas

Here we go AGAIN!

Gnälla kan vi ALLIHOP och inte bara Pasi. Det inkluderar även dig, Martin och ett par till.
Om man inte tycker en idé är bra så får man väl säga att den är kass och att den suger  fett även om man kanske kan göra det på ett bättre sätt än vad vissa gör?