Western 1870 - Kampanj II "the fortsättning"

Startat av Ewers, januari 03, 2006, 04.25

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Howdy Strangler!

Snart är första kampanjen över och en ny tar vid efter den. För de spelarna som redan har karaktärer i livet kommer det finnas möjlighet att fortsätta med sin gamla karaktär. Om man vill kan man också skapa en ny karaktär.

Nya spelare (dvs spelare för nya karaktärer) är välkomna att anmäla intresse på denna tråd eller till mig personligen.

Kampanjen är tänkt innehålla fyra grupper om 5-6 spelare.

Kampanjen är väldigt löst hållen och jag har inte ågra krav på att man "spelar KAMPANJEN", SL ser till att man kommer i kontakt med den ändå. Sedan är det upp till spelarna att välja om de vill lösa den eller inte.

Kampanjen kan beskrivas som med liknelser som familjen Macahan, Dr Quinn, Open Range och Whyatt Earp. En blandning mellan problemlösning och rollspel är ett rättesnöre.

/F

Ewers

Lite mer information om "Western 1870: the fortsättning"

En av grupperna har nu avslutat kampanjen och de två övriga grupperna har en sista spelning kvar innan kampanjen är slut för deras del.

Den nya kampanjen kommer innehålla 3-4 grupper om 4-6 spelare beroende på intresset.

Gruppernas sammansättning kommer bero på vilken typ av karaktär du som eventuell ny spelare gör.

De gamla karaktärerna som vill fortsätta ihop kommer att kunna göra så om de vill men det är inget krav.

Den stora skillnaden mellan denna kampanjen och den förra är att den är mer paralell är korsande för de olika grupperna. Däremot kommer ju gammalt groll inte att glömmas i första taget misstänker jag...  :)

Planerad start av kampanjen är redan i mars så vill du vara med får du höra av dig.

/F  aka Ewers  aka SL