Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

Liten uppdatering.

Det verkar som om ett par färdigheter har fallit bort från färdighetslistan som finns i spelarpärmen på föreningen.

Shamanism har en kostnad av 3 och är int-baserad. I Shamanism ingår meditationstekniker. Den specifika färdigheten meditation kommer inte att finnas tillgänglig under denna kampanjen.

Den andra färdigheten jag hänvidades till var Spå Väder, som likaså är int-baserad och kostar 2.

Den sista är Rikta Kastmaskin som har en kostand på 2 och är smi-baserad. Och ja, det finns faktiskt 3 katapulter i staden Si-Nel som är riktade mot havet, om någon vill ingå i den mycket exclusiva styrka som sköter dessa. :P
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Niklas

och jag jobbar kväll på torsdag men kan annars på fredag eller lördag... förutom att jag tror att jag ska lira bb i helgen oxå...

Getsen

Uh, kanske är enklare att ta en dikussion om det på forumet? vi har väl inte direkt planerat några hemligheter?

jag tycker det är coolt att ha en grupp mer eller mindre barbarer, men vi bör ju ha skaffat oss en plats i samhället även om det är som sketna utbölingar. Legoknektar passar på nåt sätt in överallt, men då bör ju alla vara med på det... jag har ingen koll på Heavy och Pasis rackatärer, men resten av oss verkar ju ha en hälsosam inställning till vapen iaf... funkar det eller funkar det inte med er andra?
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Niklas

För mig funkar det ganska så bra att ha en sund inställning till vapen... klappa ner först och så får heavy fråga. =)

Min karaktär kommer antagligen bli av sorten att pyssla under marken. Grottorientering, geologi o liknande färdigheter. Vet inte vad man mer kan ha för några som inriktar sig på under marken.

Heavy

Min karaktär kommer att vara bror till Pasi, förmodligen storebror..

Han kommer mer eller mindre vara ett ufo, med högst rundimentära färdigheter i annat än Spiritism, Shamanism och ört/drogkunskap.. Käka svamp och se andar typ :)

Pasi´s karaktär kommer att sköta om sin sinnesförvirrade bror på bästa sätt, och vad andarna viskat än så länge så kommer han att ha en inriktining på ett stort vapen eller två :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Apanpapan

I rakt nedstigande led från den ökände Söte Göte... *trummvirvel*

Rara Rune, barbar extraordinär med trehandsyxa som huvudvapen och tvåhandsyxa som backup.

Min karaktär är skogsmupp och jägare med tvåhandsyxa och båge. Naturmupp helt enkelt.

Mycket vapen låter bra.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Judas

Citat från: "Nisse"
Min karaktär kommer antagligen bli av sorten att pyssla under marken. Grottorientering, geologi o liknande färdigheter. Vet inte vad man mer kan ha för några som inriktar sig på under marken.

En råtta helt enkelt  :wink:

Niklas

Säg det till mig i spelet så får vi se vem jag gömmer under marken!  8)

deadbolt

när är det game då? bra å veta med nån veckas framförhållning. :idea:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Spiff Rymdspionen

Ser ut att bli tidigast i slutet av Januari som saker ser ut nu.  Kommer att posta i god tid när jag vet lite mer.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Spiff Rymdspionen

Tänkte tjuvstarta kampanjen i slutet av Februari och början på Mars. Grupperna verkar färdiga och en del mycket bra ideer har spånats på vilket är trevligt.

Vad jag har hört när jag talat med några av er så finner en del det svårt att hitta en omedelbar gruppdynamik. Jag skulle inte bekymra mej allt för mycket om det. När jag tidigare nämnt att gruppen är viktig så menade jag inte att rollpersonerna måste ha ett tidigare förhållande till de andra hon kommer att arbeta/färdas/dräper oknytt med.  Man kan absolut inte begära att en spelare skall ha allt för mycket empati med en karaktären innan kampanjen ens har dragit igång. Jag brukar personligen rekommendera att karaktärer lämnas öppna till mångt och mycket under de första halv dussinet spelningar, för att sedan få färg efter hur spelaren tycker att denne passar in i världen och gruppen. Jag har absolut inte något emot karaktärer som inte känner de andra inom gruppen inför den första spelningen.

Nog om det. Jag tänkte att den första spelningen skulle bli mer av en samling där vi ser till att karaktärerna är helt färdiga, samt där vi går igenom deras bakgrunder, utseende, släkt, vänner och så vidare. Skulle dessutom vilja att alla tänker igenom hurvida dom har frågor om världen. Kom ihåg, det är inte Barbia vi spelar i, bara ett land som tidigare hade det namnet. Är din karaktär väldigt duktig på något, som till expempel Undre Världen med ett fv på 15, ja då kanske det vore interessant för dig som spelare att till exempel veta hur makten är fördelad bland tjuvar och banditer. Fundera på den delen, vilken information du tycker det vore lämpligt att din karaktär torde inneha. Om det sedan blir lite tid över efter att alla är nöjda så kör vi igång en spelning som vanligt.

En grupp har redan pratat med mig om en spelning den första Lördagen i Mars. Ni andra, prata ihop er om vad som passar bra och posta eller maila.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Spiff Rymdspionen

Tjo,

Vill bara försäkra mej om att det inte blir spel den 18de med grupp Denilors Knektar? Riiight?
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Niklas

Jag vill spela med min grupp... någon mer som är sugen eller?

Apanpapan

Den elfte eller artonde för oss. Jag tror att vi var tvunga att flytta till den 11:e. Kan alla då`?
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Niklas

11:e funkar för mig...