Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Pasi och Heavy i samma grupp skulle säkert utmynna i en hel del roligt spelande iofs men men :)

Mänsklig shaman ser det ut som då möjligen :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Barcus

Marcus johansson vill vara med det är jag de
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

deadbolt

“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Spiff Rymdspionen

Gryning på Ereb pärmen ligger nu uppe på mitt skåp för dom som vill börja pyssla med karaktärer. Skåpet ligger precis till vänster om kioskdörren. Den inkluderar färdighetslista, magiskolor och gerflista. Gerflistan kan dock komma att ändras.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Getsen

Jaja, flytta på kön och gör plats för VIP-kortens Vip-kort. Jag ska me va me!! :D
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Spiff Rymdspionen

Tjo,

Första dagen för karaktärsgörande blir söndagen den 4:e, alltså nu på söndag. Kommer att vandra till Geddon från runt 18:00 för dom som vill slå fram sina karaktärer.

För dom som har postat om intresse att vara med i kampanjen men inte spelat i tidigare kampanjer eller ännu pratat med mej, så är deltagarantalet tyvärr mer eller mindre fullt för tillfället.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Heavy

*jublar* Jag hann med :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Barcus

betyder det att jag får vara med?
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Gunilla Hellén

Ja, du är med oss. Du har väl varit  med innan eller?

Barcus

jess jag har varit med innan en massa korta gånger....
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Niklas

Har hört talas om att det finns färdiga grupper... eller? Vill gärna veta...

Heavy

Jo, lite angående grupperna vore kul/bra att få reda på så man kan börja planera lite nidingdåd och liknande..

Sen måste jag nog säga att jag börjar vackla i mitt beslut att spela spritist.. Man kan fan inte göra nåe med den magiskolan som är vettigt..  :?
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Spiff Rymdspionen

Tjo.

Grupperna ser för tillfället ut så här.

Grupp 1 består av;

Charlie
Hake
Maxi
Martin Larsson
Mattias Alfredsson
Mikro

Eventuella Habulonska Hallborgare har jag hört bananflugorna viska om.

Grupp 2 består av;

Dale
Gunilla
PA(aaaaa)
Ewers
Markus Johansson
Robin

Hörde  en del *mycket* intressanta ideer. Nu snackar vi sammanhållning och svårt rollspel.

Grupp 3 består av;

Pasi
Ros
Heavy
Erik Sala
Nisse

Den sista platsen kommer att fyllas av en av två personer som haft kontakt med mej sedan några månader tillbaka.

Så ligger det alltså till. Grupperna är inte spikade i sten ännu, det är fortfarande 50 procent förslag från min sida, så skulle någon tycka annorlunda, så ta kontakt med mej.

Klart du ska spela spiritist Heavy! Eller, tja. Belöningarna är ju kvickare hos en animist, med bra besvärjelser till ett mycket lågt pris. Jag kommer dock att ta bort Fördrivning från animist skolan, som i handelsstaten bara kommer att ingå under spiritismen. Sedan är Celeus ett rike där interageringen med andar är väldigt påtaglig. Där en animists kurva kommer att börja ganska högt och vandra långsamt uppåt, är det ungefär tvärt om för spiritisten. Det kommer att ta tid, men när han väl når långt är hon mer eller mindre oumbärlig.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Heavy

Citat från: "Spiff Rymdspionen"Klart du ska spela spiritist Heavy!

Gruppen ser helt ok ut för min del :)

Ang. spiritism..

Jag skulle gärna vilja sätta mig på söndag och snacka igenom det hela lite med dig.. Jag saknar en del besvärjelser som jag tycker skulle fylla ut en spiritists roll väldigt mycket, och skulle göra interagerandet med alla sorts andar, och inte bara döda, möjligt..

Lite som shamanismen funkar i Gigant mao. Att man kan kommunicera med naturandar och liknande skulle göra det hela så mycket roligare. Andestrider där man kan avkräva andar tjänster, eller bli slav under deras vilja vore så jäkla kul att spela med :)..  I dagsläget kan man egentligen bara interagera med döda personer, och man börjar "kunna göra grejor" vid väldigt höga skolvärden.. Inte ens då får jag iallafall känsla av vad en spiritist bör/ska vara..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

deadbolt

söndag 18.00 it is.. 8)
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "