Lokala spel

Startat av Beach, augusti 05, 2005, 09.37

Föregående ämne - Nästa ämne

Beach

Om jag säger att jag har ett rollspel som ska tryckas snart, kan man räkna med att lojala Borås-bor köper lokal-producerade spel och vill ha?
Rasmus Strand
- 40k
- FB
- mycket mycket annat.

deadbolt

knappast på premissen att det är ett lokalt producerat spel. frågan bottnar nog som vanligt i om det är bra kvalitet/tilltalande genre/prisvärt. :idea:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

emil

Föreningen kan väl alltid stödköpa ev. Flörta med Sverok annars, Svenil the RPG har väl stötts och blötts av dom ett bra tag. Iofs har väl David? också varit insyltad i Sverok ett längre tag, men det skadar ju aldrig att försöka. 8)

Gunilla Hellén

Självklart blir man intresserad att kolla vad det är för lokalproducerat spel, men att köpa det är bara aktuellt om det är bra. I alla fall för min egen del.

Lycka till med ditt spelproducerande!

Clifford

Geddon köper ett ex skulle jag tro, problemet är väl att många använder det exemplaret istället för att köpa egna. Vilket ju egentligen är bra för medlemmarna, men dåligt ur försäljningsperspektiv.

Beach

Citatknappast på premissen att det är ett lokalt producerat spel. frågan bottnar nog som vanligt i om det är bra kvalitet/tilltalande genre/prisvärt.
Jag hoppas att det har tillräckligt god kvalitet, men det kommer vara billigt och kommer ha en massa möjligheter, vilket är mer än man kan säga om felra av de "större" produktionerna som gjorts de senaste åren. De blir så lätt stereotypa och linjära...

CitatSjälvklart blir man intresserad att kolla vad det är för lokalproducerat spel, men att köpa det är bara aktuellt om det är bra. I alla fall för min egen del.
Det låte uppmuntrande. Mer info kommer när spelet fins i tyck (håller fortfarande på med korrenkturläsning av betalyouten).

CitatGeddon köper ett ex skulle jag tro, problemet är väl att många använder det exemplaret istället för att köpa egna. Vilket ju egentligen är bra för medlemmarna, men dåligt ur försäljningsperspektiv.
Det är ju hemskt snällt. Vad försäljningen gäller så är det inte så akut; detta är inte en vinstpropotion - jag vill bara dela med mig av mina idéer i spelform. :)
Rasmus Strand
- 40k
- FB
- mycket mycket annat.