En nybörjare!

Startat av skalbit, mars 24, 2013, 16.06

Föregående ämne - Nästa ämne

skalbit

Hej!
Vad ska jag skriva? Jag är en 23-årig tjej och jag skulle vilja börja spela. Jag har spelat vid ett tillfälle och tyckte att det var kul.
Finns det någon som kan ta sig an en total nybörjare?
Kanske ska tillägga att jag bor på landet och det går inga bussar på helgerna. Så en grupp som spelar på vardagar vore bra.  ::)

roligt

Jag vet några som skulle vilja spela Lady Blackbird, ett entillfälles steampunk rollspel. Så det blir ingen grupp med kontinuerliga speltillfällen jag kan erbjuda men kanske en inblick i föreningens verksamhet, lite spel och trevligt folk. Intresserad?
Var med och spela.

skalbit

Ja det låter perfekt! När skulle det kunna bli av?

roligt

Efter GothCon. Någon dag när alla kan. Ska kolla med lite mer folk vilka som vill vara med. Borde kunna bli 4-5 pers utan problem.
Var med och spela.

skalbit

Ska jag kontakta någon eller hur går det till?  :)

Usually_Insane

Njae, Lallo (=roligt) kontaktar lite folk han känner och tror är sugna, sedan bestämmer man något datum som alla kan. Så kanske säga några datum och tider som passar antingen i PM eller i denna tråden kan vara en bra idé, sedan är det Gothcon denna helgen så räkna inte med svar innan söndag tidigast.

för övrigt är jag ledig nästa vecka så har gott om tid...

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

roligt

Citat från: Usually_Insane skrivet mars 28, 2013, 22.33
Njae, Lallo (=roligt) kontaktar lite folk han känner och tror är sugna, sedan bestämmer man något datum som alla kan. Så kanske säga några datum och tider som passar antingen i PM eller i denna tråden kan vara en bra idé, sedan är det Gothcon denna helgen så räkna inte med svar innan söndag tidigast.

för övrigt är jag ledig nästa vecka så har gott om tid...
Precis så tänkte jag. Du har koll du.
Var med och spela.

skalbit

Ja veckan som kommer nu passar bra förutom tisdag och onsdag, det beror på lite hur lång tid man behöver, t.ex hinner man mellan 15 och 19?

roligt

Citat från: skalbit skrivet mars 31, 2013, 22.39
Ja veckan som kommer nu passar bra förutom tisdag och onsdag, det beror på lite hur lång tid man behöver, t.ex hinner man mellan 15 och 19?
Jag kommer inte hinna denna veckan ser det tyvärr ut som. Men jag har kollat med lite folk och det finns intresse för att spela. Kan inte lova att det blir just Lady Blackbird men något liknande en sessions rollspel ska det allt bli. Återkommer efter helgen.
Var med och spela.

skalbit

Lady Blackbird lät intressant, men det finns säkert många andra bra. :)

roligt

Citat från: skalbit skrivet april 23, 2013, 18.24
Lady Blackbird lät intressant, men det finns säkert många andra bra. :)
Hey jag fattar piken, jag är lat och oduglig ok?

Nej men vist, vi får ta och välja ett datum där folk kan. Återkommer senare ikväll, ska bara ringa runt lite.
Var med och spela.

roligt

Hmm... När som under nästa vecka borde passa mig bra. Vad sägs som en utav helgdagarna 4 & 5? Start vid 12 och så spelar man tills 18 eller så.
Var med och spela.

skalbit

Haha! Jag uttryckte mig klumpigt.  :P Jag spelar gärna Lady Blackbird, har redan läst lite vad det går ut på och vilka karaktärer aom finns.  :D
Jag ska kolla tider när jag kommer hem.

roligt

Nå? Hur blir det?
Var med och spela.

skalbit