Deathwatch

Startat av Ewers, september 01, 2011, 14.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Thure

Bara en riktig cool snubbe, en smurf ass marine!

Zebulon

Fin laguppställning! i morgon får jag boken. Heja pansartomtarna!
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

bohlin

Jag hoppas kunna vara där runt 19..

Ewers

Karaktärer som skapats:

Jerry: Iron Hand, Tactical Marine (med tycke för teknik)
Henke: Dark Angel, Devastator Marine
Fredrik: Emperor's Ghosts (Raven Guard successors), Tactical Marine
Felix: Ultra Marine, Assult Marine
Kari: Space Wolf, Rune Priest
Martin: Blood Angel, Librarian
Anders: Dark Angel, Apothecary
Peter-Patrik: Scythes of the Emperor, Assault Marine
A-G: Salamanders, Devastator Marine
Bohlin: Storm Wardens, Techmarine

Nisse: Har inte bestämt sig och behöver hjälp att finna den rätta vägen till nedgörandet av kejsarens fiender.

/F

Zebulon

Citat från: "Ewers"
Nisse: Har inte bestämt sig och behöver hjälp att finna den rätta vägen till nedgörandet av kejsarens fiender.
/F

Black Templar el. Ultramarine Assault/Tactical?
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers


Zebulon

Alternativ wiki på ämnet:  
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Second_Founding

Bra direktöversikt på koppling Parent/Successor-chapters i den listan. Vill man browsa litet mer på känn så är http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Founding en annan bra port.
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Usually_Insane

kanske en till Space wolf att uppväga Dark angelsen med :)

Mitt förslag är att kolla på länkarna, läsa om dom olika chapters som finns och välje en som du tror kommer att passa de karaktärsdrag du har funderat på.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Kari

nää, det tar ju bort fokus från mig.. Räcker gott o väl med EN space wolf.. :)

j/k, klart du ska vara späjjs vulf också
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Barcus

öm hade man förtur som spelare i berrys kampanj isf vill jag använda mig av den om det går på något sätt. (har inte varit inne på forumet på länge)
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Zebulon

Citat från: "Kari"nää, det tar ju bort fokus från mig.. Räcker gott o väl med EN space wolf.. :)

j/k, klart du ska vara späjjs vulf också

Åh! Mer rymdpudlar att kivas med!
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Zebulon

Angående Dodge som skill så verkar ju den vara Trained från början. Får vi lägga 300 XP på annat då? I så fall anhåller jag om att få blåsa på och skaffa Chem-Use, och alltså inte ha 100 XP sparade.
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Martin Larsson

Man har Intimidate med som trained skill tydligen. We iz gots 300 mer xp att spendera! :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

fliker in med att jag finner det lustigt att Salamanders börjar med tech use som basic skill men inte Iron Hands...vem är mest tech av de två kan ju undras  :twisted: Men jag löser det på det manliga sättet igenom att inte misslyckas med mina tärningslag  8)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Kari

Ens Power Armour gör att Ag-bonuset räknas som ett högre med tanke på förflyttning. Jag blir alltså snabbare..  8)  :D
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War