Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Den Gamle

"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

En bra början är att alla gör karaktär först.  :wink:

Jag har ännu inte fått mitt sommarschema så jag har ingen aning om hur jag jobbar.

/F

Den Gamle

Har du möjlighet att maila (eller pm'a) över listan över vad min karaktär gjort när (årtalen) så ska jag börja fila på en bakgrund?
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

Har räknat efter och insett att Erik, Anders och Hake har 15 poäng (som konverteras till 5% per poäng  :wink: ) kvar att sätta ut.

Kanske kommer världens näst bäste prickskytt att vara världens bästa?!!???

Kram /F

Den Gamle

Gött, kan nog behövas

Bra sida med massor av bilder på amerikanska soldater:
http://www.walbtv.com/bravest1.htm
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Gobbos Spider

En liten tanke. De som har $ över kan alltid köpa bränsle och andra nyttosaker att lägga på min o Tamaras lastbil.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Den Gamle

Tack för erbjudan men vi har en egen humvee att fylla.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Niklas

Köper alla smågrupper det som endast de behöver eller ska vi försöka lägga lite på gemensam utrustning som generator, kyl, frys, destilleringsapparat, en extra vagn bakom något av fordonen, en extra 1000l tank för sprit?  eller något annat nyttigt som fältkök

Den Gamle

Det beror ju lite på hur samordnade vi kan vara. Är vi alla delar av samma kompani eller bataljon så kan vi ju köpa gemensamt men annars blir det ju svårt lite svårt att förklara varför vi har ett kylskåp ihop.

Jag har gjort en liten lista med förslag på utrustning för vår lilla 3-manna grupp men ingenting är spikat.

En sak som jag tror att vi gemensamt måste tänka över är fordons och bränslesituationen. Våran Hummer drar runt 25 liter alkohol i timmen och vi kan producera 5 liter per dag i bivack (med en liten destilleringsapparat). Det innebär typ en resdag per månad. En Bradley drar runt 200 liter per timme.

Med andra ord så behöver vi diskutera fram en lösning där våra fordon är en tillgång och inte ett hinder.

Det är ju lite upp till Ewers hur samordnade vi får vara?
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Niklas

Som jag förstått det så tillhör vi samma kompani. Erik i staben och dina två prickskyttar. Stefan och Tamara i trossen. Vi övriga i 2plut.

Borde gå att vara ganska så samordnade då.

Vi kommer nog iaf att behöva en stor destillator och en extra tank för att fylla på om tillfälle ges.

Den Gamle

Gött, då kan vi ju samordna oss ganska friskt.

Har du kollat vad en stor destillator väger. 83 ton!!! Den kräver 3 ton trämaterial per dag i drift. Jag tror inte att det funkar för oss.

Däremot skulle det kunna funka med en mellanstor destilleringsutrustning, den väger "endast" 2 ton och man skulle kunna ha den på ett lastbilsflak. Det skulle helt klart underlätta bränslesituationen lite, men det kommer fortfarande att bli besvärligt. Lastbilen som destillatorn står på sörplar i sig destillatorns dagsförbrukning på under en timme.

Hörde rykten om att vi hade en M2 Bradley i gänget, stämmer det? Den drar så mycket soppa så det är i stort sett omöjligt att flytta den. Ska vi ha ett stridsfordon så bör det ha hjul (LAV-25) och inte larvband.

Vilka fordon har vi tillgång till?
Vår grupp har som sagt en HMMWV i spaningsutförande.
Det finns en lastbil, vilken sort?

En princip som jag tycker att vi har när det gäller bränsleförbrukning är att vi alltid ska en full tank över i varje fordon. Detta för att kunna förflytta oss snabbt om skiten träffar fläkten. Vi bör alltså ha rejält med extra bränsle innan vi gör en förflyttning.

Vad behöver vi för gemensam utrustning?
Generator?
Tält?
Sjukvårdsprylar?
Verktyg?
Tunga vapen?

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Den Gamle

En BMP-3 är ganska sexig också...
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

Idag fick Platoon Sergeant Anthony "Tony" Fletcher sin förare till deras M2A2 Bradley skapad. Menige XX som nog är en av de mest överutbildade meniga i kriget.

Civilingenjör i elektronik, PhD i Ryska samt 4:e dan svart bälte i Shin Fui Kung Fu. Fräcsh från "Stateside" och en av vårens förstärkningar.

Ni har en av Bataljonsstabens Hummers (UndC Batstab+Prickskytteteam SEAL), 2,5 ton lastbil (C-komp repgrupp) samt en M2A2 Bradley (PlutC-vagnen ur 2 plut).

/F 8)

Gobbos Spider

Vi köpte en medelstor destillator och en mindre generator. Dessutom har vi näst intill alla verktygsset. Dock ej demokit eller excavation kit. Vi saknar ytterligare ett kit som jag inte minns nu. Har inget släp på lastbilen heller.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Zebulon

Citat från: "Ewers"Har räknat efter och insett att Erik, Anders och Hake har 15 poäng (som konverteras till 5% per poäng  :wink: ) kvar att sätta ut.

Kanske kommer världens näst bäste prickskytt att vara världens bästa?!!???

Kram /F


OMG! Kan du skicka en spec på mina skills? :)
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.