Western

Startat av Clifford, november 29, 2004, 02.50

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Kan inte Western-grupperna få lite topics här på forumet där vi kan snacka skit? Det är bara för Ewers att skapa några nya trådar där bara spelarna har tillträde...

/Donovan, enmansgruppen

Ewers

Det hade jag latt gjort, om jag visste hur man gor. Nu har jag ingen susning sa det far nog vanta tills jag kommer hem och du visar hur man gor.

Jag har for ovrigt haft en massa tid pa stranden att luska ut en massa fracka plotter, konspirationer och "varldens undergang"-ideer.
Dessutom har jag kopt nagra westernDVDer (bland de ca 55 DVD:er jag kopt).

Hoppas kunna komma igang med spelledandet ganska snart efter hemkomst och hoppas att ni manga av er kan lira under julhelgen.

Helst skulle jag vilja kora en solospelning med Cliffen forst men det ar inte nodvandigt. Han har ju bade benen brutna och lamnad brutalt misshandlad i en grand sa det kommer ju inte vara tal om att han kommer "springa pa" nagon av de andra grupperna...  :lol:

Liten summering av kampanjen efter en manad i spelet:

Grupp Weststone
Har blivit lokala hjaltar genom att satta dit hasttjuvar samt hjalpa gamla damer i nod. Har dessutom overlevt en duell med den kande revolvermannen/desperadon Charles Brent vilket gett dem ett rykte. Vissa i gruppen ser till att hamna i trubbel och det har avlossats mest skott av denna grupp.

Grupp Wickfield
Har har vi verkliga hjaltar, den typ av man som tamjde den vilda vastern! Det finns ingen hejd for hur hjaltemodiga denna gruppen ar under andlig ledning av sin osarbare pastor. Dessutom ar de kvinnoforeningens mannliga forebilder och det finns inte en tos i staden som inte drommer om en kyss fran en eller tva av dem...

Grupp Santa Fe
Denna grupp fick en knagglig start och svetsades forst samman till en valoljad, hogst efterlyst, grupp av rymlingar nar de lyckades rymma fran Las Vegas hakte.
Forutom en som av hogst markliga anledningar blev frislappt medan de andra fick sitta kvar i finkan.
Medan huvuddelen av gruppen ligger lagt ett tag ar det en som har bada benen brutna och aterhamtar sig efter en nastan dodlig misshandel.

Grupp Hogans Last Stopp
Denna grupp har raddat ett flickebarn fran vildmarkens faror, overlevt en rasande grizzly, raddat en indianby och forfort stadens ordforanden i kvinnoforeningen. Vad mer behover jag saga...
En kvicktankt grupp med got sammanhallning och kampanjens snabbaste revolver, synd bara att han inte kan traffa en lada fran insidan.

/F

Ewers

Det vore bra om grupperna diskuterade när de kan spela och sedan återkom till mig med förslag. Jag kommer att kunna ganska frekvent framgent så föreslå på bara!

/F

Clifford

Efter att ha diskuterat djupt med min grupp har vi kommit fram till att jag kan spela så länge jag kan spela. Framförallt är det viktigt att jag är med, samt att spelledaren kan, då...

Världens bästa grupp-cliff

Ewers

KOmmer skapa en spelgrupp till för att Cliff skall få lite kompisar...

Hittills är det bara Micro som gjort karaktär. Har någon koll på mer tänkbara spelare till en grupp desperados?

/F

Usually_Insane

du menar att det går att spela rollspel?

kan man spela rollspel, finns det verkligen plats?

mig migmigmig... err om det inte är till den här helgen förståss  :oops:
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Ewers

Hade knappt skrivit mitt förra inlägg på forumet innan jag blev tillfrågad av massor med folk ffa på föreningen. Är du en geddonit så kontakta mig i lokalen så får vi se om det finns möjlighet till en plats.

mvh /F

Apanpapan

En präst, ett hagelgevär, ett elakt skurkgäng med fickorna fulla med sprängstavar =
En jävla smäll!!!

It hurts to be this good...
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ewers

Har idag bokat grupp Hogans Last Stop för spelning söndag 23/1 start 13.00

Kanske någon grupp som vill lira på fredagen, typ Santa Fe-gruppen (det är din grupp Gunilla  :D ) kanske...

/F

Judas

Vilken tråd tillhör jag då och vilka är mina medspelare?

Ewers

Desperadogruppen är söderns gossar. Spelare är stefan nilsson, micro, flyckt, clifford & mattias alfredsson.

Niklas

Försöker hitta grupp Weststone men vi kanske är hemliga och går under annat namn?

Ewers

Hej!
Som det ser ut just nu har kampanjen två grupper som är spelsugna tillsammans och tre grupper som inte får till det.

Därför kommer jag att göra såhär; jag anger datum som är bokningsbara för westernlir och sedan är det upp till grupperna/spelare att se till att boka in sig. För de grupper som verkar ha kommunikationsproblem så räcker det med två spelare för att det skall bli lir. Jag tänker då på Dale & co, Cliff & co samt Maxi & co.
Naturligtvis kommer jag inte ha grupper om kanske två spelare speciellt länge men inledningsvis får det bli så. Snart är vissa grupper väl insyltade i kampanjen och de spelare som missar en massa tid kommer inte att få "spela" ikapp utan kommer få "låta tiden gå" för att komma ikapp.

Då jag inte har tillgång till internet mer än på geddon (och jag är inte där varje dag) bokar man spelningar bäst genom sms till 0706-777788.

Efter denna period avgörs helt enkelt vilka som är med i kampanjen och vilkas karaktärer som kommer bli SLP´s.

Mvh /F

Datum som är bokningsbara:
17/4 Sön
21/4 Tors
22/4 Fre
23/4 Lör
24/4 Sön
29/4 Fre
5/5   tors
6/5   Fre
13/5 Fre
14/5 Lör
15/5 Sön
16/5 Mån
7/5   Lör
8/5   Sön

Clifford

Jag håller på att strukturera om Western-grupperna så att varje spelgrupp har ett eget, hemligt forum. Är det en kass idé så säg till, tyvärr kan jag inte ge alla tillträde till rätt grupp förrän jag vet vilka som spelar i vilken grupp. Antingen så skickar Ewers en sån lista till mig eller så får Ewers själv flytta rätt spelare till rätt grupp.

*EDIT*
Jag har låst den här tråden då all relevant Westerninfo finns i de separat grupp-trådarna.