Skymning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, augusti 16, 2008, 22.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

"Det finns ett djupare mörker än de horder som enade står emot oss. Det är mörkret från en förlorad själ. Vi kämpar inte mot länder eller principer. Vi kämpar mot kaos och hopplöshet. Dom må bryta våra linjer och spilla vårt blod. Men det finns en större fasa än att se en vapenbroder falla. Det är att bevittna hopp och drömmar förintas. Mot detta kan vi aldrig, aldrig lägga ner våra vapen. För Kardien. För Zorakin. För Etin."

Iseraph Leijon, Slaget om Zorakin



Då var det dags att dra igång en ny kampanj i Drakar och Demoner Expert. Det är den andra som utspelar sig i på Ereb Altor efter konfluxen som utplånade nästan allt liv på kontinenten, denna gång i länderna Kardien och Zorakin, för er som är bekanta med världen. Som vanligt är alla välkomna att vara med oavsett om du har spelat system tidigare eller ej. Det krävs bara ett gott humör, förmågan och viljan att använda Internet och Geddons forum (allvarligt), samt en skopa tid. Räkna med en spelning ungefär vart annan vecka till att börja med, vilket ändå får sägas är ett ganska högt tempo. Om du är intresserad, posta här eller skicka ett pm och håll ögonen öppna efter att datum för karaktärsskapande.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Brain

Tomas Davidsson

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Kari

"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Getsen

"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Robin

I kill you! Och är mest på!
Jag vann combat med 13.

Ewers

JAg vill gärna vara med.

/F  8)

Dale

Jag är med också! :)

Gunilla Hellén


Niklas

Hoppas att mitt pm gick fram... om inte så är jag på oxå.

Dina

So long, suckers!

GrandPA

Lätt att man ska va med. Go Carlos!
All for one and more for me

Spiff Rymdspionen

Här kommer ändringarna inför denna kampanjen. För ev. nya spelare, det är inte alls så komplicerat som det låter.

B-färdigheter kommer att slopas helt. Samtliga färdigheter, inkluderat språk får nu en 'vanlig' kostnad. En karaktär börjar med sin Intelligens i sitt modersmål.

Färdigheten drogkunskap är borttagen. Gift och läkeörtskunskap ersätter den helt.

Kunskapsfärdigheter och överlevnadsfärdigheter har en ny kostnad av 2.

En stad väljs inte längre i samband med köp av färdigheten Undre Världen. Detta ersätts istället helt av färdigheten Stadskännedom.

Undvika har inte längre en max-gräns som när den tidigare var en B-färdighet. Färdigheten avgör helt på egna meriter, och inte längre efter undergruppen Vighet, chansen du har att undvika ett angrepp. I gengäld modifieras den helt som vilken parad som helst. Dessutom kommer rustningar att ge större nackdelar i att undvika än tidigare.

Upptäcka Fara är nu mera bara öppningsbar efter köp av Gerf-förmågan Förhöjd Intution. Färdigheter kommer dock att vara betydligt kraftfullare än i förra kampanjen.

Färdigheter Två Vapen är nu mera bara öppningsbar vid köp av Gerfförmågan Ambidexter. Kostnad på färdigheter kommer nog att bli 3.

Följande Gerf-förmågor har trillat in;

Förhöjd Intution och Dödande Hugg 2. Sedan har de befintliga genomgått mindre kosmetiska förändringar. Värt att nämnas är att Empati har blivit både bättre och dyrare.

Karaktärerna kommer att börja på en betydligt mer mänsklig nivå i denna kampanjen, så för er som spelat tidigare, räkna med betydligt sämre grundegenskaper från början. Detta för att anpassa dem till de cirka 100 spelning som kampanjen beräknas ta. Det kan jämföras med de cirka 40 spelningarna som de 5 första kampanjerna hade vardera. Jag märkte att karaktärerna helt enkelt var, i mina ögon, alldeles för bra mot slutet av föregående kampanj. De börjar annars med 500 exp som vanligt. Bakgrundshistoria och bild på karaktären är inte ett krav, men det kommer att generera någon form av bonus.


Liten heads-up.. Efter start av tidigare kampanjer har spelare en tendens att komma in med förslag på nya regler och gerf-förmågor lite sent. För att dessa ska ha en chans att komma med i denna kampanjen så kom gärna med dessa förslag så fort som möjligt om du har något du funderar över.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Judas

Jag är också gärna med!

/Christoffer

Barcus

Puss På Skinkan
Marcus Johansson