Mirage på Trägår'n

Startat av Den Gamle, januari 23, 2008, 22.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Den Gamle

Mirage

Den 8 februari är det premiär för en ny synthklubb i Borås. Mirage slår upp portarna på klassiska Trägårn Kök & Bar med kanske den mest intima och mysiga scenen i stan.
Tanken bakom klubben är att täcka in hela spektrat av synthmusiken, från synthpop till tung EBM via modern electro, så länge det går att dansa och festa till det. Band du kommer att få höra på dansgolvet är bl.a. Depeche Mode, Nitzer Ebb, Kraftwerk, Soft Cell, Front 242, Simple Minds, Erasure, DAF, Boytronic, Covenant, New Order, The Knife, Ultravox, Indochine, VNV Nation, Die Krupps, Elegant Machinery, And One, Twice a Man, Laibach och rätt mycket mer...

På scen ställer vi Örebros stoltheter SPETSNAZ, aktuella med sitt tredje album "Deadpan" (Out of Line) där de befäster sin ställning som ett av de främsta banden på den europeiska EBM-scenen. Räkna med röj när de intar Borås för första gången sedan 2002!

För tidiga gäster kommer Wonderland Records att bjuda på lite giveaways och en tävling med fina priser.

Fredagen 8 februari 2008
Trägår'n Kök & Bar, Borås
Öppnar 21, stänger 02
18 år, 100 kr

Geddon är medarrangör, så det här blir nästan som en klassisk geddon-fest. Räkna med power-ups för medlemmar...

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Apanpapan

Jag vill ha en blomma som powerup så att jag kan skjuta eldbollar ur röven.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Den Gamle

Det finns dessvärre inga blommor på synthklubbar.

Men jag kan nog ordna en flaska aceton och ett tomtebloss, det kanske funkar det med.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Greger

Mirage?  :shock:  8)

Damn, nu fick jag gamla 80-talsvibbar! :D

Gunilla Hellén

Mums!

Jag kommer givetvis!!!

Spela Trans X och Men without hats för mig så blir jag lyckligt!

:D  Life is good!

Ewers

JAg missade att jag är uppbokad den kvällen och kan inte hjälpa till som liason-person från föreningen.

Förhoppningsvis kommer den nya styrelsen vara full av arbetsvilliga individer.  :D

/F 8)

Konir

nice nice kul att det spelas lite mute records band ute på klubbarna^^
I quote a cat "......Mjao"

tobias

Hoppas att få se massa trevligt Geddon-folk på klubben!

De 50 första gästerna får en present från Wonderland Records.

Vi kommer också att arrangera en tävling med priser från Wonderland och Spetsnaz.

Väl mött!
/Tobias
Jag är bara här för maten och drycken.

Gobbos Spider

Det ryktas att det är partaj den 25:e denna månaden.

Alice In Videoland skall visst vara där och spela.


http://www.youtube.com/watch?v=gR8S0zwOa0A
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

deadbolt

Hon heter ju fan inte Alice, hon heter ju Torkil...
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

tobias

Påminner om vi kör Mirage igen nu på fredag!

Efter en lyckad premiär tillsammans med våra vänner i Spetsnaz fortsätter vi med Mirage på Trägårn Kök & Bar i Borås. Kanske den mest intima och mysiga scenen Borås har att erbjuda.
På scen den här gången har vi bjudit in ALICE IN VIDEOLAND som gör sin första spelning sedan releasen av deras tredje album "She's A Machine" (National). Bandet spelar hårdare electropop med en grym scennärvaro och är redan nu inbokade på flera festivaler i sommar. Nya plattan låter bättre än någonsin och vi är grymt stolta över att kunna presentera dem i Borås!

På dansgolvet bjuder vi precis som förra gången på hela spektrat av synthmusiken, från synthpop till tung EBM via modern electro, så länge det går att dansa och festa till det. Band du kommer att få höra på dansgolvet är bl.a. Depeche Mode, Nitzer Ebb, Kraftwerk, Soft Cell, Front 242, Simple Minds, Erasure, DAF, Boytronic, Covenant, New Order, The Knife, Ultravox, Indochine, VNV Nation, Die Krupps, Elegant Machinery, And One, Twice a Man, Laibach och rätt mycket mer...

Vi har givetvis också en tävling tillsammans med National där du kan vinna fina priser. För tidiga gäster kommer vi att ha lite extra give-aways, väl mött!

21-02 / 18 år / 100 kr
Trägårn, Borås
/Tobias
Jag är bara här för maten och drycken.

Konir

varför måste ja alltid vara den minderåriga /cry jag vill ju också få va me :(
I quote a cat "......Mjao"

Dale

Hur gick det kvällen 25/4? Mitt usla jobb gör att jag inte kan vara med på sådana här tillställningar så ofta :(

tobias

Det var mycket lyckat, mycket folk. Höjdarspelning av Alice in Videoland och grymt dansgolv tack vare Holmsten.  8)
/Tobias
Jag är bara här för maten och drycken.