Mutant - Undergångens arvtagare

Startat av Apanpapan, maj 27, 2007, 14.48

Föregående ämne - Nästa ämne

GrandPA

All for one and more for me

Getsen

Lör 20/9 Dina, pa, Ros

(Dock inte för tidigt, då det nog är det datumet jag flyttar)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

knallpucko

Lör 20/9 Dina, pa, Ros, Magnus
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Apanpapan

Flyyckt?!

Nästa spelning börjar med smygandet på den himske bunkern.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Getsen

Är det 19:e eller 20:e vi ska spela? har för mig nån sa 19:e nånstans på vägen...
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Apanpapan

Fredag 24/10
Lördag 25/10
Söndag 26/10

Fredag 31/10
Lördag 1/11
Söndag 2/11

Fredag 7/11
Lördag 8/11
Söndag 9/11
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Dina

Fredag 24/10 Dina
Lördag 25/10 Dina
Söndag 26/10 Dina

Fredag 31/10 Dina
Lördag 1/11 Dina
Söndag 2/11 Dina

Fredag 7/11 Dina
Lördag 8/11 Dina
Söndag 9/11 Dina

Samtliga datum är preliminära.
So long, suckers!

GrandPA

Fredag 24/10 Dina, pa
Lördag 25/10 Dina, pa
Söndag 26/10 Dina, pa

Fredag 31/10 Dina, pa
Lördag 1/11 Dina, pa
Söndag 2/11 Dina, pa

Fredag 7/11 Dina, pa
Lördag 8/11 Dina, pa
Söndag 9/11 Dina, pa

Samtliga datum är preliminära.
All for one and more for me

Getsen

Fredag 24/10 Dina, pa, Ros
Lördag 25/10 Dina, pa, Ros
Söndag 26/10 Dina, pa, Ros

Fredag 31/10 Dina, pa, Ros
Lördag 1/11 Dina, pa, Ros
Söndag 2/11 Dina, pa, Ros

Fredag 7/11 Dina, pa, Ros
Lördag 8/11 Dina, pa, Ros
Söndag 9/11 Dina, pa, Ros

Samtliga datum är preliminära.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Manfred Fisk

Fredag 24/10 Dina, pa, Ros . Flyckt
Lördag 25/10 Dina, pa, Ros . Flyckt
Söndag 26/10 Dina, pa, Ros . Flyckt

Fredag 31/10 Dina, pa, Ros . Flyckt
Lördag 1/11 Dina, pa, Ros . Flyckt
Söndag 2/11 Dina, pa, Ros . Flyckt

Fredag 7/11 Dina, pa, Ros . Flyckt
Lördag 8/11 Dina, pa, Ros . Flyckt
Söndag 9/11 Dina, pa, Ros . Flyckt
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Apanpapan

Spelning Lördagen den 1/11 för "Tappa-inte-tvålen-i-duschen-gruppen".
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Manfred Fisk

Trevligt!
Ja med  den snabeln vill man ju inte tappa någonting alls i närheten av någon räls.
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Apanpapan

Åsikter? Idéer?

Kostnaderna kommer att vara följande:
Högsta kravet bestämmer kostnaden.

50 = 10xp
60 = 15xp
75 = 20xp

Mutantförmågor

Olika förmågor som skiljer agnarna från vetet.

Vildmarksvana

Dryg – Kan med ett lyckat slag på vildmarksvana dryga ut mat- och vattenransoner med 20%. K. 60%
Tuff – Klarar sig på 80% av dagsransonen på mat och vatten i Fys dagar. K. 60%

Zonkunskap

Zonräv – Zonfararen är så erfaren så han lyckas automatiskt med alla lätta zonkunskapsslag. K. 60%
Oskraj – Zonfararens insikt i zonen har givit honom en kyla i svåra situationer. En person med denna förmåga behöver aldrig slå Vil när det gäller att bli skrämd eller påverkad av zonkritter. K. 60%

Kasta

Säkra nävar – Kan aldrig fumla med färdigheten kasta,K. 60%
Pricksäker - -25% på din attack ger 1/10 av kasta på skadan av ett kastvapen. K. 50%.

Pistol

Snabbladdning – Sänker omladdning från en lång handling till en kort.
Skarpskytt – En perfekt ger 2t6 extra i skada. 01 ger 3t6 extra.



Gevär

Snajper – Skytten har en extremt låg profil när han lägger sig i bakhåll. -25% på att träffa honom i eldställning. K. 60%
Skarpskytt - En perfekt ger 2t6 extra i skada. 01 ger 3t6 extra. 75%

Akrobatik

Blötdjur – Syrepoäng beräknas med fys x 1,5. Då man hamnar i vatten så har man alltid fullt antal syrepoäng. K. 50%
Hjältesprång – Rulla alltid full akrobatik för att få halvskada av areavapen, tex granater. Kan även göra en stridsförflyttning. K. 60%

Smyga/gömma sig

Trixig – Halvera negativa rustningsrelaterade modifikationer på färdigheten smyga/gömma sig. Kräver lite optning av rustning. K. 50%, Reparera 25%.
Lätt på tassen – Öka all förflyttning när det gäller att smyga med 1,5 K. 50% Akrobatik 50%.

Iakttagelseförmåga

Kontersnajper - +25% på att upptäcka dolda motståndare i en bakhållssituation. Lyckas slaget får fienden INTE sin bakhållsbonus. K. 60%.
Skarp - -10% när man inte vakar. K. 60%

Första hjälpen

Snabblappare – halvera tiden för första hjälpen. K. 50%
Läketassar – Med lyckad första hjälpen återfår patienten 1t4 kp, perfekt slag tar bort kritisk skada. K. 60% Medicin 30%

Närstrid

Följsam – Öka tåligheten på ditt vapen med 1/10 av din färdighet vid parader, K. 60%
Fint - -25% på din attack ger halverad parad, attackeraren kan bara göra en attack per runda. K. 60%

Stridskonst/bodybombing

Snabb – Flytta bonus från skada till initiativ. K. 60%
Fånga bladet – vid obeväpnad parad slå 2t4. K. 75%

Köpslå

Munläder – 1/10 av köpslå på REAvärdet K. 50%
Förhandlare – När förmågan används så kan man inte få negativ modifikation på köpslå, alla slag över räknas som noll. Dock halveras mellanskillnaden alltid mellan köpare och säljare. K. 60%

Bildning

Besserwisser – Lägg till 1/10 av bildning på REAvärdet. K. 60%
Societetsräv – Lyckas alltid med slag när det gäller att föra sig på rätt sätt. K. 60%

Båt

Sjöben – När det gäller ostadiga underlag så får innehavaren av förmågan inga minus under några som helst omständigheter. K. 60%
Mäkgajver – Har en osviklig förmåga att bygga ett flytetyg av närvarande utrustning. Dock kan inte torrskoddhet garanteras. K. 50%

Energivapen

Mästerskytt – När man siktar så kan man dela upp bonusen på två attacker. K. 60%

Fingerfärdighet

Driller - RP får lägga till fingerfärdighet på sin vapenfärdighet när det gäller att se tuff ut. Omgivningen uppfattar häftigt snurrande och viftandet som styvhet. K. 50%
Påkerlandhaj – Kan aldrig fumla när det gäller att fuska i kortspel. K. 60%

Fordon

Rammare – RP:n har en osviklig förmåga att köra över folk, fä och småbarn. De som utsätts för förmågan har halverat på akrobatik. K. 60%
Rattmupp – Kan aldrig kvadda sitt fornåk på första försöket. K. 75%

Fällor

Magkänsla – Förmågan ger ett sinnelag som får en paranoid att verka godtrogen. Får alltid slå fällor eller iaktagelseförmåga för att upptäcka fällor och försåtsmineringar. K. 75%
Lömsk – Spelaren får en bonus på att gömma sina fällor med 1/10 av smyga/gömma sig. K. 50%





Låsdyrkning

Snål – Förstör aldrig lås eller fastnar med dyrkar. K. 50%
Direkt – 1/10 av låsdyrkning på skadan vid direktare metoder för öppning av dörrar och lås. K. 50%

Naturvetenskap

Giftkokare – Ger en förmåga att blanda häxbrygder av olika komponenter och räkna ut ungefär vad det gör. K. 60%
De äldsta – RP har en förmåga att förstå de äldstas språk med -25%. K. 60%

Medicin

Injektorvirtuos – Läkedroger injiceras alltid på rätt ställe vilket ger tillbaka dubbla kp. K. 75%
Knivjunker – Kan utföra rätt så avancerade ingrepp med minimal utrustning. K. 60%

Reparera

Försiktig – RP får slå om alla reservdelsslag när slumptärningar används. K. 60%
Manickfingrar – Vid perfekt slag används inga reservdelar. K. 50%

Rida

Pansármästare – Kan inte fumla med rida. K. 50%
Född på fålen – Har alltid full chans på färdigheter på riddjur. Inte bildning och sådant dumjävel! K. 50%

Spel

Påkeransikte – 1/10 av spel läggs till REAslag. K. 50%
Hetsare – Kan dubblera potten genom rappt munläder vid spel. K. 60%

Sprängämnen

Kylig – Kan aldrig fumla med sprängämnen. K. 60%
Dynamitard – Halvera alla tider för att tillverka sprängladdningar och aptera dem. K. 60%

Teknologi

Teksmart – Får använda det näst högsta färdighetsvärdet där teknologi är inblandat. K. 75%, naturvetenskap 50%, reparera 50%
Skarp – Halvera tiden för att komma underfund med ett fynd. K. 60%

Tunga vapen

Rambå – Sänk STYkravet med fem steg för att skjuta tunga vapen. K. 50%
Salvekvick – En lång salva förbrukar endast sex skott och en kort två. K. 60%






Undre världen

Jidder – 1/10 av Undre världen läggs på REAvärdet. K. 60%
Pålitlig – Förmågan ger ett pålitligt intryck i den världen. Kan inte fumla med färdigheten. K. 60%

Vagn

Hästjidder – Minskar motståndarens köpslå med en 1/10 av vagn. K. 50%
Diligensunikum – Har alltid full chans oavsett omständigheter. Fotdon räknas inte som vagn. K. 50%

Båge

Dubblad – Kan skjuta två pilar med full chans. K. 60%
Fästing – Förmågan ger möjlighet att fästa saker på pilar (Även vissa småomöjliga saker som tex rep.) K. 60%
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)