[Hârnmaster] Lir für alle!

Startat av emil, april 27, 2004, 11.55

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Nästa dag för lir blir den 14:e Maj, kl 17-18:00 ungefär. Röda rummet är bokat
Tema: Salta Sjöbusar Shanghajjar Sjöjungfrur Sjungandes Söta Sireners Sensuella Sång :D

Det kanske blir lite mindre råkurr nästa spelning... :?
Skriv gärna ngt...

deadbolt

“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

emil


GrandPA

Oh no! Dan Banan ensam med de hemska vikingarna.  :?
All for one and more for me

emil

Inte nog med att man är omringad av hemska Nordtüskar/Vikingar, va jag? :)

Risk för komplikationer nästa spelning, efter Henry´s "lyckade" stöldräd. Det är ju inte allt för svårt för lagens långa arm att lista ut vem det var som var inne i "Huset som Henry ivrigt vill glömma".
Hmmm... En tjyv blir allvarligt skadad vid ett inbrottsförsök den där natten, på sjukstugan ligger en Henry Långfinger med samma diagnos.  :wink:

Mindre bra...

GrandPA

He He He. Stadsvakten kan äta bajs.
Med tanke på hur dom sköter mordutredningen (låter några snuckon till hyrsvärd(vi) sköta den) så kan vi nog ta det lungt. Men för att vi ska komma nån stans hoppas jag att det där kråk lallandet ledde nån vart.
All for one and more for me

sebbe

sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

emil

*Kraa Kraa!*

Kråklallandet får Beomund försöka återge, om han nu vill... Fick intrycket av att han var en man fångad i en kvinnas kropp som ville ta på sig själv? :?   Värsta Twin Peaks-avsnittet, och jag har fortfarande inte fattat vem som dödade Laura Palmer.

Teo drömde sött om Sarajin´s lyckobringande albatrosser istället för blodstörstiga korpar. Betydligt trubbigare näbbar och mysiga labbar som smekte hans ansikte. Trevlig fiskdoftande andedräkt hade dom också... :)

-"Arh! Dead men tell no tales!"

Sedan finns det kanske en anledning varför man låter "snuckon" som oss att ta över en mordutredning. *Dum, dum, duu-um!* Paranojjan slår till!

Ekis

Så... Det passar att håna kråkornas oändliga vishet när ingen lyssnar... det blir straffkommendering till psykobåten i hamnen direkt nästa spelning...

Apropå saltasjöbusar och den övriga alitterationen så tycker jag att den verkar stämma påfallande väl... Särskilt med en Wannabee shorkyner i spetströja som  siren...

Vi ses på fredag vid 18.00...

P.s " Tjoff... that was a crossbow..."

emil

Citat från: "Ekis"Så... Det passar att håna kråkornas oändliga vishet när ingen lyssnar...
Det känns tryggt att veta att den oändligt visa Sarajin använder sig av olika former av språkrör, som passar var enskild individ han vill sprida sin visdom till. *Kraa!*
Såsom tecken som står skrivna i det snart urdruckna mjödets tjocka skum... *Burp!*  Eller i albatrossarnas välsignande närvaro.

Citat från: "Ekis"det blir straffkommendering till psykobåten i hamnen direkt nästa spelning...
Lycka till!  :wink:

Citat från: "Ekis"Apropå saltasjöbusar och den övriga alitterationen så tycker jag att den verkar stämma påfallande väl... Särskilt med en Wannabee shorkyner i spetströja som  siren...
Jag är ingen shorkyner! :evil:  :x  
Det ÄR snyggt med krås, spets och sammet! Det vet ju ALLA att shorakyner klär sig snyggt och har lite stil och finess! Sedan att de är pompösa, odrägliga, feminina och dryga fånar som inte kan slåss är ju en annan sak... (Dessutom talar dom konstigt)

Citat från: "Ekis"Vi ses på fredag vid 18.00...
Willkommen! :)

Ekis

Kråkornas makt är stor... Utan dem hade vi aldrig kommit skurkarna på spåren...

Dags att spöa skiten ur riddarhuset nästa spelning...

emil

Yup!

It´s time for...
The Golotha way... Or the highway!
Biiaatch!!! :wink:

Fan vilken småyllemjälte man är som räddar "jungfrueliga möer" ur Pimp Daddy´s klor. *suck!*

Beppo tyckte att vi skulle hitta på ngn plan... Vadå plan? Vi har väl inga direkta planer på vad det ena kanske leder till det andra? Eller? Vi försöker ju fortfarande bara få grepp om ngt som kanske har med det hela att göra.

Några bevis har vi ju inte på långa vägar än, utan bara antaganden. Eller?

Ekis

Tja... Beppo verkade anse att vi hade riktigt mycket information och antydde att vi kanske skulle göra något av den.  Jag har funderat lite(men bara lite), vi kanske skulle överlämna alla spår till Dietrich...



Alternativt kan vi konfrontera Fredar och se vad han har att säga. Tror dock inte på cloak n´daggra sig in i hans hus för att luska.  Se bara på Henry...   :)

Kanske kunde vi utnyttja juvelerargillets mästare på något sätt...

Det viktigaste är dock att vi ser till att få komma till kammarherren... Så att vi kan hitta ALVGRAVEN!!!!! Köp rep för alla pengar så drar vi...

Måste säga att Theo är mycket godhjärtad... och snål...

deadbolt

Jag tror beppo mest e besviken för att vi inte fångat dagen och lemlästat juvelerare, bryggare och diverse socitetspersoner och på så sätt blivit  efterlysta i hela Harbaal ( fast efterlysningar är ju endast lokala och gäller inte ädlingar, se harbaal lagkompendie beta 0.2, kommer sommaren 2004).
Bortsett från viss lemlästning av tjänstejon, scratch 2 (dvs. kvinna och näsvis lärling) tycker jag att vi  sköter det ok.
Plan? ....bah... antingen tacklar man problemet med lögn, ignorans eller stål
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Beppo

Tack för en bra spelning !

Visserligen inte riktigt i klass med föregående men godkänd. Höjdpunkter var, när Dan hotade värdshusvärden på Lyran,  Teos tärningsspel, Beomonds försök till att få gruuppen intresserad av Hiders skepp, Hakwins samtal med Juvelerargillet och hat-kärlek till Noak.

Nu fattas bra en bra plan som kan knyta ihop säcken.

Beppo