Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Zebulon

#1
Jag flyttar till Göteborg. Som ett led i finansieringen av flytten måste jag avyttra följande titlar till PC:

Arcanum
ArmA + Queens Gambit
ArmA II
Armada 2556
Baldur's Gate + Tales of the Sword Coast / Shadows of Amn + Throne of Baal (mupp-bundle)
Beer Tycoon
Blood Bowl - Dark Elves Edition
Capitalism II
Close Combat: Invasion Normandy
Crusader Kings
Delta Force 10th Anniversary (all dret på en skiva)
Diablo II + Lord of Destruction
Disciples III
Divinity Anthology (Divine Divinity, Beyond Divinity, Divinity II)
Dragon Commander (Divinity)
Fallout 2
Icewind Dale II
Locomotion
Medieval Total War + Kingdoms
Medieval Total War + Viking Invasion
Napoleon Total War
Panzer General III
Patrician IV
Rome Total War + Barbarian Invasion
Sim City 4
SIM Medeltiden - Pirater och Adel
SIMS Medeltiden
Spell Force collection (1 + 2 med expansioner)
Star Wars - Empire at War
Victoria - An empire under the sun

0:- styck

Det som inte går att sälja för 0:- lämnas vidare till Emmaus 22 november (där de kommer att ligga i spelbingen tills zombieapokalypsen infaller)

Avhämtning på Geddon enligt överenskommelse.
Först till kvarn.

#2
Habla MP-5 / Soundgarden till Sweden Rock
januari 31, 2012, 21.27
Hur åker vi dit?
#3
Härförleden fick jag en påvlig bulla och var tvungen att ta hem XCOM från Steam, och det visade sig att nostalgifaktorn och (faktiskt) gameplay gjorde att det fortfarande sparkar elefantrumpa. Såhär i Skyrim-tider sneglar jag nu på Daggerfall. Problemet är bara att jag inte har någon nostalgifaktor, eller inblick i gameplay, att falla tillbaka på i detta fall. Skyrims grafik och gameplay är ju svårslagna i serien (toppar Morrowind i allmänhet, och Oblivion i synnerhet).

Så frågan är: hur awesome är egentligen Daggerfall?

#4
Datorspel / DDO
juli 08, 2011, 10.50
Dunjons änd drägons på interwebs:


Finns på Ghallaallandra-servern (heter den väl?) och har föjande tomtar:
Wallenberg (mesrogue)
Lillen (mesfighter)
Jocke (mesbard)
#5
Habla MP-5 / Rush Malmö
maj 01, 2011, 12.24
Jädra skit jag har ju missat detta alldeles. Är det någon som ska åka till Malmö?
#6
Köp/Sälj / Måste flyttrensa
januari 06, 2010, 19.57
...och dammar därför av en hoper PC-titlar till kivikspris (10:-/styck).
Det som inte säljs går till Emmaus om en vecka.

    Stronghold
    Stronghold Crusader
    Galactic Civilizations II
    Rainbow Six 3: Raven Shield + Athena Sword)
    Caesar III
    Age of Mythology + The Titans
    Majesty
    Lords of the Realm III
    Dungeon Siege + expansion
    Jagged Alliance 2 + Unfinished Business
    Imperialism 2
    UFO Trilogy
    Korea: Forgotten Conflict
    Glory of the Roman Empire
    Wargamer's Choice (No man's Land, Strategic Command, Cossacks, Combat Mission II, American Conquest, Sudden Strike II)

Häpp
#7
Styrelsemöte den 30 november 2008

Närvarande   Anders Bergström, Anders Bersten, Greger Lundstedt, vice kassör Stefan Nilsson, Fredrik Ros

§ 1. Mötets öppnande
Greger Lundstedt förklarade mötet öppnat.

§ 2. Inledande punkter

a)   Val av ordförande och sekreterare
Som mötesordförande och sekreterare valdes Greger Lundstedt respektive Anders Bergström.
b)   Dagordningens godkännande
Dagordningen godkändes.
c)   Val av justerare
Som justerare godkändes Fredrik Ros och Stefan Nilsson.

§ 3. Nyrekrytering av bidragsberättigande medlemmar

Konventet ej inräknad hade föreningen vid tidpunkten för detta möte 48 fullbidragsberättigande medlemmar.

a)   LusseLAN
Flyers för marknadsföring finns. I skrivande stund var 2 deltagare anmälda och Anders Bersten åtog sig att kontakta Mariedal och genom Tomas Davidsson även Brämhults fritidsgård för att se om ytterligare deltagare kan jagas ihop. Vidare skall Anders Bersten kontakta Andreas Carlsson för avstämning.
b)   "Aftershock"
Speldagen "Aftershock" läggs på is.
c)   Konfliktspeldag den 28 december
Greger Lundstedt åtog sig att undersöka om detta evenemang kan användas i värvningssyfte.

§ 4. Konventet – kvar att fixa?
Greger Lundstedt fick styrelsens godkännande att ersätta konstären som försåg oss med originalbild med 50 euro – detta som kompensation för uteblivna t-skjortor med tryck som var den ursprungliga överenskommelsen för användandet av vargbilden. Greger skickar även trycksaker där vargbilden har använts.

§ 5. Lokalbyte under utredning
Anders Bersten hade ännu inte fått tag på hyresvärden men fortsätter att försöka. Inga andra lämpliga lokalalternativ hade hittats vid tiden för detta styrelsemöte.

§ 6. Söka bidrag från Kulturnämnde m.m.
Greger Lundstedt hade ännu inte hunnit söka bidrag från kulturnämnden för konventet. Stefan Nilsson hade ej ansökt om bidraget "Snabba Pengar" (från kommunen).



§ 7. Årets avslutande
Stefan Nilsson och Fredrik Nättorp ålades att påbörja arbetet med budget inför kommande verksamhetsår.

§ 8. Styrelsen 2009
Frågan ställdes vilka av de närvarande styrelsemedlemmarna som kunde tänka sig att sitta i styrelsen även kommande verksamhetsår. Det framkom att visst intresse föreligger men att ingen av de närvarande ville säga bestämt ja eller nej.

§ 9. Övriga frågor

a)   Guide till styrelsearbete
Idén att författa ett slags guide för styrelsearbetet togs endast upp som hastigast. Ingen åtog sig vid tiden för detta möte att skriva en sådan manual.
b)   Pärlplattor för att värva kids
Robert Enekvist har erbjudit sig att ordna pärlplatteaktiviteter (förekom på konventet). Styrelsen beslöt att täcka materialkostnader för detta ändamål.
#8
Styrelsemöte den 26 oktober 2008

Närvarande, styrelsen   Anders Bergström, Anders Bersten, Greger Lundstedt, Stefan Nilsson, Stefan Nilsson

Närvarande, medlemmar   Tomas Davidsson, Andreas Carlsson


§ 1. Mötets öppnande
Ordförande Greger Lundstedt förklarade mötet öppnat.

§ 2. Inledande punkter

a)   Val av ordförande samt sekreterare
Som mötesordförande godkändes Greger Lundstedt. Som mötessekreterare godkändes Anders Bergström.
b)   Dagordningens godkännande
Dagordningen godkändes – med den ändring att punkten övriga frågor rörande LAN flyttades till punkt 3 nedan då Andreas Carlsson hade begränsade möjligheter att närvara under hela mötet.
c)   Val av justerare
Som justerare godkändes Stefan Nilsson och Stefan Nilsson.


§ 3. Nyrekrytering av bidragsberättigande medlemmar
a)   LAN
Andreas Carlsson kommer att, tillsammans med sin son, i december (exakt datum ej faställt, men bestämt till den 13 eller 20) att arrangera LAN i föreningens lokaler. Målgruppen för detta är skolevelever och deltagarantalet beräknas uppgå till 30-40. Deltagarna löser medlemskort i samband med eventet. Inköp av switch och kablage beräknas betinga en kostnad på mellan två- till femtusen kronor. Andreas Carlsson återkommer med besked om både datum och kostnad.
b)   "Aftershock"
Datum för speldagen i december faställdes inte då detta är avhängigt LAN enligt ovan.
c)   Mirage
Det konstaterades att närvaro på Miragefester fortsättningsvis inte kommer att tillämpas som metod i rekryteringssyfte.

§ 4. Konventet
Tomas Davidsson lämnade lägesrapport inför konventet, som är välmående med en arbetsvecka kvar till start - 180 föranmälningar har registrerats. Butiker i år blir Gamers Vault och Juntan (Goblin Games måste dra sig ur p.g.a. flytt). Konventet har i år inga bordsrollspel, men väl ett lajvscenario i regi av Ronny Thuresson - som till vardags arbetar med ungomdskulturfrågor i Ulricehamn och bland annat arrangerar Sjuhäradsfestivalen. I skrivande stund har konventsorganisationen 10-15 funktionärer; ytterligare frivilliga välkomnas varmt.


§ 5. Lokalbyte under utredning
Mariedals fritidsgård visade sig vara olämplig som lokal då den är alldelse för liten. Hestra Musikhus skall undersökas ytterligare. Anders Bersten åtog sig att under vecka 44 kontakta vår hyresvärd för att förhandla om vår nuvarande hyra, samt att kontakta  kommunen angående vår lokalsituation.

§ 6. Söka bidrag från Kulturnämnden m.m.
Vicekassör Stefan Nilsson åtog sig att, i samråd med Andreas Carlsson, formulera en bidragsansökan för kommande LAN. Greger åtog sig att söka bidrag från kulturnämnden för konventet.

§ 7. Medlemsmöte – 8 november kl. 13.00
Medlemsmötet skall endast fatta beslut om medlemsavgift för 2009, och skall i övrigt vara ett diskussionsforum.

§ 8. Övriga frågor

a)   Eriks Fest
Det konstaterades att allt är klarerat inför Erik Noréns 40-årskalas.


Datum för nästa styrelsemöte fastsälldes till den 30 november 2008.




________________________________
Anders Bergström, sekreterare




_____________________________      __________________________
Vice ordf. Stefan Nilsson         Vice kassör Stefan Nilsson
#9
BSK 26 / Möte 9 augusti kl.14
augusti 06, 2008, 22.14
Jag bjuder på fikat.

Hektisk månad väntar. Det är önskvärt om program för konvetet (i grova drag) kan presenteras på hemsidan vid månadens slut. Folk börjar ställa roliga frågor!

Vidare har vi blivit erbjudna annonsering i Fenix till ett helt OK pris. De har annonsstopp den 1/9 och vill därför ganska snabbt kunna förse Greger med arbetsmaterial så att han i sin tur hinner få ihop annonsmaterial för granskning hos Högskolan (de vill inte sätta sin logga på vadsomhelst, nämligen).


Hållpunkten för lördagen, så:
# Åtgärder under augusti - vem bör göra vad för att annonsen skall kunna bli så informativ och uttömmande som möjligt?

Om du inte kan närvara på lördag, PM:a eller geddon-maila mig gärna det som annars hade framförst på mötet!

Vill i övrigt redan nu passa på att flagga för nästa, i skrivande stund planerade möte, den 23 augusti (samma tid och kanal, 14.00 på geddon).
#10
Protokoll, styrelsemöte 2008-07-27

Närvarande   Anders Bergström, Greger Lundstedt, Fredrik Nättorp, Fredrik Ros



§ 1. Mötets öppnande
Ordföranden Greger Lundstedt förklarade mötet öppnat.

§ 2. Inledande punkter

a) Val av ordförande samt sekreterare
   Greger Lundstedt ordförande, Anders Bergström sekreterare
   b) Dagordningens godkännande
   Dagordningen godkänndes.
   c) Val av justerare
   Fredrik Ros.

§ 3. Nyrekrytering av bidragsberättigande medlemmar

a)   Krismedvetande
För att skapa ett medvetande om föreningens tillstånd bland föreningens medlemmar åtog sig Greger Lundstedt och Fredrik Nättorp att återupprätta föreningsorganet Mean Mountain Mail.
b)   Handlingsplan
Med planerade events ökar också möjligheterna att visa upp verksamheten för allmänheten och därigenom också skapa intresse för verksamheten. Det konstaterades att marknadsföringen i första hand bör riktas mot en full$bidragsberättigande målgrupp.
c)   Förslag till handlingsplan
Konkret faställdes att någon form av aktivitetsdag skall hållas den 6 september (Anders Bergström, Anders Bersten, och Greger Lundstedt är hittills involverade i detta projekt). Därutöver diskuterades möjligheterna att arrangera värvningsevents såsom t.ex. 40k- och WHFB-dagar, i syfte att väcka intresse för verksamheten.

§ 4. Konventet

Efter förlängd semesterdvala är konventsarbetet åter igång. Det fastslogs att en speldag bör hållas med anknytning, dock ej i direkt anslutning, till konventet. Datum för detta event fastslogs preliminärt till den 6 december 2008.

§ 5. Övriga frågor

a)   Grillinköp ety den gamla är rasfärdig
Anders Bergström åtog sig att införskaffa en ny grill.
b)   Bjuda in medlemmar till styrelsemöte
Det befanns i allt väsentligt såsom varande lämpligt att också föreningens övriga medlemmar bjuds in att närvara vid styrelsens möten.
c)   Inköp av fack för in/utkorg av bidragspapper
Det konstaterades att brevfacken som redan finns är tillräckliga för detta sorteringsändamål, men att vissa modifikationer kan komma att krävas.
d)   Fler/andra bidrag som föreningen kan söka
Enligt uppgift skall det gå att få bidrag genom kommunen om man upplåter sina föreningslokaler för uthyrning. Frerik Ros åtog sig att undersöka denna sak närmare.
e)   Störande grannar
Enligt inlämnad motion från föreningsmedlem (se bilaga 1) anmodas styrelsen att göra någonting åt att personer som vistas i fastigheten några våningar upp kastar ner fimpar från balkongen. Dock åtog sig styrelsen att tipsa den lokala pressen om misstanken om att inudstrilokalerna olovligen används för inkvartering.
f)   Kaffet är slut
Kaffe kommer att införskaffas vid nästa inköp till kiosken, varefter kaffe också kommer att ingå i kiosksortimentet.


Datum för nästa styrelsemöte fastslogs till den 31 augusti.
#11
Dagordning, i skrivande stund:

1. Utan Kassör under konventet, inget konvent.
#12
Dagordning, i skrivande stund:

1. Kassör finnes  :!:
2. Ett gäng andra poster vakanta :)
#13
Styrelsemöte den 25 maj 2008

Närvarande   Anders Bergström, Anders Bersten, Greger Lundstedt, vicekassör Stefan Nilsson, Fredrik Ros


§ 1. Mötets öppnande
Ordföranden Greger Lundstedt förklarade mötet öppnat.

§ 2. Inledande punkter

   a) Val av ordförande samt sekreterare
   Greger Lundstedt ordförande, Anders Bergström sekreterare
   b) Dagordningens godkännande
   Dagordningen godkänndes
   c) Val av justerare
   Fredrik Ros, vicekassör Stefan Nilsson

§ 3. Uppföljningar (öppna ärenden)

   a) Bidragsansökan (Fredrik Ros mfl.)
   Cirklarna skall uppmanas att inventera behov av materiel som ev. kan införskaffas
   genom MBSK.
   b) Försäkringsärendet (Anders Bersten).
   Ärendet bordlagt.
   c) Ny forummotor? (Greger Lundstedt)
   Ärendet bordlagt.
   d) Nya kolvar och lås (vicekassör Stefan Nilsson, Fredrik Nättorp)
   Inget nytt att anmäla. Ärendet bordlagt.
   e) Planer för lokalen 2008 samt juridiskt sakläge hyresvärden
   Ärendet avslutat.
   f) Konventsuppdatering (Anders Bergström)
   Vi har lokalerna på Högskolan. Boendemöjligheter på hotel undersöks
   och butiker/arrangörer är kontaktade. Det puttrar på!
   g) Självläkande kylskåp (Anders Bergström)
   Kylskåpet läkt. Ärendet avslutat.
   h) Pappersåtervinning (Anders Bergström)
   Representant på miljökontoret kontaktad. Svar väntar.
   i) Events och nyrekrytering (samtliga)
   Intet nytt. Ärendet bordlagt.
   j) Innebandy (Robin Fredman)
   Informationstråd ännu ej upplagd.
   k) Bonussystem (samtliga)
   En grundidé för medlemsvärvningskampanj har tagits fram. Medlemmar (ej styrelsemedlemmar)
   i föreningen som under återstoden erhålla ett presentkort om 500:- för var 5:e bidragsberättigande
   medlem som rekryteras. Presentkortet kan användas i valfri verksamhetsrelaterad butik.

§ 4. Övriga frågor
   a) Mariedals fritidsgård
   Fritidsgården skall bjudas in till Kelly's Hjältar-evenemang. En aktivitetsdag på fritidsgården
   skall planeras och hållas inom kort.
   b) Städning av lokalen
   Det kan definitivt bli bättre.
   c) Hyra ut lokalen till Eriks fest
   Ärendet bordlagt och upplflyttat till Uppföljningar.
   d) Terrängbyggare, utlägg
   Medlemmar som bygger terräng gör anspråk på ersättning.
   e) Lysrör har gått
   Lokalansvarige tar tag i frågan.
   f) Kiosknyckel till medlem
   Andreas Carlsson erhåller nyckel till kiosk.

Datum för nästa möste fastställdes till den 29 juni
#14
BSK 26 / Butiker
maj 13, 2008, 22.19
Så långt:

Juntant - Tyngpunkt på demande. Högintressant?
#15
BSK 26 / [Möte] Onsdag 7 maj kl. 18.30
maj 04, 2008, 21.54
Högskolans lokaler är nu helt i hamn. Återstår att fylla dem med folk
och aktiviteter.

Möte avses hållas å Armagedons lokaler kommande onsdag (7 maj) med
start kl. 18.30.

Samtalsämnen i huvudsak (ingen särskild ordning)

# Ansvarsområden (förrädiskt kortfattad punkt :))
# Spelaraktiviteter (vilka koncept kan återanvändas från föregående år etc)
# Affärsaktiviteter (vilka butiker vill man ha etc)

Om du inte kan närvara men vill säga ett och annat; häv ur dig i tråden.

Väl mött!

/Anders
#16
Protokoll, styrelsemöte 2008-04-27


Närvarande   Anders Bergström, Anders Bersten, Robin Fredman, Greger Lundstedt, Stefan Nilsson (vice ordförande), Stefan Nilsson (vice kassör), Fredrik Nättorp, Fredrik Ros


§ 1. Mötets öppnande
Ordföranden förklarar mötet öppnat.

§ 2. Inledande punkter

a)   Val av ordförande samt sekreterare
Som ordförande och sekreterare godkändes Greger Lundstedt respektive Anders Bergström.

b)   Dagordningens godkännande
Dagordningen godkändes.

c)   Val av justerare tillika rösträknare
Anders Bersten och Stefan Nilsson (vice kassör)

§ 3. Uppföljningar (öppna ärenden)

a)   Försäkringsärendet (Marie Näsström)
Ärendet avskrivs. Tillkommer: inventering av gällande försäkringsvillkor. Anders Bersten åtar sig att styra upp en inventering.

b)   Ny forummotor (Anders Bergström)
Greger Lundstedt övertar frågan. Tillkommer: Stefan Nilsson undersöker Googles kalenderfunktion.

c)   Nya kolvar och lås (vice kassör Stefan Nilson, Fredrik Nättorp)
Ärendet bordlagt.

d)   LAN (samtliga)
Ärendet flyttas till punkt § 4, a).

e)   Planer för lokalen 2008 samt juridiskt sakläge hyresvärden(?)
Deponerade pengar som retroaktivt tillfaller föreningen skall undantagslöst sparas.

f)   Bidragsansökan (Ros m.fl.)
Listor har gått ut till gruppledare avseende bidrag från Medborgarskolan. Kommunbidraget för föregående års verksamhet har kommit.

g)   Konventsuppdatering (Anders Bergström)
Banner för konventet är skickat till SVEROK. Lokalfrågan måste lösas till sin helhet under kommande vecka.

h)   Trasigt kylskåp (Anders Bergström)
Kylskåpet har läkt sig själv.

i)   Pappersåtervinning (Anders Bergström)
Ärendet bordlagt.

j)   Deponeringsfrågan (vice kassör Stefan Nilsson)
Ärendet avslutades.

k)   Events och nyrekrytering (samtliga)
IvinyaCon kommer i år att hållas i Falsterbo, Skåne (Fotvikens Kulturcentrum). Mer information kommer att vara medlemmar tillhanda inom kort. Besök till Axelvalla och planeras till helgen den 2 maj. Medlemmar som önskar delta uppmanas kontakta Erik Sala (Deadbolt) på forumet.


l)   Innebandy (Robin Fredman)
Möjlighet att spela innebandy kommer att finnas för medlemmar genom GetUpdated. Information om formerna för detta. Ärendet avslutat.

m)   Bonussystem (samtliga)
Ärendet bordlagt.


§ 4. Övriga frågor

a)   Mariedals fritidsgård
Fritidsgården vill ställa upp med lokal för marknadsföringen av föreningens verksamhet. Det kan röra sig om mindre LAN, demo av Warhammer etc. Datum och former för aktiviteter skall avhandlas på forumet.

b)   Städning av lokalen
Tillsvidare gäller att en formell städdag per månad styrs upp av Fredrik Ros L5R-grupp.

c)   Hyra ut lokalen?
Frågan ställs huruvida det är lämpligt att vid ett tillfälle under 2009 upplåta lokalen till en föreningsmedlem: Erik Norén önskar förlägga sitt födelsedagsfirande till Armagedon. Försäkringsmässigt förutsättningar skall avhandlas av Anders Bersten. Greger frågar Fredrik Ewers om vad brandmyndigheten sa angående lokalen. Innan något beslut i fråga fattas skall föreningens medlemmar tillfrågas.



§ 5. Medlemsantalet
Ytterligare 3 bidragsberättigande medlemmar har tillkommit under månaden. Det totala antalet bidragsberättigande medlemmar uppskattas till nu till 45.

§ 6. Mötets avslutande
Datum för nästa möte fastställt till den 25 maj, 2008.

Edit: ändrade under 4c /Greger
#17
BSK 26 / Lokalplanering
april 08, 2008, 16.49
Sten Dellby, Högskolan, har sagt OK GO för samarbete enligt föregående års upplägg. Därmed torde lokalfrågan vara i hamn. Dock ej på detaljnivå. Förhoppningsvis kommer jag att kunna träffa Sten i nästa vecka för att ytterligare bena ut litet grundläggande frågor.
#18
Protokoll, styrelsemöte 2008-03-30

Närvarande*   Anders Bersten, Anders Bergström, Robin Fredman, Marie Näsström, vicekassör Stefan Nilsson,viceordförande Stefan Nilsson, Fredrik Ros, Greger Lundstedt

*Vid mötet närvarade också Per Odlund, särskilt kallad

§ 1. Mötets öppnande
Greger Lundstedt förklarade mötet öppnat.

§ 2. Inledande punkter

a)   Val av ordförande samt sekreterare
Som ordförande godkändes Greger Lundstedt. Som sekreterare godkändes Anders Bergström.
b)   Dagordningens godkännande
Dagordningen godkändes.
c)   Val av justerare tillika rösträknare
Som justerare tillika rösträknare godkändes Marie Näsström och Fredrik Ros

§ 3. Uppföljningar (öppna ärenden)

a)   Försäkringsärendet (Marie Näsström)
Inga nyheter kunde rapporteras. Ärendet bordlades till nästa möte.
b)   Ny forummotor (Anders Bergström)
Inget nytt att rapportera. Ärendet bordlades till nästa möte.
c)   Nya kolvar och lås (vicekassör Stefan Nilsson, Fredrik Nättorp)
Handlingsplan ännu ej färdigställd för presentation. Nycklar är därmed fortfarande på vift. Ärendet bordlades till nästa möte.
d)   LAN
Formerna för ett LAN diskuterades men inga konkreta förslag kunde presenteras. Frågan lämnades öppen huruvida en LAN-del skulle läggas till konventsprogrammet eller utgöra ett fristående event. Diskussionen fortsätter.
e)   Planer för lokalen 2008 samt juridiskt sakläge (hyresvärden)
Inga nya uppgifter kunde presenteras. Sökandet efter möjliga alternativ till befintlig lokal forgår.


§ 4. Nyckel- och skåpsansökningar

§ 5. Val av styrelsens motto
Styrelsen antog mottot "Fort och roligt".

§ 6. Bidragsansökan
Fredrik Ros kunde rapportera att möte skall hållas med Medborgarskolan under den kommande veckan (v. 14). I övrigt kunde inga nyheter rapporteras.




§ 7. Lokalansvarige: Trasigt kylskåp
Då kylskåpet i anslutning till köksfaciliteterna under vecka 13 upphörde att fungera ålades lokalansvarige Anders Bergström att utreda förutsättningarna för införskaffande av ett nytt.

§ 8. Konventssektionen
Konventsordförande Anders Bergström lät meddela att kontakt har initierats med högskolan både i fråga om lokal och samarbetsformer för BSK 26, men att svar ännu inte erhållits. Arbetet mot högskolan skall intensifieras, liksom jakten på frivilliga kandidater till övriga ansvarsposter. Ett nytt möte för konventet kommer att lysas inom kort. PR-aktive Greger Lundstedt lät meddela att inga trycksaker kunde presenteras under GothCon. Dock har en ungersk konstnär givit konventet tillstånd att använda en illustration i PR-syfte.

§ 9. Marshyran/hyreskontraktet
Vice kassör Stefan Nilsson redogjorde för förutsättningarna gällande hyresdeposition. Om halva hyran deponeras till Länsstyrelsen kan beloppet återbetalas efter tre månader och därefter fortlöpande, under förutsättning att hyresvärden inte vidtar rekommenderade åtgärder. Vice kassör Stefan Nilsson skall förse Karin Bengtsson, kontaktperson på Länsstyrelsen i Göteborg, med underlag för föreningens räkning.

§ 10. Plan för events och nyrekrytering
Styrelsen kunde fastslå att event som en plattform för nyrekrytering är en möjlighet värd att undersöka vidare. Det fastslogs att större ansträngningar i fråga om marknadsföring bör föregå event, men också verksamheten generellt.  Ärendet ej avslutat.

§ 11. Datoransvarig
Som ansvarig godkändes Per Odlund, som därmed också gavs tillträde till styrelsens kontor.

§ 13. Medlemskort, försäljning, säljtävling, bonussystem
Former för uppmuntran till medlemsrekrytering genom medlemmarna diskuterades, men inga konkreta förslag kunde presenteras. Frågan lämnades öppen för vidare diskussion.

§ 12. Övriga frågor

a)   Innebandy
Robin Fredman tog på sig att undersöka förutsättningarna för sponsring av lokalhyra för friskvårdsaktiviteter.
b)   Städdagar
Uppstramning beträffande städansvar anmodades.
c)   Styrelsens närvarofrekvens i lokalen
Det konstaterades att styrelsens medlemmar möjligen i större utsträckning bör frekventera lokalen.
d)   Affischering Bäckäng
Möjligheterna för marknadsföring på Bäckängsgymnasiet, där aktiva medlemmar redan finns, skall undersökas.
e)   Pappersåtervinning
Lokalansvarige ålades att undersöka förutsättningarna för sortering av lokalens skräp.




§ 13. Mötets avslutande
Ordföranden förklarade mötet avslutat. Datum för nästa möte fastslogs till den 27 april 2008.

Edit: Lade till mig i närvarolistan /Greger :)
#19
BSK 26 / Figurspel
mars 26, 2008, 14.17
För uppdateringar och anslag beträffande figurspel.


Figurspelsansvar BSK 26: posten i skrivande stund vakant
#20
Brädspel / Brädspel i lokalpressen
mars 09, 2008, 15.40
Borås Tidning medger att man under rubriken "Borås Idag" kan publicera
blänkare om aktiviteter på bygden. Senast tre dagar före införande (el.
torsdagar för införande mån-tis) måste tidningen ha materialet.

Eftersom det förutsätts att oanmälda och i övrigt oväntade deltagare skall ha
möjlighet att ansluta så är brädspelskvällarna på torsdagar ett ypperligt
exempel på en aktivitet som kan uppmärksammas på detta sätt.

Om ingen har något emot det kommer jag framgent att skicka en blänkare
till BT inför varje torsdag då spel kommer att bli av.

Exempel:
Spelafton - Brädspel kl. 18-22. Spelföreningen Armagedon, Katrinedalsgatan
13b, ingång från bakgården. Vi bjuder på kaffe.

Rentav kunde man fronta med spelens namn om dessa är kända på
förhand. ex. I afton: premiäromgång Drakborgen.

I och med att tidningen per definition känner till vem som har lämnat
uppgifterna kan man också hänvisa till uppgiftslämnaren för ev. frågor
kring arrangemanget. Alltså är det inte något problem att vår lokal kan
vara litet trixig att hitta.

Förslag på utformning i övrigt kan lämpligen diskuteras i denna tråd!