Diorama-frågor

Startat av Greger, oktober 10, 2007, 08.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

hej! :)

1. Vem är ansvarig i år?

2. Finns det gamla kyrkogårdsdioramat kvar? (Tidigare greenpeace-dioramat.) Och i så fall, vilket skick? Jättetrasigt? Är det ok att bygga om det?

3. På en diorama-workshop för ett par år sedan som jag och Ivar höll i så påbörjade vi ett diorama med en kulle. Kom inte så långt, men undrar om den finns kvar? Undrar också om vikingahusen vi byggde på workshoppen finns kvar?

Häls,
Greger

Brain

Citat från: "Greger"
2. Finns det gamla kyrkogårdsdioramat kvar? (Tidigare greenpeace-dioramat.) Och i så fall, vilket skick? Jättetrasigt? Är det ok att bygga om det?
Tror inte det är kvar. Kan inte minnas att jag såg det under städveckan.

Citat från: "Greger"
3. På en diorama-workshop för ett par år sedan som jag och Ivar höll i så påbörjade vi ett diorama med en kulle. Kom inte så långt, men undrar om den finns kvar? Undrar också om vikingahusen vi byggde på workshoppen finns kvar?

Husen finns i den vita garderoben i Dioramarummet. Kullen skall vara undanlagd i hyllorna.
Tomas Davidsson

Greger

Tack Brain! Då kan jag fortsätta att fundera och smida planer! :)

/Greger

Ivar

Jag fortsätter gärna att bygga lite då å då i gott sällskap med dig greger om du hade tänkt att göra det på gedon o inte i götet.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Greger

Gött mos Ivar! Jag tänkte framförallt bygga på Gedon, även om det kan bli lite i Götet med. :)

Andra som vill vara med är också välkomna, så klart!

Jag har en idé som jag tänker slänga upp här på forumet snart och se ifall folk vill vara med.  Tänkte gå vidare med idéerna vi hade kring en vikingby/stad, tycker det är kul att bygga sånt. Lite sniderier och snickarglädje och runstenar och sånt snyggt!

:)

Greger

Ivar och jag bygger nu på söndag (21/10) och nästa söndag (28/10). Andra kobolder som vill vara med får gärna det! :)