Låst utseende

Startat av Clifford, september 15, 2006, 01.55

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

PGA buggjakt så har jag för tillfället låst forumets utseende till Subsilver.

Jag ska återställa de gamla så snart de släpps i nyare, säkrare versioner.

Dessutom har jag fixat en modd till forumet som gör att jag kan deleta konton direkt i forumet, so beware, spambots!


*EDIT*

Ytterligare en spam-blocker som fungerar som följer:
Spambots registerar sig (nästan) alltid med en hemsida. Nu finns inget fält att fylla i för hemsida när man ska registrera sig för ett konto på forumet. Botten försöker ändå,  modden känner av detta. Resultat: Die.

No more russian bots!
Vill man ha en hemsida i sin profil synlig så går det bra att lägga till den efteråt, i Profile-menyn.

soulreaper

Bra jobbat Clifford!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Dessutom har jag fixat en modd till forumet som gör att jag kan deleta konton direkt i forumet, so beware, spambots!
OH
MY
GoD!
>_<

Hehe, kan föreställa mig mjölkharen gå berserk mot alla spambots :D

Du rockar Cliff =)

Clifford

Hur viktigt är det att jag skaffar andra utseenden till forumet?

Om vi ska ha flera utseenden (tex PulpFiction, DAJglass, Warcraft, m.m.) på forumet så behöver jag veta exakt vilka. Det innebär nämligen en hel del jobb att fixa till dem, så vad tycker ni? Om folk står ut med den nuvarande (subSilver) så har det inte så hög prioritet för mig att gå igenom en massa nya utseenden...

För/emot?

KOBOLDKUNGEN

fuck it, det här utseendet funkar bra
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


sebbe

subsilver är bra. man skulle kunna göra saker som att byta logga bara, om någon orkar
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

rAWTAZ

Personligen älskar jag DAJglass, tycker det är riktigt snyggt. Men jag vet hur jäkla drygt det är att underhålla saker, så om du känner att det här räcker blir det bra så, imho.

Clifford

Jag behöver några testare som provar att testa och använda de andra utseenden man kan välja på här på sidan.(DAJ_Glass, Wow_Horde m.m.)
De har varit låsta länge men nu när botblockningen äntligen funkar tänkte jag tillåta dem igen.

Det finns risk att de är buggade med nuvarande Php-version. Nån som ställer upp för lite testning?

(den som ställer upp med en genomgående testning kanske kan få sitt alldeles egna forumutseende om den är snäll ;) )

Fluff

jag kan tänka mig att ställa upp och testa. finns det någon checklista att följa eller är det bara att prova på efter dumhet?
ät en makaron till!

Fluff

AAAAA!!!! clifford vad har du gjort??
utan förvarning alltså!! fick ju värsta chocken!!
ät en makaron till!

Clifford

Nu är alla utseenden upplåsta, har du msn kan du messa mig på

mitt.namn[att]hotmejl.com

ja, ovanstående är alltså inte själva adressen men du fattar, hotmail osv.

Jag testade gamla fina Elektro och den såg ok ut, men jag vill gäran att man testar att skapa ett nytt konto bland annat. Skapa ett konto du kallar test, byt till femtioelva olika utseenden på det och se om alla options fortfarande finns i din profile.

När du är klar raderar jag det kontot. Jag har inte tid att fixa detta själv och dessutom trivs jag med subSilver så jag tänkte nån annan kan prova :D.


*edit* Vilket forumutseende föranledde denna chock? *nyfiken*

Fluff

okidoki.
ingen aning vilket utseende det är. lite vågformad sand? som bakgrundsbild...
blev mest chockad över att det byttes. inte just till vad det byttes till
ät en makaron till!

Clifford

Citat från: "Fluff"okidoki.
ingen aning vilket utseende det är. lite vågformad sand? som bakgrundsbild...
blev mest chockad över att det byttes. inte just till vad det byttes till

Låter som Elektro. Du vet om hur man byter utseende? I preferences, kallas Board Style, välj där. Det vi har använt på sistone är subSilver.

Fluff

jajamensan. hittade själv *klappar mig själv på huvudet i uppmuntrande syfte*

tog mig för övrigt 4 försök att tyda tecknen som ska blocka spambots. vet inte om det säger mest om hur dåligt jag tolkade bilden eller hur bra det är... och NEJ, det var ingen fråga som jag vill ha svar på. jag har trots allt precis klappat mig på huvudet för att jag var duktig.
ät en makaron till!

Clifford

För den som vill ha nåt extra snyggt som matchar Geddons (lite lätt efterblivna) hemsida rekommenderas det nya utseendet Red_Silver.

8)