Kalender

Startat av torbjorn85, juli 19, 2005, 18.53

Föregående ämne - Nästa ämne

torbjorn85

En kallender där användare kan fylla i planerade acctiviteter på armagedon
//Torbjorn85

dagle

alltså det skulle jag kunna koda något men saken är den att jag inte kommit på något super bra sätt att räkna ut hur året ser ut(kanske connecta till någons db eller kanske det finns en inbyggd funktion i php). Annars får man väll köra en fil 1gång/år som skapar hur året ser ut (skulle kunna läggas in direkt i koden men trorligen skulle detta göra att geddon sida blir ännu segare..)

Brain

Citat från: "dagle"alltså det skulle jag kunna koda något men saken är den att jag inte kommit på något super bra sätt att räkna ut hur året ser ut(kanske connecta till någons db eller kanske det finns en inbyggd funktion i php). Annars får man väll köra en fil 1gång/år som skapar hur året ser ut (skulle kunna läggas in direkt i koden men trorligen skulle detta göra att geddon sida blir ännu segare..)

Borde inte forumet ha en sådan funktion? Kanske bara är avstängd?
Tomas Davidsson

dagle

kom just på att det finns ju en jättelätt funktion för att leta upp de olika "datumen" date("t", mktime(0,0,"månaden",1,"året");
älskar php....

dagle

vart var det tänkt att den skulle vara?? framsidan?
För att jag har löst det nu men behöver veta vart den skall ligga och hur folk vill ha den. Jag tänkte att man skulle ha en på framsidan.
Där det står:
Alla datumen med 6 dagar i varje rad
Alla datum som har något i databasen får ett en annan färg och får en länk till ett popupp fönster där det står vad som händer (skulle kunna skriva överskriften för varje datum i kalendern men då kommer den bli mycker större. Tänkte att den skulle vara ganska liten.)

Heavy

Citat från: "dagle"Alla datumen med 6 dagar i varje datum.


Är helt förstummad !!!
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

dagle

datum, rad blir samma sak efter man har kört en concat av hela huvudet:...
kanske nån skulle kunna ge mig tillgång till sftp eller hss lösen som b-one har så jag kan fixa sådan saker lättare.

dagle

vad är bäst? sql eller flatfiles? sql är snabbare, men då måste jag skapa en db (ha tillgång till php admin), flatfiles är lättare (bara att tanka upp filerna) men kan sega ner sidan ännu mer.

Martin Larsson

Enligt mig är alternativet som inte laggar ner siten bäst, alltid :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dagle

men ge mig sql lösenordet och användarnanamnet då.

Clifford

Ring Laszlo...

sebbe

behövs inte, jag fixar det
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Citat från: "dagle"men ge mig sql lösenordet och användarnanamnet då.

Eye mannen, du ställde en fråga ovan och jag svarade, inte mer eller mindre 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Hmm, hittade den här tråden igen. Det har ju kommit på tal igen och jag skulle gärna höra vad du lärde dig om en kalender på sidan förra gången, Per?

dagle

Har någon halvfärdig version som jag själv programmerade men den saknar hel del grejer + att den använder mitt "nyhets-script" för att visa aktiviteter, vilket inte är det bästa + att jag och design inte är en bra combo. Dock så hittade jag ett ganska bra plugin till phpbb men den hade inte alla funktioner som de andra kalender programmet hade. Kan sätta upp en testmiljö på min server så får vi se vilken som är bäst.