Forumproblem 26/12 2008

Startat av Clifford, december 25, 2008, 20.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Det verkar som att flera trådar inte visar de senaste posterna, alternativt förvunnit från listan. All data verkar dock finnas kvar om man letar upp tråden för hand.

Det är ett allvarligt problem och jag ska kolla på det så fort jag har tid.

Tills vidare vill jag att ni rapporterar alla fel och problem här, så att vi har koll.

Fluff

just nu funkar inte skitsnackstråden för mig. får fram första sidan med inlägg men trycker jag på någon annan sida får jag upp en sida där det står "No posts exist for this topic".
ät en makaron till!

Ewers

Samma för mig, plus ett flertal trådar till.

/F 8)

dagle

Nu är nog det mesta fixat.

Clifford

Citat från: "dagle"Nu är nog det mesta fixat.

Fixade du något? Jag har klippt och klistrat ihop trasiga trådar en del, gjorde du något mer?

Also, hur fan fick du 5000 posts? bara sådär?  :)

dagle

Citat från: "Clifford"
Citat från: "dagle"Nu är nog det mesta fixat.

Fixade du något? Jag har klippt och klistrat ihop trasiga trådar en del, gjorde du något mer?

Also, hur fan fick du 5000 posts? bara sådär?  :)
Min inloggning blev korrupt typ och inga av mina inlägg gick att visa pga av det (Och trådar som var skapade i mitt namn visades inte pga detta.). Så jag tog bort min användare, skapade en ny, leta rätt på mitt nya ID och ändrade detta till mitt gamla (som jag hittade genom att söka på något som jag vet att jag har postat). Sedan så tyckte jag att jag fick kompensera för mitt joindate med att fuska lite med postcount. ;)

Clifford

Citat från: "dagle"
Citat från: "Clifford"
Citat från: "dagle"Nu är nog det mesta fixat.

Fixade du något? Jag har klippt och klistrat ihop trasiga trådar en del, gjorde du något mer?

Also, hur fan fick du 5000 posts? bara sådär?  :)
Min inloggning blev korrupt typ och inga av mina inlägg gick att visa pga av det (Och trådar som var skapade i mitt namn visades inte pga detta.). Så jag tog bort min användare, skapade en ny, leta rätt på mitt nya ID och ändrade detta till mitt gamla (som jag hittade genom att söka på något som jag vet att jag har postat). Sedan så tyckte jag att jag fick kompensera för mitt joindate med att fuska lite med postcount. ;)

Nyfiken som jag är: Hur lyckades din inloggning bli korrupt? Var det självförvållat?  :wink:

Och en sak till: Nästa gång nåt sånt händer, säg gärna till så att jag slipper felsöka forumet på julhelgen  *grums* :roll:

Martin Larsson

Hmmm betyder Dagles 5k posts att det är en cap i postcountern?

Dät bi teh skuk! fix! 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dagle

Citat från: "Clifford"
Citat från: "dagle"
Citat från: "Clifford"
Citat från: "dagle"Nu är nog det mesta fixat.

Fixade du något? Jag har klippt och klistrat ihop trasiga trådar en del, gjorde du något mer?

Also, hur fan fick du 5000 posts? bara sådär?  :)
Min inloggning blev korrupt typ och inga av mina inlägg gick att visa pga av det (Och trådar som var skapade i mitt namn visades inte pga detta.). Så jag tog bort min användare, skapade en ny, leta rätt på mitt nya ID och ändrade detta till mitt gamla (som jag hittade genom att söka på något som jag vet att jag har postat). Sedan så tyckte jag att jag fick kompensera för mitt joindate med att fuska lite med postcount. ;)

Nyfiken som jag är: Hur lyckades din inloggning bli korrupt? Var det självförvållat?  :wink:

Och en sak till: Nästa gång nåt sånt händer, säg gärna till så att jag slipper felsöka forumet på julhelgen  *grums* :roll:

Har bara aningar.
Såg inte felet förens jag skulle logga in nästa gång vilket var några dagar senare och det inte gick så bra.

Citat från: "Martin Larsson"Hmmm betyder Dagles 5k posts att det är en cap i postcountern?

Dät bi teh skuk! fix! 8)
Nej. Max är 10^9 - 1 om jag inte minns fel. Vilket borde dröja ett tag.