Idéer för hemsidan

Startat av Clifford, april 26, 2004, 10.55

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Jag tänkte släpa med mig min kamera nästa gång jag dyker ner för lite fotande.. Vore ju ul att ha på styrelsen osv. med, och en onsdag passar ganska bra för figurspelande och det evigt pågående datorspelandet..


För övrigt undrar jag om det vore en dålig idé om Gedon köpte in en digitalkamera modell billig (netonnet hade en 3 mpx för runt 600 sist jag kollade)?? Då skulle iallafall sidan kunna bli levande igenom bilder..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Citat från: "Heavy"Jag tänkte släpa med mig min kamera nästa gång jag dyker ner för lite fotande.. Vore ju ul att ha på styrelsen osv. med, och en onsdag passar ganska bra för figurspelande och det evigt pågående datorspelandet..


För övrigt undrar jag om det vore en dålig idé om Gedon köpte in en digitalkamera modell billig (netonnet hade en 3 mpx för runt 600 sist jag kollade)?? Då skulle iallafall sidan kunna bli levande igenom bilder..

Kameraköp har varit planerat innan, jag är för. Det är kul om vi har lite lustiga bilder på oss, och så kan man göra battlereports.

Heavy

Jepps, jag håller med :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Apanpapan

Alla bilder på den gode moderatorn är lustiga... på ett sorgligt litet vis men ändå lustiga...  :lol:
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Björn

Apanpapan: You rebel scum!

....iofs är kamera en bra idé men inse att Filmsektion kommer missbruka den fett :!:

Martin Larsson

Citat från: "Apanpapan"Alla bilder på den gode moderatorn är lustiga... på ett sorgligt litet vis men ändå lustiga...  :lol:

8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

Citat från: "Heavy"Jag tänkte släpa med mig min kamera nästa gång jag dyker ner för lite fotande.. Vore ju ul att ha på styrelsen osv. med, och en onsdag passar ganska bra för figurspelande och det evigt pågående datorspelandet..


För övrigt undrar jag om det vore en dålig idé om Gedon köpte in en digitalkamera modell billig (netonnet hade en 3 mpx för runt 600 sist jag kollade)?? Då skulle iallafall sidan kunna bli levande igenom bilder..
om vi ska lägga pengar på en kamera kan vi lika gärna köpa en halvbra för en tusenlapp eller två.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

deadbolt

Citat från: "sebbe"
Citat från: "Heavy"Jag tänkte släpa med mig min kamera nästa gång jag dyker ner för lite fotande.. Vore ju ul att ha på styrelsen osv. med, och en onsdag passar ganska bra för figurspelande och det evigt pågående datorspelandet..


För övrigt undrar jag om det vore en dålig idé om Gedon köpte in en digitalkamera modell billig (netonnet hade en 3 mpx för runt 600 sist jag kollade)?? Då skulle iallafall sidan kunna bli levande igenom bilder..
om vi ska lägga pengar på en kamera kan vi lika gärna köpa en halvbra för en tusenlapp eller två.

utan tvekan, iden om att köpa en kamera modell netonet billig är urkass!!
hur vet jag det då? jo jag har en 3mpx avant själv och kan intyga att den faktiskt knappast är värd 200 spänn. köpa en bättre kamera  för runt 2-3k är något föreningen kommer ha glädje på många fronter.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Clifford


Heavy

Avant är inte kung nej, men dom funkar..

Som det ser ut idag kommer det inte att köpas en kamera på ett tag, så om man hittar bra erbjudanden eller tips på bra modeller lämnas dom med fördel till mig eller en annan styrelsemedlem för utvärdering på lämpligt styrelsemöte..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Ett förslag till en bra sak, i mina ögon i vart fall.

Ett digitalt nyhetsbrev borde ju gå att fixa till hemsidan. Alltså bara i all sin enkelhet.

Ett ställe på hemsidan där man alltså kan bifoga sin mailadress för att man är intresserad av det vi pysslar med. Så kan man väl spara det i ngn databas där man sedan kan göra nyhetsutskick ifrån.

Motsv information såsom Buffy Cup, årsmöten , klubbmästerskap, EGON, BSK, magic gatherings osv.

Fyfan vad jag é brajjt! (Aj! Det gör ont Tur att man ska supa upp nåra hjärnceller i Jötlaborg)

dagle

Citat från: "emil"Ett förslag till en bra sak, i mina ögon i vart fall.

Ett digitalt nyhetsbrev borde ju gå att fixa till hemsidan. Alltså bara i all sin enkelhet.

Ett ställe på hemsidan där man alltså kan bifoga sin mailadress för att man är intresserad av det vi pysslar med. Så kan man väl spara det i ngn databas där man sedan kan göra nyhetsutskick ifrån.

Motsv information såsom Buffy Cup, årsmöten , klubbmästerskap, EGON, BSK, magic gatherings osv.

Skulle gå att göra en php lösning där folk(pasi, sebbe, buffy vilka mer) skulle kunna ladda upp bilder till sidan. Så man slipper belasta admin :D

emil

Det skulle ju också kunna göras förstås. Men jag vart mer ute efter ett lättare sätt att nå folk som varit dumma/smarta nog att bidra med sin mailadress för att vara lättare kontaktbara genom ett enkelt email-utskick.

Just nu så mailade jag en del personer som kanske kan komma på Buffy Cup, och det är ett h-e att rota upp deras mailadress och skicka ett mail var för sig för att dom kanske vill vara med.

Hade dessa däremot varit/är medlemmar som godtyckligt tyckt att dom vill få nyheter av/om armagedon så hade dom fått det genom ett enkelt "klick" efter det att ngn skrivit en liten textrad.

På längre sikt tror jag att det skulle få många medlemmar att "stay in touch" med föreningen så att säga. Trots att det handlar om ex. Ture 50 bast och frånskild, smått alkoholiserad och desperat med tvångstankar om att passa in i det s.k. samhället vi lever i. (Vad gör du när du är 50?)  :shock:

(Ture är bara ett namn plockat ur luften, så om nu ngn känner sig träffad för att han heter Ture 50 bast och frånskild, smått alkoholiserad och desperat med tvångstankar om att passa in i det s.k. samhället vi lever i.)

Heavy

Citat från: "emil"(Ture är bara ett namn plockat ur luften, så om nu ngn känner sig träffad för att han heter Ture 50 bast och frånskild, smått alkoholiserad och desperat med tvångstankar om att passa in i det s.k. samhället vi lever i.)

Det finns iofs en Ture som är 35 bast som inte är frånskild, alkoholiserad eller har tvångstankar i "närmast-sörjande"-kretsen runt Gedon :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Emils förslag är faktiskt riktigt bra enligt mig, tycker stenhårt att det ska ordnas.

Tur att vi har den grinige ibland :roll:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.