Forumrevidering på G!

Startat av Clifford, februari 19, 2007, 17.41

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Hej hopp!

För att forumet ska bli mer lättöverskådligt avser jag bunta ihop delar av det och ta bort andra.

Konkret:

Airsoft - tas bort, används ej
Warhammer 40K & Warhammer Fantasy & Figurspel -slås ihop
Film - införlivas i Habla MP-5
BSK arkiv - redan borttagen, överflödig

Funderar även på att ta bort kategorierna "föreningsarrangemang" och "utomstående arrangemang" då dessa trådar knappt används. Arrangemang som Games Day utlyses ju redan på relevant speltråd tex figurspelstråden.


Ni har ikväll på er att komma med synpunkter!

Daniel

Går det att få in en kalender?

skulle vara mycket trevligt om man bara kunde kolla in här och se vad som händer den närmaste tiden på Armagedon (I alla fall de större arrangemangen kanske).

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Clifford

Egentligen ville jag ju ha synpunkter på min ovanstående post.... ;)

Nåväl:
Menar du en mod-addon i form av en phpbb-kalender någonstans på forumets huvudsida? Har sett att det finns, ska se vad som går att ordna...

Barcus

skulle vara bra om, det fanns en tråd som har nått att göra med varge sektion som finn i föreningen och att där är du som forum admin samt sektions chefen moderater.....

så det blir väl:
brädspel
figurspel
rollspel
kortspel
Musik spel (maries)

tror väl inte konventet behöver en till men du hänger nog med på vad jag menar.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Clifford

Citat från: "Barcus"skulle vara bra om, det fanns en tråd som har nått att göra med varge sektion som finn i föreningen och att där är du som forum admin samt sektions chefen moderater.....

så det blir väl:
brädspel
figurspel
rollspel
kortspel
Musik spel (maries)

tror väl inte konventet behöver en till men du hänger nog med på vad jag menar.

Instämmer delvis. Tror dock inte Marie kommer behöva en sådan tråd, inte heller kortspel. Mitt syfte var att anpassa trådarna efter vad som det faktiskt skrivs om på forumet. Vi hade kortspel tidigare och den var helt oanvänd. Märker jag en uppgång i antalet kortspeldiksussioner här så kan jag skapa en kortspelssektion resp. musikspelssektion.

Clifford

upptäckte just begränsning nummer femtioelva i PhpBB, man kan inte slå ihop hela forumdelar, bara enskilda trådar.
Inte värt besväret....

*edit* Funktionen för att flytta innehåll visade sig först efter att man valt "delete" på hela tråden. Logiskt....

Daniel

Citat från: "Clifford"Egentligen ville jag ju ha synpunkter på min ovanstående post.... ;)

Hehe... ber om ursäkt, men annars så ser det bra ut tycker jag, mycket lättare att få en överblick nu.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Barcus

En fråga då vart skall jag lägga min poll då där vi ska försöka sätta en dag i veckan att spela jyhad och andra kort spel?

ge mig en forum tråd de som är intreserade av det kommer läsa även om det inte fär lika mycket aktivitet i den som i habla-mp5 så är det en verksamhet som vi får bidrag för.

Finns nog en del kids som spelar nått random kort spel som vil komma och vara med igen i föreningen.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Martoow

Det har snackats om en kalender där man ser alla aktiviteter i föreningen...

Problemet: Det går inte att sätta in datum från andra trådar(om jag har fattat det rätt).
Lösningen: Skapa en särskild tråd som heter "Föreningsaktiviteter" där man kan lägga in alla aktiviteter på en gång.

Vet inte om ni redan har tänkt på det... men det är iaf mitt förslag. :)
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Clifford

Citat från: "Martoow"Det har snackats om en kalender där man ser alla aktiviteter i föreningen...

Problemet: Det går inte att sätta in datum från andra trådar(om jag har fattat det rätt).
Lösningen: Skapa en särskild tråd som heter "Föreningsaktiviteter" där man kan lägga in alla aktiviteter på en gång.

Vet inte om ni redan har tänkt på det... men det är iaf mitt förslag. :)


Eheheh....

Jag tog BORT tråden "föreningsarrangemang" igår kväll eftersom den använts 7 gånger på tre år. Så ja, idén har testats. Folk använder hellre relevant forum för att göra reklam för sina arrangemang, exempelvis använder Games Day figurspelsforumet. Jag tror att ett eget schema vid forumets botten, sida, eller överst, som en rutnät med olika datum, vore bäst. Har sett liknande lösningar på andra sidor och försöker hitta en som passar oss. Om ni undrar hur jag tänker, kolla schemat längst till höger här:
http://slush.gotdns.org/~dva00abn/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Martoow

Jaha, men det var ungefär så jag trodde att det skulle se ut ju. Men go ahead... det verkar bli ganska schysst det här?

Vart ska den sitta på sidan då? I marginalen som exemplet? :)
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va