Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Citat från: Raslurbat skrivet februari 07, 2017, 19.03
Jag är i 5A
För att vara övertydlig, du måste registrera dig in game BB2, OCC i din tier(grupp) och sedan skriva på deras forum att du reggat dig.

KOBOLDKUNGEN

Kul med Chaos, denna gången mot ligaledande dark elves :D
Med tanke på matchutvecklingen borde jag fetvunnit detta men ett par oturliga rundor gjorde att första halvlek slutade 1-0 till DE och sedan torskade  jag en 3+ för en 2-2 draw i turn 16 efter att min stjärn thrower blivit lightningboltad av plan:(
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Sicken tur att man inte möter det där mördarlaget. Vilken liga spelar dom i? Mycket MB & Claws?

KOBOLDKUNGEN

New Ogham!
Inte särskilt mycket faktiskt , 2 claws och 4 MB!
Gjorde inte mycket cas innan minotauren fick block inför förra matchen, han gjorde ju 5 i förra och 4 i denna!!!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se



emil

Någon som har några heta tips på hur man anfaller med Dark Elves för att göra TDs? Just nu försöker jag mest slå hål, överbelasta en av kanterna för att ta mig förbi och det är ganska enformigt. I många fall resulterar det i att jag måste byta kant eller köra centralt till slut ändå, då motståndaren flyttar om sina spelare. Dom är ju som regel minst lika snabba som Dark Elves. Varför vet jag inte, men nu är det så i spelet.

Mina nyckelspelare just nu är att jag har block på alla, ett leapsnucko, ett guardsnucko & två witches med frenzy. Fördelen är att alla kan göra TDs då´rå, som alla andra alvlag. Eg. vill jag köra med mycket blocks, men det är som någon annan tyckte: -"Du borde spela Orcs"

mlkr

Dark Elves är väl som bäst när de kör defence?
Ge motståndarn bollen först om du har möjlighet så att du startar med garanterat fullt lag. Beroende på motståndare får du nog gå olika tillväga:
- Riktigt hårda lag skulle jag stall:a järnet mot och sikta på att de inte får till en TD. Undvika blocks och försök bara att få en blitz i rundan mot dig.
- Mindre hårda lag får liknande behandling men här har du förmodligen större möjlighet att få in någon i motståndarens planhalva, smälla loss bollen och spela alvboll med en hand off/pass och därefter kubba järnet.
- Klenare lag borde ge dig mer möjlighet att spela hårdare defence och få till en vändning.
En spelare med kick är väl att föredra för att styra motståndaren något.

Får du en vändning och TD i defence kan du ju andas ut lite i dina egna 8 attackrundor.

På attack-  Slå hål någonstans och försök få igenom ett gäng för ett running game? Leap är ju nice. Frenzy är bra för att öppna upp.
- Mot hårda lag (som ju oftast inte är så snabba) bör du oftast bara behöva en cage i ryggen på din bollbärare om du lyckas bryta igenom.
- Mellanhårda, samma sak, men här bör du ju kunna binda upp fler genom att gå in i fler tacklezones så att motståndaren måste dodge mer om de ska åt din bollbärare.
- Klena AG-lag. CAGE!
/Veni Vidi Vicious

emil

Tack för tipsen. Mnja, försvaret klarar jag ganska bra, det är anfallet som lider brist på fantasi. Anfall är ju bästa försvar, men jag får väl kolla lite alternativ på den fronten.

emil

Orca Cola Championship börjar den 15:e, missa inte era matcher, ni har fram till och med 21:e på er.

KOBOLDKUNGEN

Emil, du som har koll :)
Var hittar man sitt divisionsforum eller finns de inte upp än?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#250
Jodå, du är i division 3B, Tier 3(vad det nu betyder?): http://www.orca-cola.com/beta/index.php?/topic/27873-match-day-1-start-your-engines/
Deltagarlista: http://www.orca-cola.com/beta/index.php?/topic/27801-participation-list/

Jag tror du har det in game också.
Att jag har koll är däremot en vida överdrift, men det beror på vem du frågar. ;)

KOBOLDKUNGEN

Danke :)
Hur hittade du dit? Kunde inte hitta någon post om dessa!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Ok, det kan vara så att dom inte öppnat den forumdelen för ditt coachnamn/forumnamn. Du är inte välkommen m.a.o. Nä, skämt åsido, kontakta någon typ Rymdkejsaren och beskriv problemet så löser dom nog det åt dig. För du har väl lagt till ditt lag in game i 3B? Join League/competition eller vad det heter?

emil

Sök efter OCC in game BB2 under multiplayer-liga, om ni har problem att hitta. Söker man efter Orca Cola så får man upp andra jollerligor.

KOBOLDKUNGEN

Har joinat ligan ingame sen länge men hittade inte forumdelen bara, men nu så :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se