EDH Multiplayer-turnering

Startat av JElfving, november 22, 2010, 16.19

Föregående ämne - Nästa ämne

JElfving

Eftersom så många har EDH-lekar (eller möjlighet att bygga!) tänkte jag att det vore kul att köra en turnering :)

Formatet blir Multiplayer, slå vänster, med lottade seatings. Alla lägger varsin Scars-booster och vinnaren tar allt. Max 8 personer. Föranmäl i tråden för säker plats. OBS! Inga prox tillåtna.

Har några grejer som kan luftas här på forumet:

1. Generalskada. Ibland kör vi med det, ibland inte. Spelar ingen roll för mig hur vi gör denna turneringen, vissa lekar blir bättre och vissa blir sämre. Men bra att bestämma det i god tid. Fritt fram med åsikter!

2. Sensei's Dividing Top. Ett kort de flesta har och kommer att spela med och som gör att turneringen, utan överdrift, kommer ta dubbelt så lång tid att spela klart. Jag röstar för att banna det kortet denna turneringen. Crystal Ball/Sylvan Library etc är däremot ok för de går ju faktiskt att förstöra (samt går inte in i ALLA lekar). Fritt fram med åsikter!

3. Speldag och tid. Kastar ut Tisdag 30/11 18.00. Så får vi lite tid på oss att bygga lek och byta kort på söndag. Fritt fram med åsikter! (Jag är mkt flexibel på denna punkten)

Om nån har nåt övrigt så fritt fram med åsikter!

"Officiellt" bannade kort:

* Ancestral Recall
* Balance
* Biorhythm
* Black Lotus
* Coalition Victory
* Fastbond
* Gifts Ungiven
* Kokusho, the Evening Star
* Karakas
* Library of Alexandria
* Limited Resources
* Lion's Eye Diamond
* Tolarian Academy
* Channel
* Metalworker
* Mox Sapphire, Ruby, Pearl, Emerald and Jet
* Panoptic Mirror
* Protean Hulk
* Recurring Nightmare
* Sway of the Stars
* Time Vault
* Time Walk
* Tinker
* Upheaval
* Worldgorger Dragon
* Yawgmoth's Bargain
* Painter's Servant
* Staff of Domination

Additionally the following legends should not be used as a General:

Braids, Cabal Minion
Rofellos, Llanowar Emissary

Barcus

Kan man inte få en boster för varje spelare man slår ut går man då bordet runt tar man alla.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

JElfving

Citat från: "Barcus"Kan man inte få en boster för varje spelare man slår ut går man då bordet runt tar man alla.

vet inte, kanske är bättre. blir ju jämnare fördelning.

men kan inte det störa hur man spelar normalt? att fireball-spells blir bättre till exempel, för man kan döda nån 4 steg ifrån en som en annan spelare har jobbat ner lågt i liv. eller att man börjar försöka ha kvar spelare i liv så man själv kan döda dom senare.

control/överlevnadslekar blir ju rätt mkt sämre också. tycker iaf det borde finnas nån fördel med att vinna allt.

JElfving

Billy har testat på sättet Marcus beskrev på GPn tror jag. Han kanske kan komma med en utvärdering :)

Plutonergy

Låter bra att vi bannar Sensi Diving Top kortet, ta lång tid på sin tur kort inte kul...

Blir det röstning om pris så lägger jag min röst för att man får en booster när man slår ut en spelare, jag tyckte att det fungerade bra på GP'n, när vi spelar så är det väl roligt att göra alla till små vinnare, inte bara en förstaplats som rensar brädet, även om det kan visa sig att det är en vinnare som tar allt i och för sig.

Vi bör kanske göra upp med generalskadad här i forumet då jag antar att det är visentlgit för vilken lek man kan tänka sig att spela. I min urillek är t.ex generalskadad viktig, medans i Marcus ta-jättelång-tid-på-sin-tur Sliver lek är den helt oviktig.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

JElfving

ok men då kommer jag personligen dela ut en dunk i ryggen och ett "bra gjort!" som extrapris till den lek (min) som vinner turneringen och bara slår ut en spelare.

sensei, consider yourself banned.

BUUUUril. där är min röst angående generalskada ;) Nä, men klart vi ska köra med det eftersom det är lite vad EDH går ut på. Kul för billy också att vinna nåt.

Plutonergy

Citat från: "JElfving"ok men då kommer jag personligen dela ut en dunk i ryggen och ett "bra gjort!" som extrapris till den lek (min) som vinner turneringen och bara slår ut en spelare.

sensei, consider yourself banned.

BUUUUril. där är min röst angående generalskada ;) Nä, men klart vi ska köra med det eftersom det är lite vad EDH går ut på. Kul för billy också att vinna nåt.

Buuril :)...
Jag är ganska så osäker på om jag skall köra den skall jag säga, multiplayer typ 4 spelare det är på tok för många battlefieldsweep för att göra den leken bra :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Xyzar

Jag är lätt på, men tycker inte om att ha priser, vill spela för att det är kul =D
There is no IRL, there is only AFK.

roligt

låter intressant, är gärna med!
Var med och spela.

Plutonergy

Citat från: "Xyzar"Jag är lätt på, men tycker inte om att ha priser, vill spela för att det är kul =D

Kan ochså tänka mig att spela detta utan priser...
Är med oavsett...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

JElfving

Citat från: "Plutonergy"
Citat från: "Xyzar"Jag är lätt på, men tycker inte om att ha priser, vill spela för att det är kul =D

Kan ochså tänka mig att spela detta utan priser...
Är med oavsett...

Men hallå!  :cry:  :) Klart jag också kan tänka mig att spela utan priser. Det var mest för att folk skulle få motivation att vara med. Jag tycker det alltid är roligare när det är nåt man spelar om, så trodde att andra tänkte likadant.

Men ok, inga priser. vi kör med generalskada. inga prox. tisdag 30/11 kl.18 (prick!)

Plutonergy

Citat från: "JElfving"
Citat från: "Plutonergy"
Citat från: "Xyzar"Jag är lätt på, men tycker inte om att ha priser, vill spela för att det är kul =D

Kan ochså tänka mig att spela detta utan priser...
Är med oavsett...

Men hallå!  :cry:  :) Klart jag också kan tänka mig att spela utan priser. Det var mest för att folk skulle få motivation att vara med. Jag tycker det alltid är roligare när det är nåt man spelar om, så trodde att andra tänkte likadant.

Men ok, inga priser. vi kör med generalskada. inga prox. tisdag 30/11 kl.18 (prick!)

Haha :)...

Ett förslag kan vara att alla deltagare pottar ett rare kort t.ex :)... bara så det är nånting i potten, alla av oss som spelar har sannolikt tonvis med rarekort som är värda under kronan som vi inte är noga med :)... det är faktiskt bra om det är någonting i potten, får jag föreslå att att antingen så kör vi om ett booster per deltagare, eller ett rarekort per deltagare, man får ett rare när man slår ut någon, eller så kör vi ingenting alls i potten... vill vi få upp värdet kan vi köra flera rarekort ochså, eller mythic kort eller något...

själv röstar jag på att potta ett rarekort, det måste vara nånting för att få upp suget även om det så är skit :)

att tilllägga när jag spelade EDH på GP Götheborg så var det free for all, inget slå vänster, men jag tror i tanken att det faktistk är roligare att slå vänster än free for all, vi kanske hinner spela två gånger och kan pröva båda varianterna?

Ochså bannar vi Juniors general! :D :D :D :D *retas*... haha nej det gör vi inte... men Sensi-Toppen är Armageddon-bannad och därför underförstått att kort som tar för mycket speltid för den enskilde spelaren bör undvikas...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

JElfving

Citat från: "Plutonergy"
Citat från: "JElfving"
Citat från: "Plutonergy"
Citat från: "Xyzar"Jag är lätt på, men tycker inte om att ha priser, vill spela för att det är kul =D

Kan ochså tänka mig att spela detta utan priser...
Är med oavsett...

Men hallå!  :cry:  :) Klart jag också kan tänka mig att spela utan priser. Det var mest för att folk skulle få motivation att vara med. Jag tycker det alltid är roligare när det är nåt man spelar om, så trodde att andra tänkte likadant.

Men ok, inga priser. vi kör med generalskada. inga prox. tisdag 30/11 kl.18 (prick!)

Haha :)...

Ett förslag kan vara att alla deltagare pottar ett rare kort t.ex :)... bara så det är nånting i potten, alla av oss som spelar har sannolikt tonvis med rarekort som är värda under kronan som vi inte är noga med :)... det är faktiskt bra om det är någonting i potten, får jag föreslå att att antingen så kör vi om ett booster per deltagare, eller ett rarekort per deltagare, man får ett rare när man slår ut någon, eller så kör vi ingenting alls i potten... vill vi få upp värdet kan vi köra flera rarekort ochså, eller mythic kort eller något...

själv röstar jag på att potta ett rarekort, det måste vara nånting för att få upp suget även om det så är skit :)

att tilllägga när jag spelade EDH på GP Götheborg så var det free for all, inget slå vänster, men jag tror i tanken att det faktistk är roligare att slå vänster än free for all, vi kanske hinner spela två gånger och kan pröva båda varianterna?

Ochså bannar vi Juniors general! :D :D :D :D *retas*... haha nej det gör vi inte... men Sensi-Toppen är Armageddon-bannad och därför underförstått att kort som tar för mycket speltid för den enskilde spelaren bör undvikas...

haha! ok men vi kör med att alla väljer ett personligt bountykort som spelaren som slår ut en får. det kan ju inte ens Linden missa att se det roliga i ;)

Plutonergy

Haha exakt!!! :D...
MEN det dök preics upp ett fucking j*vla hästsnabelproblem, inte säkert jag kan i fucking j*vla morgon jävla hästpiss!... jag återkommer...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

JElfving

Citat från: "Plutonergy"Haha exakt!!! :D...
MEN det dök preics upp ett fucking j*vla hästsnabelproblem, inte säkert jag kan i fucking j*vla morgon jävla hästpiss!... jag återkommer...

jaa återkom. annars är onsdag lika öppen för min del.