Jyhad/Vampire

Startat av Barcus, februari 23, 2007, 14.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Kan komma ner om vi blir tillräckligt många.

dilba

Kari, Carlos och marko kommer säkert och så jag såklart så vi
blir tillräckligt många för att spela så kom ner Ewers.

Niklas

Jag kommer passa på dagens aktivitet. Ska lira fotboll istället.

Ewers

Äntligen är det någon som ersatt mig på tronen...

Nisse utropas härmed till DEALBREAKER of the YEAR!  :evil3:  :evil4:  :evil2:

Nu kan jag äntligen sova lugnt.  :roll:

/F 8)

Niklas

Hahaha... det är du nog ensam om att tycka.

dilba

Lira idag vid 18 som vanligt?

Ewers

Kommer kanske kunna vara med beroende på hur mycket tid ASL tar idag.

/F 8)

Martin Larsson

så vad gjorde nisse för att förtjäna dealbreaker of the year?
Låter ju intressant :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Vi hade en deal, men då Nisse inte är van vid "läs kontraktet likt jevulens advokat" tyckte han jag motgått andemeningen i avtalet och blödde ihjäl mig.

/F

Raslurbat

Tycker inte det var i närheten av att vara en lika poetisk vacker och klinisk deal-break som den Ewers gjorde på Calle :D
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Gunilla Hellén

Hallå onsdagsfolk,

har köpt egna kort och bygger en finfin lek till mig!!! :-)

Men;

kan någon vänlig själ berätta om house rules för lekbyggandet? Jag har hört det mumlas om 100 kort och inte mer än 10 kort av samma men i övrigt: no clue....

Vid snabba svar kan jag ha en spelbar lek redan på onsdag :-)

Tell me eeeeeeeeeeeeeeeeeverything!

Spiff Rymdspionen

Vår houserule är som följer;

Har du under 100 kort i din lek får du ha hur många kopior av var kort som helst.

Har du över 100 kort i din lek så får du högst ha 10 kopior av var enskilt kort.

Om du har exakt 100 kort i din lek så är det inget som vet vad som sker. Men det viskas om decennier av mörker och odöda på Borås gator.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Gunilla Hellén

OK, lets go for more... än 100.  More is more, liksom... :-)

Martin Larsson

Man kan väl säga att om man vill ha en "bred" lek som kan lite av varje så bör man göra en lek på mer än 100 kort. Om man vill ha en lek som är fokuserad på att göra nånting ganska bra så är det 100 som gäller.

Combat-baserade lekar brukar ha lite svårt att fungera på 100 kort eftersom de använder mycket kort i varje strid :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Gunilla Hellén

Leken blev så stor att den inte klarade av att vara i en hög, var tvungen att minska den lite... Nu är den på 96 kort och den kommer säkerligen behöva trimmas upp men jag tänker att man märker vilka kort man vill ha mer av när man väl spelar.

Det ska bli kul att testa den på onsdag!