Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Hej brädspelare - någon/några som är nyfiken/tillgänglig för detta under spelkvällen imorgon?

""Hej! Jag är journaliststudent på Göteborgs universitet och håller på att skriva ett reportage om spelkultur. Därför undrar jag om det finns någon i er förening som skulle kunna tänka sig att prata med mig om det, och om jag skulle kunna komma på er spelkväll imorgon (torsdag)? Värt att tillägga är att jag gärna pratar med någon som är lite äldre (30+) som även intresserar sig för dataspel. Ser fram emot svar! Mvh Gabriel Ström""

Kommentera gärna så jag kan svara honom :)
/Veni Vidi Vicious

Usually_Insane

#1291
Vi är där från 16:30 och spelar Historia. Alla är välkomna (du med ;)).

Man behöver inte spela Historia, vi har ett urval brädspel från CG:s brädspelshylla.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

#1292
Jag kommer som vanligt på torsdag och räknar med att de spel som PeterW har i skåpet är tillgängliga plus att jag tar med mig ett par stýcken.
(Jag tar nog med det lilla spelet Robin också, som jag vann på spellotteriet i Belgien.)
För övrigt har jag lagt en beställning på tre spel till från Tyskland, men de kommer kanske inte ens nästa torsdag. Det är The Golden Ages (civ-byggnad), Pandemic: The Cure (co-op) och Orleans. Det sista är min favorit av årets essenspel.
/Carl

globetrotter

Nu på torsdag blir det spel som vanligt, men veckan därpå är det juldagen och jag är i alla fall bortrest då. Vi får väl se hur vi gör veckan därpå då det är nyårsdagen. Kanske spelstart redan kl 16 om intresse finns?

Peter!
Du ville låna några spel, främst för 23/12. Vilka vill du låna?
/Carl

Usually_Insane

var det möjligt att låna progress och Nations the dice game? Lords of Waterdeep, Eldritch horror, skulle vilja ha en flowchart till Historia, då det med.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Nations the Dice game är utlånat till Martin under julhelgen.
Vad menar du med "flowchart" till Historia. Är det någon av de player aids som finns på BGG?
LoW och EH tar jag med i alla fall.
/Carl

Usually_Insane

Om det inte finns så borde det göra det, har varit lite svårt att följa vad extraspelarna ska göra speciellt när det finns flera stycken
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Stefan

Hejsan! :) Jag och min bror tänkte ta oss ner på torsdag och vara med och spela ett spel eller 2 om det finns plats för 2 färskingar? :)

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Som Peter sa, det finns alltid plats i synnerhet om ni är i tid till kl 18.
Då brukar vi välja spel beroende på hur många vi är och vad som önskas att spela.
Kommer man alltför sent finns det risk att få stå över något spel.
Ofta är det ett gäng som inte har tid att spela mer än ett (kortare?) spel och ett annat gäng som gärna hugger in på längre spel eller ett par stycken.

Det finns också en facebooksgrupp enbart för torsdagskvällarna, där aktiviteten visas med bilder och var flertal brukar berätta ifall de kommer. Det brukar dock nästan alltid vara mellan 4 och 12 spelare.
https://www.facebook.com/groups/492709244117375/
/Carl

Stefan

Härligt! Då ses vi imorgon runt 6  :)

globetrotter

PeterW! Svårt att få ner fyra stora kartonger i väskan, så jag skippar Historia.
Det är det spel som jag troligast vill ha med mig till GoBo-konventet, ifall jag kommer
ner till Göteborg 28/12 (non-stop brädspel 27-30/12 - se mer på facebook).
/Carl

globetrotter

Spel som vanligt på torsdag kväll (nyårsdagen). Jag ska se om jag kommer ner någon timma tidigare, men vill inte lova det nu.
Jag tar med mina nya spel:
- Pandemic: The Cure
- Orléans (min favorit av årets essenspel - dock är La Granja bättre av årets spel)
- The Golden Ages
- Il Sesto Senso (Mysterium - ett co-op, association/deduktionsspel)
/Carl

Usually_Insane

Kommer du ner tidigare kommer jag ner tidigare, kan ta med dig något svåspelarspel vi kan spela, det kanske går att lura ner några fler så det blev onödigt att ta med dig tvåspelarspel som vi inte kan spela då.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Spel på torsdag som vanligt.
Jag hoppas att få spela "The Golden Age" igen, då speltiden troligen halveras med korrekta regler...
Annars kan jag tänka mig ett parti "Historia". Tar även med Pandemic the Cure och några till.
PeterW har redan "Lords of Waterdeep" där.
/Carl