Skåp

Startat av emil, juli 30, 2016, 13.59

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen


Du behöver vara medlem för verksamhetsåret. Knacka sedan skåpsansvarig 'carlsson' här ovan på axeln, möt honom på föreningen, smyg 50 kronor i hans hand och han ger dig en nyckel.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Zot

Tack för hjälpen, förresten, Rymdspion, det fungerade utmärkt!

emil

Hypotetisk fråga: Om jag tar ett litet skåp så länge under verksamhetsåret, och sedan uppgraderar det till stort när ett blir ledigt, fyllnadsbetalar jag för ett stort eller blir det 50:- + 100:-? :) Jag har hört rykten om att ett stort skåp blir ledigt snart nämligen, frågan är när?

carlsson

Citat från: emil skrivet september 22, 2016, 16.18
Hypotetisk fråga: Om jag tar ett litet skåp så länge under verksamhetsåret, och sedan uppgraderar det till stort när ett blir ledigt, fyllnadsbetalar jag för ett stort eller blir det 50:- + 100:-? :) Jag har hört rykten om att ett stort skåp blir ledigt snart nämligen, frågan är när?

Vi har inga regler för detta, jag måste kolla med styrelsen.
Jag kan väl dock tycka att betala mellanskillnaden känns sunt.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

emil

#19
Slå ni era kloka(?) huvuden ihop & kom fram till ngt bra. Personligen är jag av den gamla åsikten att skåp bör vara gratis, mindre merjobb för ansvariga och folk som aktiverar sig. Förhoppningsvis.

*edit* En naturlig följdfråga, gäller ens personliga hemförsäkring/föreningens försäkring för prylar som kan bli stulna?

carlsson

Citat från: emil skrivet september 23, 2016, 17.52
Slå ni era kloka(?) huvuden ihop & kom fram till ngt bra. Personligen är jag av den gamla åsikten att skåp bör vara gratis, mindre merjobb för ansvariga och folk som aktiverar sig. Förhoppningsvis.

*edit* En naturlig följdfråga, gäller ens personliga hemförsäkring/föreningens försäkring för prylar som kan bli stulna?

Baserad på en vetenskaplig studie och flera efterforskningar har vi kommit fram till att man kan byta upp sig och enbart betala mellanskillnad.

Din hemförsäkring gäller såvitt jag vet inte i föreningens lokaler, men det smartaste är att kolla med ditt försäkringsbolag.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

emil

Mellanskillnad låter bra, gratis är iofs bättre. Jag har varit i kontakt med försäkringsbolaget, fortsättning följer, men preliminärt gäller hemförsäkringen: "I din hemförsäkring så har du ett bortaskydd som gäller upp till 80,000 kronor, som bör täcka dina saker." Men dom var osäkra i mitt fall, så jag ska kontakta dom igen för att få klarhet.

Ola

"Osäkra i ditt fall..." :)
80k är ju bara inköpskostnaden för dina modeller... (?) :)
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

emil

Eh! Mina figurer har iofs ett högt affektionellt värde för mig, men dom är långt ifrån värda några 80 000:-. Försäkringsbolaget var nog mest osäkra om försäkringen gällde när man har dom inlåsta i skåp på en förening. Men jag återkommer.

emil

Finns det någon händig kille/tjej som kan sätta in hyllor av metall/trä i skåp med lite god vilja & kanske en kaka? :)

emil

Nytt år. Finns det någon bra dag & tid då man kan fixa medlemsavgift, skåpshyra & blippmojängsavgift på? Och till vem vänder man sig till?

carlsson

Citat från: emil skrivet februari 19, 2017, 14.40
Nytt år. Finns det någon bra dag & tid då man kan fixa medlemsavgift, skåpshyra & blippmojängsavgift på? Och till vem vänder man sig till?

Jag lyckades planera in en resa till Gambia dagen efter årsmötet, därav stiltje på denna fronten.

Mer info kommer inom en vecka eller så. Vi kommer att börja med att skicka ut info via epost.

Dvs, jag återkommer! :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Citat från: Zot skrivet augusti 30, 2016, 22.31
Jag skulle vilja hyra ett litet skåp! Vad behöver jag göra för att få tillgång till det - nyckel, betalning etc.?

Tack på förhand!

Jag lyckades planera in en resa till Gambia dagen efter årsmötet, därav stiltje på denna fronten.

Mer info kommer inom en vecka eller så. Vi kommer att börja med att skicka ut info via epost.

Som svar på dina frågor så kostar ett litet skåp 50,-/år och du får nyckel på plats.
Men jag återkommer!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

emil

#28
En löjlig/petig fråga: Om man nu hyr skåp, vad gäller utrymmet ovanpå skåp? Jag upptäckte att folk slänger dit grejer lite mest som dom känner för i brist på annat. Eller finns det några regler för det öht.

*felstavningsedit*

Spiff Rymdspionen

Varken en löjlig eller petig fråga.

I skrivandets stund så finns inga regler för det. Men just den specifika frågan, och många liknande, har varit uppe och diskuterats.

I samband med att vi successivt fått en finare lokal efter städ- och fixardagar, och har vuxit i medlemsantal, så är föreningen inte samma kompisgrupp som tidigare. Halva föreningen är främlingar till den andra halvan. Och det är helt okej. Men, detta gör att frågor kring beteende och attityd blivit mer och mer relevanta, och vi vill bemöta och kunna besvara på så många av dessa som möjligt. Din specifika fråga faller under under 'hur fungerar lokalens allmänna yta, och hur mycket kan jag som medlem ta för mig?' Tyvärr har vi i styrelsen inget svar på detta just idag.

Men, detta är bara en av många frågor som vi kommer att ta ställning till i en snar framtid. Det ligger på samma bord som, 'vad förväntas kring städning', 'vad gör jag om jag är sist att gå', och 'hur bemöter jag nya medlemmar'.

Jag skulle säga som så här; använd du utrymmet ovanför skåpet om du vill, men försök hålla det prydligt för allas trevnad. Men var också beredd på att det kan komma att ändras inom en snar framtid.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."