Livstids medlemskort - som förgjort?

Startat av Greger, juli 30, 2007, 23.30

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Jag var en af dem gamle som löste ett sådant för 600 riksdaler, om minnet ej sviker mig, året anno-AD-lång-förlängesen och hade ett fiiint kort av papper som sedemera reducerades till damm, så som vi alla skall en gång blifva.

För en stund sen, ganska nyss, inte alls länge-förlängesen, gjorde någon någonting, men sen vet jag inte vad som hände???

Min fråga, om man kan hitta den i detta till synes svammel, är ehuru vi gamle är och förblir medlemmar fram till vårt damm-vardande, och om vi i så fall kan få nya kort i mer arkivbeständigt material, eller om vi skola räknas som alla andra och lösa medlemskap varje år, om våra hjärnor så klarar av att hålla alla åren isär?!?

Emedan jag numera är både penningstinn och fet har jag inget egentligt argument för att hålla fast vid det gamla livstidsmedlemskapet, annat än det alltid så aktuella och vederhäftiga argumentet att "det var bättre förr" - men det är klart att rent sentimentalt, och jag vet inte vad (je ne se kva, eller va' det heter) så skulle ett guldkort med ståndsmässigt MeanMountain-vapen allt kittla dödsskönt i ego-kistan. Jaha minsann, man tackar!

Er pösmunkige tjänare,
Putte Proppfet

Ewers

Har man löst biljett till evig föruttnelse så har man. Du kommer för tid och evighet att räknas in i kn Armagedons kohort och desertering genom tvätt av papperslapp eller liknande fungerar ej.
Bibloticarius Cassorius har alltid koll på dig och har en lista över de tappra som skrivit på för evig kamp mot dammråttorna, bananflugorna samt de morgonpigga!

Mvh /F  8)

Greger


emil

Du skojar som vanligt eller, enligt stadgarna kan man avsäga sig sitt ruttna medlemsskap? Eller har jag fel, motbevisa mig isf? Nämen, se på fan nu hitta jag §10.  8)

Ewers

Klart man kan begära utträde ur föreningen men frågan gälde om man slutade vara medlem bara för att tvättmaskinen ätit upp medlemskortet eller liknande...

/F 8)

emil

Menade mer betoningen livstids förruttnelse/medlemskort, för avsäger man sig livstidsmedlemsskapet, då borde man ju rent teoretiskt slippa en hel del av den skit som flödar ur armagedon´s anus.

Ewers


emil

Öh, jag var faktiskt allvarlig med att säga upp medlemsskap... Nu har folk försökt säga saker i flera år, men dom säger egentligen ingenting, så varför låtsas? Dom använder andra personer för att komma åt en, när dom själva borde komma och berätta som det är. Isf skulle dom också fått svar, ist för att spela en massa konstiga charader som man inte är intresserad av och bara upptar ens tid.

Så avsäger man sig sitt livstids medlemsskap, så slipper man ju Sverok också, fan vad mycket mindre skit det blir i mitt liv då. Smart va? 8)

emil

Nu ska jag säga upp mitt medlemsskap, ni får den ngn gång i veckan.