MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

#420
Voice chat är ju optional, men har du en telefon kan du köra på den med hörlurar eller högtalartelefon!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Jag är en av få människor som har en Windows Phone, finns ingen officiell Discord-App till den. Än. Enda nackdelen med en WP är att många appar aldrig görs till den. Har ingen lust att köpa hörlurar för flera hundra bagis.

KOBOLDKUNGEN

Du kan ju hänga i den vanliga chatten då i alla fall  :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

NurgleGurgle-Emil: Jag ska kunna spela imorgon med spelstart vid 20:00 eventuellt kort därefter.
Annars ser det ut som att nästa vecka is the stuff. mMåndag, tisdag eller onsdag samma starttid.

/Marcus
/Veni Vidi Vicious

emil

Citat från: mlkr skrivet maj 16, 2017, 20.07
NurgleGurgle-Emil: Jag ska kunna spela imorgon med spelstart vid 20:00 eventuellt kort därefter.
Annars ser det ut som att nästa vecka is the stuff. mMåndag, tisdag eller onsdag samma starttid.

/Marcus
Då får det bli måndag den 22:e 20:00 preliminärt. Jag kan tisdagen 23:e & onsdagen 24:e så dom kan vi ha som back up. Kan inte imorgon då det spelas en annan väldigt viktig match för mig.

mlkr

/Veni Vidi Vicious

emil

Citat från: mlkr skrivet maj 16, 2017, 20.37
Siktar måndag! ^^
Sorry! Men kan vi spela 20:00 tisdag den 23:e istället tror du Mlkr? Om inte så kör vi på måndag.

mlkr

/Veni Vidi Vicious

emil

Superduper! Bokar in i kalendern.

emil

#429
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet maj 15, 2017, 23.58
Du kan ju hänga i den vanliga chatten då i alla fall  :)
Jo jag installerade Discord "Kia Sidhe #0481", nu vet ju inte jag vad jag håller på med än i appen. Tydligen har jag gjort en server? Verkar vara jobbigt att navigera i den, hittar aldrig rätt. Vart finns ni? Orca Cola hittade jag till iaf. *edit* Hittade!

Raslurbat

Tror Braiinzz kan lägga till dig på sin server nu när han vet ditt # nr
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

2-1 till Rocky Horror Allstars. 0-4 i döda, och det är ju det som räknas...(?) ;) Se Discord för övrig info.

mlkr

Efter en förvånansvärt positivt nufflad match mot dvärgarna var det dags för relativt outvecklade Rocky Horror Allstars att möta ett sedan deras förra match upphottat Nurgle Gurgle's.
Överlag fick Nurglarna ned det mesta som de valde att banka på. En hel del stunned och några döingar vittnar om hyfsat bra armourrolls också. När det veeeeerkligen gällde blev det dock oftast bara push vilket tillät mina bollbärande Ghouls att stå kvar och dodge:a vidare till mållinjen. Halfling Chef spelade in där det gällde så det kändes som en bra investering. Första halvlek klarade sig Nurgle Gurgle nästan helt utan RR's. 1 turnover efter failad block på 8 rundor får ses som bra tärningar överlag. Men med fler RR's hade det nog RR'ats lite friskare och då hade nog inte mina Ghouls stått upp.

Första halvlek - RHA tar emot boll. Utan djupförsvar från Nurgle Gurgle's håll sprang de odöda in på motståndarens planhalva och lyckades relativt tidigt med en TD. Nurgle Gurgle's tur med bollen inleddes med en tung push på RHA's högra flank. Försvaret gick ganska bra men det såg svårt ut att undvika TD. En Wight kom dock loss och fick in en stjärnsmäll på Gurglarna's bollbärare som hamnade vid sidlinjen. Bollen ramlade då ut i publiken som kastade in den på vänstra flanken istället. En Ghoul plockar upp den & kanske kanske kan han klara att hålla kvar tassarna kring grisskinnet? En frustande pestigor blitzar dock ned honom med vässade horn och bollen byter ägare. Efter lite bank och  en hjältedodge (50%) + 2GFI från en zombie är pestigor:en iallafall markerad men det slutar ändå med TD för Nurgle Gurgle. 1 blitz + 2GFI's och det kvitteras.

Andra halvlek påbörjar Nurgle Gurgle återigen en push på RHA's högra flank men det ändras relativt snabbt till en push i mitten/vänsterflanken. RHA lyckas markera upp ganska starkt med hjälp av mumien med break tackle och lite löst folk. Äntligen har Halfling Chef en rejäl direktinverkan på spelet då det blir Block-turnover på bollinnehavaren som åker i backen. Detta resulterar i bollplock för RHA och snart står det 3 Ghouls på andra sidan plan och stall:ar ut nån extra runda innan TD:n kommer. Gurglarna behöver nu race:a ned och ordna en 2TTD men efter failat bollplock går det tyvärr inte hem.

Utan Halfling Chef hade det inte gått att vinna med 2-1. De stulna RR'sen tvingade förmodligen Gurglarna till viss återhållsamhet med bankandet & inverkade direkt med 2 turnovers pga failade blocks. Annars gick det mesta hos de odöda i backen. Mycket blev stunned, någon KO och hela 4 death's. 1 ynka regen på det men spelarna som försvann var oskillade så det är mest en cashförlust och några ynka spp's att ersätta. Really stupid på slemsniglen skedde 1 gång. runda 16.

Coach Frank N Furter hälsar att han ser fram emot att spela mot de flygande hemorrojderna!
/Veni Vidi Vicious

emil

Hepp! Kör igång sista matcherna & omgången i gruppspelet nu vetja, så man vet vilka som kvalificerar sig. :) Misstänker vi har 2 veckor på oss, men onödigt att vänta.

Raslurbat

Båda är igång för nästa match
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -