Dark Heresy - Figuspelstappning 6/12-2014

Startat av cracked_open, november 04, 2014, 13.02

Föregående ämne - Nästa ämne

Usually_Insane

Håller med föregående talare förutom att jag också ville tacka mina egna tärningar som slog någorlunda bra.

En AAR om hur det hade gått skulle vara jättetrevligt :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Martin Larsson

Citat från: Ewers skrivet december 07, 2014, 10.58Inga som helst tack till någon av de tärningar som användes...

Hahahahahaha var det SÅ illa asså?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Ett stort tack till de som deltog och bidrog med skratt, minnesvärda citat och mer än ett missriktat skott.

Erfarenheter och lärdomar är bra och nyttiga och några som jag och Kari har gjort är att 15 sekunderregeln kommer att gälla i och med det att gruppen delar sig nästa gång. Regeln kommer införas för att få upp tempot så att spelarna hinner genomföra fler spelrundor.

Jag blev personligen imponerad över de kreativa lösningar och ibland lätt diaboliska inslag som spelarna uppvisade genom bra rollspel och situationsanpassning. En av de mer minnesvärda händelserna är när Octus i skogen stöter på en patrull med tre IG-soldater varav en av dem bär en eldkastare. Octus byter ammunition och skjuter ut den bränsletank som guardsoldaten bär på ryggen och genom imponerande tärningslag och ondskefulla skratt får hela patrullen att brinna upp i ett eldhav.

Vi har även sett flera karaktärer som fått sätta livet till i jakten på det pris som rösterna lovat dem. En genom att underskatta en chimeras multilaser, någon genom att springa in i knytnäven tillhörande en Khorne SpaceMarine och jag har starka misstankar om att en av karaktärerna säkert dött till följd av en dörr någonstans.

Men jag tackar åter igen för en trevlig lördag och den positiva och konstruktiva feedback som det har givit. Jag hoppas att det blir samma uppslutning och minst lika trevligt nästa gång våra dysfunktionella vänner intar slagfältet.

Må rösterna leda er rätt och låt oss hoppas att de inte går i skånsk tappning.

//Jerry
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton