Protokoll 2011

Startat av soulreaper, februari 23, 2011, 19.42

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

Här kommer årens mötesprotokoll att presenteras, först ut är ifrån årsmötet som ägde rum i föreningens lokaler den 20/2

Årsmöte för spelföreningen Armagedon 2011-02-20


§1   Mötets öppnande

Styrelseordförande Anders Ivarsson förklarade mötet öppnat.

a)   Närvaro

Närvaron togs upp och bifogas till handlingarna.

§2   Frågan om mötet utlysts korrekt

Mötet ansågs vara korrekt utlyst

§3   Dagordningens godkännande

Dagordningen godkändes

§4   Val av justeringsmän, tillika rösträknare

Till justeringsmän tillika rösträknare valdes Stefan Nilsson och David Dynefors

§5   Val av mötesordförande samt mötessekreterare

Anders Ivarsson valdes till mötesordförande och Pierre Åberg valdes till mötessekreterare.

§6   Verksamhetsberättelse av sektioner och styrelse

Fristadssektionen lades ner under året som gick p.g.a inaktivitet. Styrelsens, brädspelssektionens samt konventets verksamhetsberättelser lästes upp av Anders Ivarsson. Dessa berättelser lades till handlingarna.

§7   Resultat och balansberäkningar

Resultat och balansräkningar gicks igenom av 2010 års kassör Kari Mäensivu. Resultat och balansräkningarna lades till handlingarna.

§8   Revisionsberättelse

Revisor David Dynefors läste upp revisionsberättelsen och föreslog ansvarsfrihet för styrelsen. Revisionsberättelsen lades till handlingarna.

§9   Frågan om ansvarsfrihet för styrelsen

Mötet beviljade styrelsen ansvarsfrihet.


§10   Val av:

a)   Till styrelse för verksamhetsåret 2011 valdes följande
Ordförande:   Carl Tatti
Vice Ordförande:   Billy Larsson
Sekreterare:      Pierre Åberg
Kassör:      Charlie Larsson
Vice Kassör:   David Dynefors
Ledamot:      Fredrik Ewers
Ledamot:      Nicklas Lallo
Suppleant:      Marcus Johansson
Suppleant:      Andreas Sjöberg

b)   Sektioner och sektionschefer överlämnades av mötet till 2011 års styrelse att tillsätta när det finns ett intresse av någon att starta och ansvara för en sektion.

c)   Revisorer samt revisorsuppleanter

Anders Ivarsson valdes till revisor, med Ola Ståhl som suppleant. Likaså valdes Kari Mäensivu till revisor med Mattias Andersson som suppleant.

d)   Valberedning

Pasi Sneck och Stefan Nilsson valdes till valberedning. Johan Elfving valdes till suppleant.


§11   Behandling av propositioner samt motioner

Samtliga finns att läsa i sin helhet som bilagor till mötesprotokollet.

a)   Budgetproposition

Styrelsen för 2010 lade fram sin budgetproposition som godkändes av mötet.

b)   Thomas Davidsson som hedersmedlem

Charlie Larsson hade skickat in en motion om att göra Thomas Davidsson till hedersmedlem i Armagedon. Detta godkändes av mötet.


§12   Övriga frågor

a)   Firmatecknare

Till firmateckare för spelföreningen Armagedon under verksamhetsåret 2011 valdes Charlie Larsson (personnr. 1975-04-03-XXXX) och David Dynefors (personnr. 1979-10-22-XXXX)

b)   Konventet

En diskussionsfråga om hur viktigt det är att alla medlemmar i föreningen hjälper till med BSK togs upp. BSK ska i första hand vara ett konvent som föreningens medlemmar arrangerar och inte deltar i som besökare.
c)    Byte av lokal
Föreningen har hamnat i ett läge som gör att ett byte av föreningslokal är viktig. Medlemmarna uppmärksammades på detta och ombads att hålla ögon och öron öppna efter en lämplig lokal.



§13   Mötets avslutande

Mötesordförande Anders Ivarsson förklarade mötet avslutat
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

soulreaper

#1
Här kommer protokollen för de 2 senaste styrelsemötena.

Protokoll för styrelsemöte
Spelföreningen Armagedon 11-02-23

Närvarande: Pierre Å, Carl T, Billy L, Fredrik E, Nicklas L, David D, Anders S, Charlie L

§1 Mötets öppnande
Mötet öppnas av ordförande Carl.

§2 Inledande punkter
a) Till mötesordförande väljs Carl, till mötessekreterare väljs Pierre.
b) Dagordningen fastställs och godkändes.
c) Till justerare valdes Charlie och David.

§3 Rundtur.
Denna punkt sköts upp tills det att alla andra punkter var avklarade, när detta var gjort tog styrelsen en rundtur i lokalen för att alla skulle veta vart vi förvarade saker. Detta inkluderade rutiner för kiosk, pant och dylikt.

§4 Val av poster
Vem som under året skulle vara ansvarig för vad fastställdes. Listan blev som följer:
Bidragsansvarig för Sverok: Carl Tatti tillsammans med Pierre Åberg
Bidragsansvarig för kommunen: David Dynefors tillsammans med Anders Sjöberg
Bidragsansvarig för studieförbund (studiecirklar): Billy Larsson
Kioskansvarig: Fredrik Ewers
Nyckel och skåpsansvarig: Fredrik Ewers
Lokalansvarig: Andreas Carlsson
Hemsida och forumsansvarig: Nicklas Lallo

§5 Nyklar
Dörrnycklar kommer att ges till alla i styrelsen, kiosknycklar kommer till en början att ges till de som innehar en ordinariepost i styrelsen tillsammans med vissa betrodda medlemmar.

§6 Styrelsepärm
En styrelsepärm för 2011 där alla protokoll och dylikt ska finnas, skall iordningställas. Pierre tar på sig att göra detta.

§7 Styrelserums städning
Karl T ska införskaffa en svart låda till styrelserummet dit alla papper och dylikt som nu ligger löst kommer att hamna. Detta för att skapa ordning, vet man med sig att man har papper liggandes rekommenderas det att man tar hand om detta så snart som möjligt.

§8 Medlemskort
Rutiner för medlemskortsförsäljning gicks igenom. Alla som har nyckel till kiosken ska vara behjälpliga med att sälja medlemskort. När man skriver ett medlemskort ska man se till att texta och vara tydlig. Medlemskorten skall ligga i det gråa kassaskrinet och pengar för försäljningen ska ner i kassaskåpet.


§9 Firmatecknare
Styrelsen fastslog det beslut som fattades av årsmötet att David Dynefors (personnr. 1979-10-22-XXXX) och Charlie Larsson (personnr. 1975-04-03-XXXX) skall vara firmatecknare för föreningen Armagedon.


§10 Övriga frågor
Alla styrelsemedlemmar har fått styrelsens bemyndigande att på deras bevåg starta städning av lokalen när dessa anser att det passar. Då ska de medlemmar som befinner sig i lokalen hjälpa till med denna.

En diskussion om medlemsvärvning fördes.

Ny skärm till styrelserummet. Fredrik får i uppdrag att införskaffa en plattskärm till styrelserummets dator.

§13 Nästa möte
Nästa möte kommer hållas tisdagen 8/3 kl. 18:30 i Armagedons lokaler

§14 Mötet avslutas av ordföranden.


Protokoll för styrelsemöte
Spelföreningen Armagedon 11-03-08

Närvarande: Pierre Å, Carl T, Billy L, Fredrik E, Nicklas L, David D, Anders S, Charlie L

§1 Mötets öppnande
Mötet öppnas av ordförande Carl.

§2 Inledande punkter
a) Till mötesordförande väljs Carl, till mötessekreterare väljs Pierre.
b) Dagordningen fastställs och godkändes.
c) Till justerare valdes Charlie och David.

§3 Brädspelssektion
Thomas Davidsson har frågat om han får vara ansvarig för årets brädspels sektion, detta godkändes av styrelsen.

§4 Uppföljning
En uppföljning gjordes på de punkter som fanns sedan förra mötet. Det ända som ännu inte är klart är inköpet av en ny skärm till styrelserummet.
Nicklas Lallo skall vid behov kontakta Andreas Carlsson om eventuella ändringar på hemsidan. Marcus Clifford fortsätter att vara forumets administratör.

§5 Övriga frågor
Martin Dalevik har visat intresse för att organisera en eventuell flytt.
Martin Dalevik frågade om det kan finnas ett intresse bland föreningens medlemmar att åka ut på resor i form av museibesök, titta på slott och dylikt. Detta trodde styrelsen att det kunde finnas ett visst intresse för och Martin skulle kolla vidare efter intresse samt komma med ett förslag på eventuella resor.
På grund av den kommande flytten har Fredrik Ewers tagit reda på ett exempelpris på vad innevägg skulle kosta i materialkostnader. Ungefär 500 :-/m innervägg vid en takhöjd på 240 cm ligger priset på idag.
Listan på de medlemmar som har ytterdörrsnyckel gicks igenom och nyckelläget över lag tittades över. 
§6 Nästa möte
Nästa möte kommer hållas onsdagen 6/4 kl. 18:30 i Armagedons lokaler

§7 Mötet avslutas av ordföranden.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

soulreaper

#2
Protokoll för styrelsemöte
Spelföreningen Armagedon 11-04-06

Närvarande: Pierre Å, Carl T, Billy L, Fredrik E, Nicklas L, Andreas S
§1 Mötets öppnande
Mötet öppnas av ordförande Carl.

§2 Inledande punkter
a) Till mötesordförande väljs Carl, till mötessekreterare väljs Pierre.
b) Dagordningen fastställs och godkändes.
c) Till justerare valdes Anders och Billy.

§3 Uppföljning
En ny skärm har köpts in till styrelsens dator av Fredrik Ewers. Kostnaden för denna var 500 kr.

§4 Lokalbyte
Ett lokalbyte ligger i groparna och styrelsen har fortgående kontakt med en ny hyresvärd i samma hus. Vi har nu ett förslag på kostnader och bindnings/uppsägningstid. Ett kontrakt ska inkomma till styrelsen inom en snar framtid som vi då ska titta på så att det ser bra ut, stämmer kontraktet med vår överenskommelse kommer vi att gå vidare med ärendet. I samband med detta kommer styrelsen tillsätta en grupp medlemmar som ansvarar för renovering och inredning. En budget kommer att sättas när denna grupp har fått tillträde till lokalen och sett vilka renoveringsbehov som finns

§5 Konventsträff
Det kommer att arrangeras en konventsträff i Linköping exakt datum är ännu inte satt. Denna träff är till för att folk som arrangerar konvent ska kunna träffas och byta idéer och knyta kontakter. Styrelsen beslutade att bekosta 3 medlemmars resa och avgift för konventsträffen.

§6 Medlemskortsförsäljning
En uppmaning kom ifrån ordföranden om att se till att medlemmarna köper medlemskort så fort som möjligt. Kontroller av medlemskort kommer att ske.

§7 Firmatecknare
Ett beslut togs om att föreningens firmatecknare Charlie Larsson (personnr. 1975-04-03-XXXX) och David Dynefors (personnr. 1979-10-22-XXXX) ska vara firmatecknare var för sig. Detta för att underlätta vid betalning av föreningens fakturor.

§8 Nästa möte, inget datum är bestämt för nästa möte utan sammankallas till så fort vi har fått kontraktet för den tilltänkta lokalen.

§9 Mötet avslutas av ordföranden.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

soulreaper

Protokoll för styrelsemöte
Spelföreningen Armagedon 11-05-12

Närvarande: Pierre Å, Carl T, Billy L, Fredrik E, Nicklas L, Charlie L

§1 Mötets öppnande
Mötet öppnas av ordförande Carl.

§2 Inledande punkter
a) Till mötesordförande väljs Carl, till mötessekreterare väljs Pierre.
b) Dagordningen fastställs och godkändes.
c) Till justerare valdes Fredrik och Charlie.

§3 Uppföljning
Inget att följa upp på detta möte.
§4 Sopor
Värmen kommer snart p.g.a sommarens ankomst att öka i lokalen. Detta innebär att vi som vanligt kommer att få bananflugor till lokalen, i förebyggande syfte har styrelsen beslutat att bara ha ute 2 av föreningens stora sopkorgar. Den i köket och den i stora utrymmet kommer att finnas kvar. Billy tar på sig att detta ordnas.

§5 Annons
Föreningen har fått ett erbjudande om gratis annons i fenix. Pierre tar på sig att titta närmare på detta och utlysa någon slags tävling på föreningens forum där kreativa medlemmar kan få komma med förslag på hur en annons ska se ut.

§6 Utlåning av lokalen
En förfrågan har kommit in till styrelsen om Andreas Carlsson kan få låna lokalen till ett privat rollspelsarrangemang. Detta arrangemang kommer att hållas lördagen den 21/5 och lokalen kommer då att vara stängd för övriga medlemmar.

§7 Aktivitetsbidrag
Carl påminde om att sista datumet för ansökan om aktivitesbidrag är torsdagen den 30/6.

§8 Konventet
Det är nu 6 månader kvar till föreningens absolut största och viktigaste arrangemang. Borås spelkonvent, med anledning av detta kallar styrelsen till ett konventsmöte som kommer att hållas i föreningens lokaler söndagen den 22/5 kl. 12.00. Upplysning om detta kommer att ske på föreningens internetforum och även genom upphängda lappar i lokalen.

§9 Byte av lokal
Efter en lång diskussion där de olika alternativen vägts fram och tillbaka och mot varandra tog styrelsen ett beslut om att byta lokal till en i samma fastighet. Kontraktet ska skrivas under så snart som möjligt. Detta innebär att vi står inför en flytt någon gång under sommaren. Vi har ifrån lokalrådet fått in ett budgetförslag med en preliminär planlösning, planen är inte fastställd ännu då föreningens lokalbyggar tävling ännu inte är avslutad.
Det budgetförslag som lades fram av lokalrådet valde styrelsen att skjuta upp beslutet på till nästa styrelsemöte. Fram till nästa styrelsemöte ska styrelsen kolla upp vilka bidrag vi kan söka i samband med föreningens flytt.

§10 Nästa styrelsemöte
Nästa möte kommer att hållas i föreningens lokaler Söndagen den 22/5 direkt efter avslutat konventsmöte.

§11 Mötet avslutades
Ordförande Carl avslutade mötet.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

soulreaper

Något sent kommer detta protokoll upp, observera att detta är ifrån det förr-förra mötet. Det mötesprotokoll som är ifrån mötet i måndags kommer upp så fort justerarna tagit sig en koll på dessa.

Protokoll för styrelsemöte
Spelföreningen Armagedon 11-05-30

Närvarande: Pierre Å, Carl T, Nicklas L, Charlie L, David D, Anders Bersten
§1 Mötets öppnande
Mötet öppnas av ordförande Carl.

§2 Inledande punkter
a) Till mötesordförande väljs Carl, till mötessekreterare väljs Pierre.
b) Dagordningen fastställs och godkändes.
c) Till justerare valdes David och Charlie.

§3 Konventspunkt
Anders Bersten presenterade sin vision för årets konvent och äskade om 15.000-20.000 kronor i budget för att kunna genomföra de planerade arrangemangen. Eftersom konventsordföranden inte var på plats så valde styrelsen att skjuta upp beslutet tills det att styrelsen pratat med denna. Ett beslut om pengarna kommer att komma inom 14 dagar, fortsatt diskussion och beslutstagande kommer att ske över föreningens internet-forum i styrelsens del av detta.
§4 Nya lokalen
Denna vecka kommer våran nya hyresvärd att komma ner med det färdiga protokollet, ordföranden och firmatecknarna ska komma överens om en dag då kontraktet ska skrivas under.

§5 Övriga frågor
Inga övriga frågor togs upp.
§6 Nästa möte
Nästa möte kommer att hållas i föreningens lokaler den 27/6 kl. 18:00
§7 Mötet avslutas av ordföranden.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

soulreaper

Protokoll för styrelsemöte
Spelföreningen Armagedon 11-06-27

Närvarande: Pierre Å, Carl T, Charlie L, David D, Fredrik Ewers, Billy L
§1 Mötets öppnande
Mötet öppnas av ordförande Carl.

§2 Inledande punkter
a) Till mötesordförande väljs Carl, till mötessekreterare väljs Pierre.
b) Dagordningen fastställs och godkändes.
c) Till justerare valdes David och Billy.

§3 Uppföljning
Anders Bersten äskade på det förra mötet om pengar. Styrelsen har med följande förklaring valt att avslå äskningen:
Styrelsen finner det inte påkallat att i det här fallet ge någon särskild person något särskilt mandat utöver det som konventsgruppen och dess ordförande redan har.
Under konventsmötets diskussion om ekonomisk försiktighet framgick att föreningens medlemmar såväl som styrelsen anser att innevarande år bör vara ett försiktigt år.
Eftersom styrelsen nu ändå blivit specifikt tillfrågad om extra budget till särskilda konventsarrangemang är svaret på den förfrågan nej.
Konventet ska arrangeras med målsättning att nå årsmötets budgetmål.
Detta innebär alltså inte att styrelsen motsätter sig någon typ av arrangemang, men man bifaller inte begäran att öronmärka en viss summa till ett visst arrangemang utöver den lagda budgeten.
Anders är sedan tidigare meddelad beslutet.
§4 Flytten
Som vi meddelat om i tidigare styrelseprotokoll och även på forumet så står föreningen inför en stor förändring nämligen byte av lokal. I och med detta så delades det ut ansvarsposter inför flytten. Nedan följer vilka poster samt vem som ansvarar för dessa.
Skåpstömning information om denna samt flyttande, Fredrik Ewers tillsammans med Martin Dalevik
Adressändring och inköp av brevlåda med mera, Billy Larsson
Försäkring informera om flytt till försäkringsbolag med mera, David Dynefors tillsammans med Charlie Larsson
El, David Dynefors
Telefon/internet, Charlie Larsson
Sophämtning, Billy Larsson
Nyckelkopior samt låskolvar, Carl Tatti
Första hjälpen lådaa, Fredrik Ewers
Räddningstjänst, Carl Tatti
Logistik, Martin Dalevik
Utöver detta så ansvarar Fredrik Ewers och Martin Dalevik för informationen till medlemmarna om flytt-datum samt när innehållet i skåpen måste vara nerpackat.
Helgen den 1-3/7 behöver föreningen hjälp med renoveringen av den nya lokalen, mer information om detta finns på föreningens forum och information sitter även uppe i lokalen.
Styrelsen får i uppdrag av ordföranden att till nästa möte fundera på en ny rutin när det kommer till kontroll av medlemskap av medlemmar. Denna rutin ska användas när föreningen är på plats i den nya lokalen.

§5 Övriga frågor
Fredrik Ewers informerade om hur läget ligger inför årets konvent. Som det ser ut just nu så har vi ännu inte fått ett godkännande ifrån Högskolans ledning på att få låna deras lokaler under alla helgona helgen. Innan lokal-frågan är löst kan inte arbetet med konventet starta.
§6 Nästa möte
Nästa möte kommer att hållas i föreningens lokaler den 25/7 kl. 18:00
§7 Mötet avslutas av ordföranden
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

soulreaper

Styrelseprotokoll 30/8

Närvarande: Carl T, Nicklas L, David D, Pierre Å, Billy L, Fredrik E

1.Mötet öppnades

2.Till ordförande för mötet valdes Carl Tatti, till sekreterare för mötet valdes Pierre Åberg
Till justeringsmän för mötet valdes David Dynefors och Fredrik Ewers.

3.Dagordningen godkändes

4.Uppföljning. Skåpen är på plats, det som är kvar att göra är att ställa dem i ordning och måla nya nr. på skåpen.

Försäkringen för lokalen är flyttad.

Adressändringen är gjord och eftersändning av post är beställd.

El-abonnemang ska ordnas, ett datum för när detta måste vara gjort ska tas fram och efter det ska David skaffa ett el-abonnemang. El-abonnemanget för den gamla lokalen är uppsagd.

Sophämtningen är flyttad. Då ingen i styrelsen hade någon koll på hur ofta vi har sophämtning bestämdes det att vi ska ordna så att vi har sophämtning varannan vecka. Detta ska sedan utvärderas för att se hur ofta vi behöver ha sophämtning.

Postlådan är uppsatt och nyckeln till denna hänger i styrelserummet.

Kopior på nycklar är beställda och ska komma i dagarna.

Räddningstjänsten har kontaktats, någon besiktning av lokalen var inte nödvändig då vi uppfyllde de punkter som behövdes.

Nicklas ska ordna så att våran nya adress står på hemsidan.

Lokalen kommer att öppnas upp för spel fredagen den 2/9, belysningen är fortfarande bristfällig men ska ordnas så snart som möjligt.

5.Konventet. Fredrik meddelade styrelsen om hur läget ligger med BSK. Lokalerna är preliminärt bokade dock har vi inte fått det bekräftat för att ansvarig har haft semester. Sniken kommer i år att hyras så att vi har ett bra kiosk-utrymme, sovlokaler är ännu inte fixade. Hemsidan ska komma upp så snart som möjligt så att deltagarna får information om att konventet blir av.

6.Carl meddelade att vi just nu ligger något över våran budget, detta ska tittas närmare på vid nästa möte. På grund av detta så kommer vi att hålla hårt i pengarna och inga stora projekt kommer att dras igång.

7.Övrigt. Fredrik Ewers meddelade att han avsäger sig ansvaret för kiosken och nyckel och skåps-ansvaret. Nya ansvariga är Pierre för kiosken och Billy för skåp och nycklar.

Gunilla vill att föreningen anordnar en inflyttnings fest nu när vi har bytt lokal. Styrelsen tyckte att det var en bra idé då vi inte bara har flyttat utan föreningen även fyller 30 år i år. Styrelsen vill dock att en sådan fest sker efter BSK då många på föreningen just nu är slutkörda efter lokal-bytet och vi måste sätta igång med konvents arbetet. Således bordlades frågan och vi bad Gunilla spåna lite på festen.

Högskolan i Borås kommer att anordna en studentmässa den 16/9 där vi är välkomna att delta med en monter. Detta skulle vara bra reklam både för förening och för BSK. Om någon av medlemmarna är intresserade av att anordna någonting så kontakta då Carl Tatti omgående.

Nästa möte kommer att hållas i föreningens lokaler den 26/9 kl 18.00

8.Mötet avslutades
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun