Spotify

Startat av pannan, december 16, 2008, 14.51

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

ingen aning. hojta till om du löser det, det verkar skoj :D
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

rAWTAZ

Citat från: "rAWTAZ"Kan någon som kan det här med data och IT upplysa mig om huruvida det är möjligt att starta Spotify, och sedan utan att söka efter viss musik, välja någon topplista, eller på något sätt göra ett urval i det utbud av musik som finns i Spotify, börja spela igenom alla låtar, helst i slumpmässig ordning.

Alltså samma sak som att starta iTunes, välja musikbiblioteket, aktivera slumpmässig ordning, och klicka på Play.

:shock:
Kom på att det iaf går att få fram ett sökresultat med alla låtar i utbudet, genom att söka på "year:0-9999", men i resultatlistan visas inte alla låtar i resultatet, så det funkar inte heller (när sista låten i listan spelats hoppar pekaren till början av listan igen).

The quest continues..

Beorn

Citat från: "rAWTAZ"Kan någon som kan det här med data och IT upplysa mig om huruvida det är möjligt att starta Spotify, och sedan utan att söka efter viss musik, välja någon topplista, eller på något sätt göra ett urval i det utbud av musik som finns i Spotify, börja spela igenom alla låtar, helst i slumpmässig ordning.

Alltså samma sak som att starta iTunes, välja musikbiblioteket, aktivera slumpmässig ordning, och klicka på Play.

:shock:

Det är inte "Radio"-funktionen du är ute efter? Jag antar att den väljer slumpmässigt bland allt (alt. enligt urval) material.
Björn

rAWTAZ

Citat från: "Beorn"Det är inte "Radio"-funktionen du är ute efter? Jag antar att den väljer slumpmässigt bland allt (alt. enligt urval) material.
Nä, tyvärr inte. Även om man kanske får tillgång till musik baserad på alla låtar i Spotify genom att välja alla genrer och tidsperioder i radion, så kan man ju inte bläddra mellan låtarna där (varken bara byta låt eller ha en lista med låtarna i fråga). Så nepp :<

Jag börjar tycka det är lite patetiskt.. Att i en musikspelare kunna välja (hela) biblioteket och sprätta Play är ju det mest grundläggande som finns, kan tyckas.

Gobbos Spider

Jag är gammal och teknikfientlig. Hur hittar jag kompisar och deras spellistor på Spotify?
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Brain

Citat från: "Gobbos Spider"Jag är gammal och teknikfientlig. Hur hittar jag kompisar och deras spellistor på Spotify?

Att folk ger dom till dig:

Brains udda partymix
Tomas Davidsson

Ivar

Kanske skulle bli lite segt och ohanterbart att sitta o välja o scrolla i en lista med så mycket musik som spotify faktiskt har i sin databas. Och om målsättningen är all musik som getts ut på skiva är det väl stört omöjligt.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

rAWTAZ

Citat från: "Ivar"Kanske skulle bli lite segt och ohanterbart att sitta o välja o scrolla i en lista med så mycket musik som spotify faktiskt har i sin databas. Och om målsättningen är all musik som getts ut på skiva är det väl stört omöjligt.
Det skulle bli ohållbart om klienten själv skulle hålla reda på alla låtar, ja. Det skulle vara servern som sköter slumpandet och sedan kommunicerar detta klienten, så den biten är inget problem.

Robin

Citat från: "rAWTAZ"
Citat från: "Ivar"Kanske skulle bli lite segt och ohanterbart att sitta o välja o scrolla i en lista med så mycket musik som spotify faktiskt har i sin databas. Och om målsättningen är all musik som getts ut på skiva är det väl stört omöjligt.
Det skulle bli ohållbart om klienten själv skulle hålla reda på alla låtar, ja. Det skulle vara servern som sköter slumpandet och sedan kommunicerar detta klienten, så den biten är inget problem.

Uhm, Leo, om Spotify blir så stort som de siktar på, så känns det som att de skulle behöva en serverpark i stil med Googles för att hantera en sån funktion. Om det går att lösa tekniskt så kommer det säkert?
Jag vann combat med 13.

rAWTAZ

Citat från: "Robin"
Citat från: "rAWTAZ"
Citat från: "Ivar"Kanske skulle bli lite segt och ohanterbart att sitta o välja o scrolla i en lista med så mycket musik som spotify faktiskt har i sin databas. Och om målsättningen är all musik som getts ut på skiva är det väl stört omöjligt.
Det skulle bli ohållbart om klienten själv skulle hålla reda på alla låtar, ja. Det skulle vara servern som sköter slumpandet och sedan kommunicerar detta klienten, så den biten är inget problem.

Uhm, Leo, om Spotify blir så stort som de siktar på, så känns det som att de skulle behöva en serverpark i stil med Googles för att hantera en sån funktion. Om det går att lösa tekniskt så kommer det säkert?
Det är knappast några problem. Ja, vi får väl hoppas. Iaf gör jag det!

Getsen

Varför försvann alla Tool-låtar från Spotify? Ta tillbaka dem, annars tänker jag börja fuldela istället!! >.<
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Martin Larsson

Citat från: "Getsen"Varför försvann alla Tool-låtar från Spotify? Ta tillbaka dem, annars tänker jag börja fuldela istället!! >.<

:lol:  :laughing5:

8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

lite töntigt att de sabbar gratisversionen bara för att göra premiumversionen mer attraktiv genom att lägga till brus efter sina meddelanden. de sjunker lite i mina ögon iallafall.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

biggabush

Världens människor behöver lön för att överleva, leva och må bra. Spotify är inget undantag. Det är därför de vill styra över sina användare till premium-tjänsten för att det stämmer bättre med deras visioner/planer och vilja. Fullt logiskt och fullt i sin ordning.

Till och med fuldelare och ogenomntänkta gratiskulturslackers behöver lön. Men inte förrän denna a priori-sanning drabbar dem själva inser de detta.

Svaret på varför gratis-tjänsten är sämre än premium är självklar. Att man ifrågasätter detta förhållande är minst sagt märkligt. Och tidssymptomatiskt.

Min 25-öring.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Ivar

Snälla gnäll lite till, trodde "gratis" versionen skulle vara lika bra med undantaget att man mottog reklam istälet för att ge bort pengar.  På samma sätt som tv 4 finansierar spanska ligan med reklam och Canal + finansierar premier league som betalkanal. Svinjobbigt med reklam men det sparar pengar om jag lyckas motstå köplusten som de planterar i mitt sinne!
Tycker att det är jättebra att det faktiskt finns en valmöjlighet i spotify synd med brus bara, och för dålig bitrate.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.