Magic DraftKub

Startat av Xyzar, april 25, 2010, 11.35

Föregående ämne - Nästa ämne

Xyzar

Jag är fett sugen på att fixa ihop en draftkub, men har inte riktigt ork, eller korten till att göra den själv. Så jag tänkte att vi kanske kunde vara några stycken och hjälpas åt.

En draftkub är 360 olika kort som man har gjort ifrån alla olika set i magics historia, så man gör sitt eget limited set med jämn uppsättning av olika färger och deras powerlevel. Sen gör man 21 högar med 15 kort var i sedan sätter man sig 8 pers och draftar. Man kommer veta vilka kort som dyker upp, men man vet inte vem som får dem, eller när de kommer komma. Samt att det är helt gratis att drafta ;).

Tänkte att man kan vara några stycken som hjälps åt och tar någon/några färger var som man ska välja ut runt en 60-65 kort per färg. Sen tar man några artifakter, länder och kanske lite multicolor(vet hur mycket brain älskar 5-färgsmys). sen sätter vi oss och kollar igenom alla korten alla valt ut och tar ut/lägger in så vissa färger inte är overpower.

Vilka är på att hjälpa till? Jag är det iaf ;)

Om ni har frågor, fråga bara så ska jag se om jag kan svara.
There is no IRL, there is only AFK.

pannan

Ja, det är fler som vill få ihop nåt sånt här, finns ju massa olika vägar att gå.

Plutonergy

Låter trevligt...
Jag sätter upp mig på att ta en random-färg om detta blir av...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Xyzar

Man kan ju ta något mysigt möte med fika och diskutera tema, tycker iaf man kör något långsamt lite sämre tema, gärna väldigt skumt så det blir tokroligt att spela och inga monsterlekar som vinner runda 4.
There is no IRL, there is only AFK.

roligt

låter riktigt roligt, Är gärna på och spelar/bygger... Vore riktigt gött med ett litte uda, llångsammare tema, dyra spells funkar bättre i draft en standard, specielt non creture som det ser ut nu, omväxling? tjaa... Kanske...
Var med och spela.

Xyzar

Har suttit och myst med grönt, och fått fram det här, räknar med att det ska vara cirka 50-60 kort per färg, med lite multicolor, artifakter och länder. Lite tema för grönt blev saprolings, samt möjligheter för 5 färgsmys ;)
http://www.svenskamagic.com/lekladan/index.php?ID=55865
There is no IRL, there is only AFK.

Brain

Citat från: "Xyzar"Har suttit och myst med grönt, och fått fram det här, räknar med att det ska vara cirka 50-60 kort per färg, med lite multicolor, artifakter och länder. Lite tema för grönt blev saprolings, samt möjligheter för 5 färgsmys ;)
http://www.svenskamagic.com/lekladan/index.php?ID=55865

skall kolla vad jag har hemma för gamla bilder. Skall kolla vad jag har för vitt och blått
Tomas Davidsson

Plutonergy

Jag ger mig på svart :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...