Lokalrådet Hyra städmaskin

Startat av carlsson, augusti 09, 2011, 19.46

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Någon som vill vara ansvarig för städmaskinen och allt kring det?

Vad som behöver göras:
- Hyra maskin från Färgbolaget (vi ska hakonto där).
- Prata med dom och köpa allt medel och tillbehör som behövs till (det ska bl a vaxas två gånger).
- Hämta och lämna maskinen/erna.


Tanken var att försöka få klart städningen i helgen. Själv är jag bortrest.
Någon?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Fixar men kommer behöva hjälp med transport av bilburen medlem. Kommer ragga körhjälp när så behövs.

/F

Dale

Tänk på ett par saker:

Vi behöver 2 olika maskiner.

En som är något liknande denna:
http://www.stadbutiken.se/produkt_b.php?pid=44
dvs som man har vatten i och som suger upp vatten efter sig.

En som är något liknande denna:
http://www.stadbutiken.se/produkt_b.php?pid=38
dvs en skurmaskin som bara skurar ivrigt bra. Ta grövsta sorten (eller i alla fall någon av de grövsta) av skurskivan till, och ta med extra skurskivor (2-5 st) för de slits ut.

Ta också ganska mycket skurmedel för det kommer gå åt mycket, kolla om vi kan lämna tillbaka det vi inte använder.

Om de inte har så bra maskiner på Färgbolaget, kolla på andra ställen också, det är inte lönt att hyra billiga dåliga maskiner. Många firmor hämtar och lämnar så att vi inte behöver köra maskinerna. Jag är tveksam till att försöka få in dessa i en vanlig kombi, det behövs nog släp/skåpbil att köra dem i.

Adam P

är det för den gammla lokalen? för isf är frågan om inte flyttstäd kan vara billigare än att hyra en maskin :P
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

Ewers

Maskiner och pryls beställt och levereras imorgon bitti.

Jag tvättar och polerar golven imorgon Torsdag från 08.30 tills det är klart. Maskinerna hämtar på fredag morgon.

/F 8)

Ewers

Idag onsdag har golven skurats med maskin (tog bara 7 timmar eftersom Dale hjälpte till varv två :roll: ).

I morgon kommer bonvaxpolishyyjox läggas ut med start kl 10.00. Vill man vara med och hjälpa till är man välkommen då det finns utrustning för två personer att arbeta samtidigt.

I övrigt har fönstren mellan gröna rummet och allrummet blivit klara (saknas en liten bit list...), Lars Henrik har lagt trägolvet i bruna rummet och rörmokaren har börjat på toaletterna.

/F 8)

Gunilla Hellén

Lövely! :-) Det ser så himla fint ut i lokalen, man blir så glad i hjärtat!

Adam P

aktivitet på lördag? kommer det vara någon sådan?
Då jag faktiskt kan hjälpa till några timmar där då.
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

Lindbergh

Good morning!

Fortsätter i dag med golvet i det bruna rummet och gör klart golvet under fredagskvällen, kommer runt 16 skulle jag tro.... Ska se hur mycket tid jag har i helgen, men söndagen ser lovande ut...
då kanske det är läge att lägga golv i röda :)

En fundering i går kväll var dock att vi inte får glömma att plocka ner den tjocka innerdörren som ordnades vid ingången från trapphuset i den gamla lokalen. Den är riktigt fin och kanske kan användas? Den är ju mer inbrottssäker än de andra innerdörrarna...

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Dale

Idag har jag bättringsmålat en del golv- och taklister, som behövde en omgång färg till.. Tapet är uppe i röda rummet, och fönsterbräden är målade. Vi har burit upp en del hyllor från gamla och börjat sätta upp dessa i blå rummet. Billy har även skruvat ner ett par belysningsarmaturer i gamla lokalen.

/Dale

Ewers

I morgon söndag hoppas jag att vi kan sätta upp mer hyllor, klädhängarna, skohyllorna samt få golvet lagt i röda rummet (med lister uppsatt) bl a.

Det finns massor av små och stora uppgifter att lösa så alla som har tid och möjlighet att hjälpa till är välkomna.

Beräknad starttid kl 10.00.

Kram/F 8)

Lindbergh

Kommer tidigt till lokalen och påbörjar golvläggningen på morgonen, i mån av tid kommer jag att lägga golv i styrelserummet med!

Det vore bra om vi kunde få en skattning av mängden golvlist som behöver beställas också, för det finns inget kvar i dagsläget såvida inte det köptes in i dag?

Ha det gott!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

soulreaper

Jag dyker upp i morgon kan inte lägga golv men hyllor och annat borde man ju fixa, ETA är nog runt 13/14-snåret
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun