MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Billiga rotters gonna die ;) bara att köpa nya :P


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet januari 24, 2017, 13.55
Ha ha ha! Vad f-n är det för ngt spelschema jag fått? Orcher, orcher, undead, dwarfs. Om mitt lag står på benen efter de matcherna så har jag nog redan titeln inom räckhåll. J-a arrangörer... ;)

Especially for you :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Fluff

Citat från: Brain skrivet januari 22, 2017, 12.18
Om folk vill sitta och snacka med sina motspelare har jag en Discord-server uppe (https://discordapp.com)
Bara att ladda ner klienten och höra av sig till mig för en invite

har skaffat det där nu, dvs Discord. heter brocCooLi #2289
och Raslurbat #7425 behöver en ny invite då den hann gå ut :P
ät en makaron till!

Fluff

min och Raslurbats match spelades ikväll också.

första blocken i matchen blev en cas för dvärgarna. bra start!
och innan halvleken var slut hade två spelare till hamnat i cas-båset. bland annat ogren som min deathroller körde över, 6+6 armour, 6+5 injury. vem behöver foulassist och dirty player liksom?

blev hela 1-0 i touchdowns! wooohooooo \o/
ät en makaron till!

Brain

Citat från: Fluff skrivet januari 24, 2017, 23.43
...bland annat ogren som min deathroller körde över, 6+6 armour, 6+5 injury...

YES! Han har ingen ogre i matchen mot mig! Tack Fluff!
Tomas Davidsson

emil

...och jag ska möta dom 3 mest våldsamma lagen hittintills, i rad... Blir en tuff inledning. :)

mlkr

Citat från: emil skrivet januari 25, 2017, 12.04
...och jag ska möta dom 3 mest våldsamma lagen hittintills, i rad... Blir en tuff inledning. :)

Rent statistiskt ligger du ändå rätt bra till? Tillgång till 4st ST4 AV9-spelare samt 4 regulars (3-3-8:or) med Horns... Snäppet bättre i ST-tillgång än orcherna & mina Undeads 2 ST5-mummy's kan inte markera alla dina NW's så iallafall 1-2 bör ha fritt fram att gå på mina ST3-spelare. 3-4st med AV7...

Decay på dina Rotters är förstås okul, men de är ju ändå mest kött till meatgrindern & billiga att ersätta.

Jämför med LR's människor eller ligans 2 alvlag så har du det rätt gött bankarmässigt ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Citat från: Fluff skrivet januari 24, 2017, 23.19
Citat från: Brain skrivet januari 22, 2017, 12.18
Om folk vill sitta och snacka med sina motspelare har jag en Discord-server uppe (https://discordapp.com)
Bara att ladda ner klienten och höra av sig till mig för en invite

har skaffat det där nu, dvs Discord. heter brocCooLi #2289
och Raslurbat #7425 behöver en ny invite då den hann gå ut :P

Gött! Discord var en fin överraskning när jag fick nys om det. Allt på en plats. Roligare att kunna trashtalka motståndaren direkt när man spelar ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

#98
@mlkr
Jo, Nurgle-lag har potential att vara våldsamma, men jag utgick från matchbilderna. Där tokdominera Renis lag, ditt lag & Fluffs lag i ultravåld, casaulties.

Övriga, missa inte statistiken & Hall of Fame över ligan i BB2. Den är kul att hålla ett öga på, och den uppdateras efter varje match. Rut Rutten, som exempel, leder f.n. TDs.

Angående tabellen så är den konstig, jag har många lag framför mig på samma poäng, men jag har gjort flest TDs. Så jag är nyfiken på vad den utgår ifrån?

Brain

#99
Citat från: emil skrivet januari 25, 2017, 14.11
Angående tabellen så är den konstig, jag har många lag framför mig på samma poäng, men jag har gjort flest TDs. Så jag är nyfiken på vad den utgår ifrån?

Cyanide's tiebreaking system has been analysed by the best cryptographers on the planet, who are quoted as saying "not a f***ing clue"

annars nämner de TV som tiebreaker

EDIT: Fast TV verkar ju osannolikt efter att ha kollat på vår liga

EDIT2: Där hittade jag det
In Round Robin
Round Robin points calculation: +3 per win, +1 per draw, +0 per loss.

If two teams are to a tie and the two teams have met before in the competition, the winner is
the winning team of this match.
If two teams are to a tie and they haven't met before, or if they met but the match ended as a
draw, the winner is chosen randomly.
Tomas Davidsson

emil

@Brain
Tackar! Tja, då förstår jag varför Orca Cola räknar ut sin egna tabell. Men detta funkar väl också om man vill. Då är det viktigt vilka man vinner mot helt enkelt.

Raslurbat

Jag leder statistiken för armor breaks. 0-15. Fick inte ens en ynka stun mot Fluff.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Raslurbat

Citat från: Brain skrivet januari 25, 2017, 10.03
Citat från: Fluff skrivet januari 24, 2017, 23.43
...bland annat ogren som min deathroller körde över, 6+6 armour, 6+5 injury...

YES! Han har ingen ogre i matchen mot mig! Tack Fluff!

känns som given loss för mig
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

KOBOLDKUNGEN

Bara grabbarna grus, Ted och Martin, match kvar då! Får de tummen ur kan vi snart börja på nästa omgång :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

#104
Citat från: Raslurbat skrivet januari 25, 2017, 23.50
Citat från: Brain skrivet januari 25, 2017, 10.03
Citat från: Fluff skrivet januari 24, 2017, 23.43
...bland annat ogren som min deathroller körde över, 6+6 armour, 6+5 injury...

YES! Han har ingen ogre i matchen mot mig! Tack Fluff!

känns som given loss för mig

Nejdå, Ågren hade ändå bara stått o glott större delen av tiden ;) du får jobba djupt i defence o försöka markera o banka där det går så kommer det gå finfint :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious