MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Lika fantastiskt att se varje gång  :o :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

Mongopass delux! Riktig hobgoblin style med :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Ja den lilla filmsnutten fångar Hobgoblins & BB2s storhet på något sätt. :D

Annars tuffar "Dom Flygande Hemoroijderna" på och kan vara seriesegrare om nu inte någon stoppar deras framfart. Nurgle Gurgles är nog inte kompetent nog än iaf. Spännande med Rocky Horror Allstars som kan sätta press på "Hemoroijderna" ikväll, eller kliver dom också av racet?

mlkr

Hoppas få banka Greger med råge ikväll så att jag får ihop lite spp & TD's :)
Match 20:00


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

mlkr

/Veni Vidi Vicious

KOBOLDKUNGEN

#245
Deadline omgång 5, onsdag 29 mars!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#246
@RASLURBAT!!!

Spelar gärna så fort som möjligt så man får denna "omöjliga" match överstökad, jag kan nästan jämnt normaltid på vardagskvällar(dock inte torsdag 16:e) & helger. J-r vilken hög TV du har redan.

*edit* Söndag 21:00- är upptagen.

mlkr

#247
Matchen mot Greger gjorde ont.
Jag lät Greger ta emot kickoffen och det gör han med bravur - Orkernas feta ST5 BO blitzade ihjäl min ena mumie i första rundan och ställer upp en början till cage för throwern som plockar upp bollen mittfälts.
Min första runda får jag försöka placera om laget för att fylla upp tomrummet efter stackars twice-dead Mumm-Ra. En del dubbla dödskallar och annan skit ställer till det men.... MEEEEN, tacka Nuffle för Ghouls!

Jag lyckas relativt snabbt att markera bollbäraren och få ut honom på vänster sideline. En kort standoff följer men till slut blir orken nedslagen och tappar bollen som blir inkastad lääängst upp, längst upp på TD-linjens högra del. Yay!
Ghouls, Wights och övriga team-mates springer för livet, så gör även orkerna men de lyckas tyvärr inte hålla de odöda stången så första halvlek slutar med en TD till Rocky Horror Allstars - Men en död mumie samt en badly hurt Ghoul + KO Zombie mot fullt orklag bådar inte gott.

Orkerna ställer upp relativt centrerat på LOS och lämnar inte mycket till djupförsvar. GHOULS! Kickoff innebär att bollen landar alldeles utmärkt på de odödas högra flank nära LOS där de precis ställt upp sig för ett running game med en vägg som ska hålla bollbäraren fri. En wight tar upp bollen och springer uppåt. Orkerna möter dock upp bra och det tar momentärt stopp för de odöda. Men ganska så snabbt kommer Norman Bates fri, får en handoff av bollbärande WIGHT och han börjar kubba mot TD-linjen. 2 GFI:s och det ska bli TD! Första GFI:n failar så det blir reroll med lyckat resultat. Tyvärr vill det sig ändå inte och Norman Bates slinter i det hala gräset och tappar bollen. Orkernas AG4 stjärngoblin får tag i den och försöker sig på en djärv passning vilket tyvärr resulterar i att bollen hamnar i en klunga av orker och odöda. Orkerna får till slut upp bollen men står inte bra till. De odödas oerhört versatila ghouls lyckas snabbt få ned orken i gräset varvid bollen hamnar fritt. Kanske väntat så dyker en ghoul upp och plockar bollen samt placerar sig ett steg ifrån TD-linjen då han inte vågar sig på ler GFI:s idag. Orkerna får dock loss en goblin och en blitzande ork men resultatet blir en push och därmed en TD för de odöda.

Några få rundor till med en eventuell chans till TD för orkerna väntar men en tappad pass innebar inga fler möjligheter för dem.
Matchen slutade 2-0 till de odöda med ännu fler SPP:s hoggade av ghoulsen. De nedrans Wightsen behöver fler skills men har inte tur ens med MVP...
däremot - 3 blodgeande ghouls får väl ses som positivt. Nu ska laget dock överleva ett elakt dvärglag med en mumie kort. Det blir svårt, men intressant. Förhoppningsvis roligt!
/Veni Vidi Vicious

Raslurbat

Citat från: emil skrivet mars 15, 2017, 22.30
@RASLURBAT!!!

Spelar gärna så fort som möjligt så man får denna "omöjliga" match överstökad, jag kan nästan jämnt normaltid på vardagskvällar(dock inte torsdag 16:e) & helger. J-r vilken hög TV du har redan.

*edit* Söndag 21:00- är upptagen.

Kan du fredag kväll?
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

Citat från: Raslurbat skrivet mars 16, 2017, 20.55
Citat från: emil skrivet mars 15, 2017, 22.30
@RASLURBAT!!!

Spelar gärna så fort som möjligt så man får denna "omöjliga" match överstökad, jag kan nästan jämnt normaltid på vardagskvällar(dock inte torsdag 16:e) & helger. J-r vilken hög TV du har redan.

*edit* Söndag 21:00- är upptagen.

Kan du fredag kväll?
Visst, ska vi säga 19:00? Eller har du annat förslag? Jag kan 18:00 och framåt.

Raslurbat

"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

Då kör vi 19:00. Får hoppas på en jämn match med lite nerv iaf.

Raslurbat

Just i BB2 vet man aldrig. Går att bli rövknullad av RNGn precis när som helst 😀
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil


emil

#254
Ni kan tacka mig senare som åtminstonde grejade en 2-2 Draw mot serieledarna Hemoroids. Anfallsspelet fungerar, hade Nurgle Gurgles haft någon form av försvarsspel så hade det kanske t.o.m. blivit en seger. 3 Deaths i matchen, men en reggade Mäster Lilla Snigel som tur var. Annars dog en Rotter självförvållat med en dubbeldöskalle som Block, ska man skratta eller gråta? En Human Linemen i LOS fick en begravning, han var inte rutten nog att tas upp i laget ansåg coachen.

*edit* Annars var det en tät, välspelad(?) och spännande match från början till slut. Resultatet kunde nog blivit vad som egentligen. Personligen så hade jag vissa problem med att hålla inne frustrationen när inte allt gick som man ville.

Fick en del Skills. Mina Nurgle Warriors ligger efter övriga laget på den fronten tyvärr. Herr Putte Prutt har tydligen spenderat en tid i gymet, då han fick +1 Strength. Styrka 5 på en Nurgle Warrior verkar hett, synd bara att han inte ens lärt sig blocka än.